سایت علمی آموزشی شبکه در کشور راه اندازی شد

pazh6

صبح امروز و در سمیناری خبری که در محل شرکت شبکه‌بانان پاژ و با حضور تعدادی از اصحاب رسانه و مسئولین آن برگزار شد، از سایتی علمی- آموزشی در زمینه شبکه و تجهیزات مربوطه رونمایی گردید.

دکتر احسان عماد عضو هیئت مدیره شرکت شبکه‌بانان پاژ با اعلام خبر راه‌اندازی اولین سایت آموزشی شبکه در کشور در این باره توضیح داد: هدف از راه‌اندازی این سایت افزایش دانش شبکه افراد مختلف در کشور به صورت رایگان است.

وی تصریح کرد: سال‌هاست که در کشور ما در حوزه‌های مختلف IT از جمله برنامه‌ریزی مخابرات و ..، اقداماتی انجام می‌شود که در این باره مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی تاکید کرد: مشکلات مذکور بیشتر ریشه در آموزش و اطلاع رسانی صحیح دارد. به عنوان مثال در صورتی که شخصی در کشور ما قصد ورود به بازار کار IT  را داشته باشد، متاسفانه سیلابس درسی ما بسیار قدیمی بوده و اطلاعات برخی اساتید نیز به روز نیست و آزمایشگاه‌های غیر مجهزی داریم و بنابراین با توجه به مشاغل مورد نیاز روز بازار، نتیجه آن می‌شود که فرد پس از پایان تحصیلات آکادمیک خود دوباره باید به آموزشگاه‌های مربوطه مراجعه کند.

عماد گفت: زمانی که افراد وارد آموزشگاه‌ها می‌شوند، بازهم مشکلاتی از قبیل کمبود تجهیزات د راین مراکز باعث می‌شود که افراد به خوبی آموزش نبینند و این چرخه بیمار در شبکه کشور همچنان ادامه داشته باشد، چرا که بعید است با دوره‌ای 60 ساعته فردی بتواند به خوبی در حوزه شبکه کار کرده و به متخصصی تبدیل شود.

عضو هیئت مدیره شرکت شبکه‌بانان پاژ در ادامه سخنانش تصریح کرد: از همین رو بسیاری از کسانی که برای اجرای پروژه‌های شبکه در نهادهای کشور استخدام می‌شوند از دانش کافی در باره تجهیزات شبکه برخوردار نبوده و بر همین اساس پیمانکارانی که قرار است این پروژه ها را اجرا کنند، دیزاین‌هایی را انجام می‌دهند که از پایه و اساس علمی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ما بر آن شدیم تا مرجعی علمی راه‌اندازی کرده و دانش خود را در خصوص شبکه و تجهیزات آن، با دیگران تقسیم کنیم. هرچند ما در همه حوزه‌های IT  مسلط نیستیم اما قصد داریم در یک حوزه محدود این اطلاعات جاری و به روز دنیا را به جامعه هدف به خصوص دانشجویان ارائه دهیم.

اقتصاد در دنیا رابطه نزدیکی با دانش دارد

عماد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اقتصاد در دنیا رابطه نزدیکی با دانش دارد افزود: درست است که دانشگاه‌ها مرجع رسمی دانش هستند اما این صنایع هستند که دانش را طلب می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ما نیز با بررسی همه نشریات معتبر جهانی دریافتیم که نیاز بازار امروز به تجهیزات شبکه چیست و بنابراین هدف دیگر ما از راه‌اندازی این سایت ترجمه فارسی این مطالب و اطلاع‌رسانی آن‌ها بوده است.

وی که خود دکتری IT را دارد در ادامه این نشست یادآور شد: راه‌اندازی این سایت طنابی است تا کاربران بتوانند با کمک آن به سایت‌های بیشتری در این زمینه دسترسی داشته باشند و از آنجا که امسال بر بحث “INTERNET OF EVERYTHING یا اینترنت اشیاء” تاکید بسیاری شده است، از دیگر اهداف ما آشنایی بیشتر با این مبحث است که پیش بینی شده 450 تریلیون دلار در سال 2022 بیزنس خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره شرکت شبکه‌بانان پاژ همچنین یادآور شد: سایت ما در کمتر از یک ماه حدود 17 هزار بازدید کننده داشته و این نشاندهنده آن است که خلاء بزرگی در دانش IT در کشور وجود دارد که باید رفع شود.

وی همچنین درباره طراحی این سایت توضیح داد: ما وب‌سایت‌های بسیاری را بررسی کردیم و الهام دهنده ما سایت سیسکو بوده است.

عماد در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص محتوای این سایت و منابع آن نیز گفت: در کنار مطالب آموزشی که در این سایت وجود دارد، بیشتر خبرهایی که جنبه تجاری دارد به روز زیر نویس فارسی شده و در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که به رایگان به عضویت سایت درآمده‌آند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که برای ماه آینده داریم این است که ابزارهایی به کاربران ارائه دهیم که علاوه بر طراحی شبکه، امکان انتخاب صحیح را نیز به او می‌دهد که این اقدام قدم به قدم انجام می‌شود و در ابتدای امر در حوزه سرور این امکان داده می‌شود و در حال برنامه‌ریزی در این‌باره هستیم.

عماد در جواب خبرنگار دیگری درباره سناریوهایی که بتواند به کاربران برای طراحی صحیح کمک کند گفت: یکی از اقداماتی که انجام داده‌ایم این است که برای افرادی که عضو خبرنامه ما می‌شوند، دمو ارسال می‌کنیم. در لابراتورار ما بالغ بر چند صد میلیون تومان هزینه شده تا کاربرانی که به شرکت مراجعه می‌کنند، بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند. بنابراین در ابتدا زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم.

لازم به ذکر است کهعلاقه‌مندان به مبحث شبکه می‌توانند برای آشنایی با سایت پاژ به آدرس www.pazhnetwork.com مراجعه کنند و از مباحث اختصاصی و ویدیوهای جذابی که به این منظور تهیه شده است (با زیرنویس فارسی)، بهره ببرند.

pazh2

پس از صحبت‌های وی، بازدیدی نیز از لابراتوار این شرکت در طبقه اول ساختمان بازدید به عمل آمد، محلی که با تجهیزات کاملا به روز و پیشرفته‌ای تجهیز شده و تنها محلی برای تست و بررسی دانش پژوهان است.

pazh4 pazh1 pazh3 pazh5

22 در مورد “سایت علمی آموزشی شبکه در کشور راه اندازی شد”

  1. سلام،دستتون درد نکنه به نظر من ساخت اینچنین سایتهای تخصصی هم جسارت و شجاعت میخواد هم عشق و علاقه که گویا خدارو شکر شما هر دوش دارید براتون ارزوی موفقیت دارم

  2. دوستان متخصص به نظر شما این به درد آدمای صفر کیلومتر مثل من می خوره؟ آدم چیا می تونه یاد بگیره؟

    1. به نظرم، بدرد کسایی میخوره که در زمینه “شبکه و تجهیزات آن” فعالیت دارند و توش متخصصند. مثلاً برای دانشجویان IT هم میتونه مفید باشه.

  3. ایمان عزیزی

    آقای دکتر ولی حرف جالبی نزدید،
    دانش اساتید ما کاملا بروز هست ولی این فرهنگ عمومی کشور ما هست که به روز نیست. در مورد کمبود تجهیزات کدرکمراکز دانشگاهی و آموزشی حق با شماست ، خود شما از قیمت بالای این تجهیزات آگاه هستید و میدانید که برخی این تجهیزات بالای چند صد هزار دلار قیمت دارند، اما در دانشگاه های معتبر دنیا هزینه تحصیل در این نوع رشته ها از دانشجو اخذ می شود که در کشور ما هیچ دانشجویی علاقه ای به پرداخت شهریه 50 میلیونی ندارد، از طرف دیگر شرکت های معتبر دنیا مراکز اموزش خود را در کشورهای مختلف دایر کرده اند اما بخاطر سیاست های دولت ما ناچار به گوشه نشینی تکنولوژیکی شده ایم. آقای دکتر این خواهش میکنم این موارد را در نظر بگیرید.

    1. احسنت کاملا درسته.
      کاش در این زمینه ها به سمت سرمایه گذاری تو تحقیق و تولید بومی واقعی پیش برن نه اینکه فقط واردکننده باشند و با کوچکترین تحریمی کل یک اپراتور لنگ بشه. ولی بازم زحماتشون و این که کارآفرینی کردند جای تحسین داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH