اندروید 5.0.1 مشکل کاهش رم را حل خواهد کرد!

Android-5.0.1-memory-leak-discovered-fix-under-works

اندروید 5 یکی از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین به‌روز رسانی‌های تاریخ این سیستم عامل است که با متریال طراحی خاصش، توانست نظر اکثر منتقدین را جلب کند و فصل جدیدی را در تاریخ این سیستم عامل محبوب رقم بزند.

البته اندروید 5 علاوه بر ظاهر زیبا و جدیدش، در پس زمینه نیز تغییرات زیادی داشته و نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار با ثبات‌تر، روان‌تر و البته با عملکرد بهتر و قوی‌تر ظاهر شده است.

اما باید پذیرفت که همیشه این اتفاقات بدون ایراد نیز نبوده و کمپانی‌های عرضه کننده پس از عرضه رسمی محصولشان متوجه ایراداتی شده و در پی برطرف ساختن آن هستند.

اگر به خاطر داشته باشید، زمانی که iOS 8.0 معرفی شد، آن‌قدر مشکل داشت که اکثر کاربران این برند دچار یاس شده و از کرده خود پشیمان شدند! (این شرایط در به‌روز رسانی 8.0.1 نیز وجود داشت)

اما اپل با بررسی مشکلات، سعی کرد تا نسخه 8.1 را با رفع این مشکلات عدیده روانه کند که تا حدودی نیز موفق بوده و توانست رضایت کاربران متوقعش را جلب کند.

اما اندروید، خب طبیعی است که این سیستم عامل نیز در هر به‌روز رسانی مشکلات کوچک و بزرگی داشته که به مرور حل شده است. گوگل درصدد است تا در آپدیت 5.0.1 فکری به حال مشکل کاهش رم اسمارت فون های اندرویدی کند!

پس از گزارش‌های رسیده از مشکلات کاهش رم در این نسخه، گوگل در حال عرضه نسخه‌ای است که می‌تواند حدود 1.3 گیگابایت از رم مورد استفاده را تخلیه کرده و آزاد سازد. در نسخه فعلی، برخی برنامه‌ها با خطای Force Closed مواجه شده و یا به دلیل کمبود رم، برنامه بسته شده و کاربر به ناگاه Home Screen را مشاهده می‌کند.

این مشکلات از سوی کاربران نکسوس 4، 5 و 6 مطرح شده است و هنوز از سوی سایر برندها حرفی زده نشده است.

اما بروز این مشکل بی‌تردید یک خبر خوب نیز برای هواداران محصولات اندرویدی است. آن‌هم این که گوگل در حال آماده سازی به‌روزرسانی‌هایی برای محصولات اندرویدی است و بدین ترتیب این نسخه‌های جدید به زودی عرضه خواهند شد.

27 در مورد “اندروید 5.0.1 مشکل کاهش رم را حل خواهد کرد!”

  1. من روی نکسوس 4 مشکلی با اندروید 5 از بابت سرعت و پر شدن رم ندارم فقط یک مشکلی که بوجود آمده این است که موقع جواب دادن به تماسها صفحه خاموش می ماند و باید بازدن کلید پاور ابتدا صفحه را از استندبای در بیاورم و سپس به تماس پاسخ دهم

  2. من رام سیانوژن مود ۱۲ رو روی گوشی اکسپریا L خودم نصبیدم خیلی توپه از نظر سرعت و مشکل پر شدن رم هم نداشت…

  3. «پس از گزارش‌های رسیده از مشکلات کاهش رم در این نسخه، گوگل در حال عرضه نسخه‌ای است که می‌تواند حدود 1.3 گیگابایت از رم مورد استفاده را تخلیه کرده و آزاد سازد.» خبر عالیی بود. ایووول

  4. البته فک کنم منظور نویسنده 5.0.2 هست چون 5.0.1 حدود دو هفتس که اومده!
    البته من رو 5.0.1 هیچ مشکلی ندارم

  5. مهدی مس کوب ساروی

    آندروید یک قاتل رم به معنای واقعی هست.
    گوشی فعلی من 1GB رم داره و حتی اگر خودم برنامه خاصی رو اجرا نکنم، همواره حدود 600MB از رم توسط آندروید و دوستانش اشغال شده. اگر تو نسخه جدید این عیب آندرورید که همواره با ویندوزفون مقایسه میشه، برطرف بشه. افراد بیشتری تمایل به آندروید پیدا میکنند.

    1. نسخه قبلی شاید از نظر شما بهتر بود ولی بقیه کسانی که از این نسخه استفاده میکنن انتظار دارن امنیت داشته باشه!!! بعضیا هم بهینه شده باشه این نسخه از اندروید واقعا جالبه چون فضای رم کمی رو اشغال میکنه!! باگ هایی که داشت به طور حتم رفع میشه!!

  6. خیلی خوبه!
    ولی اگر روزی بیاید که اندروید خود را از جاوا (با سیستم عامل جاوا اشتباه نشه)خلاص کنه اون وقت حافظه رم کمتر مصرف میشه درست مثل ویندوزفون و ios!!

    جاوا یک زباله روب است باعث میشه وقتی یه اپلیکیشن را میبندیم فضای اشغال شده اش در حافظه به وسیله جاوا آزاد بشه اما این کار جاوا خود بخش دیگه ای از حافظه را اشغال میکند به همین دلیل اندروید در مقایسه با دو سیستم عامل فوق به حافظه رم بیشتری نیاز دارد!!

  7. بنده نکسوس4 رو به 5.0.1 اپدیت کردم باز هم همین مشکل داره و چند رو بعد از بوت شدن حافظه الکی الکی پر میشه و مجبورم ریست کنم گوشی رو

    1. من نکسوس ۵دارم ولی هنوز اندروید ۵ رو دریافت نکردم کجاست پشتیبانی عالی گوگل خیلی اعصابم خورده

  8. خیلی هم خوب ولی یه سری از برنامه هم پرچمداران هم فورس کلوز میشن که مربوط به کد نویسی اشتباهی که هستش البته بعضیا شون !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH