پنج چیزی که اگر گوشی‌های ویندوزفونی داشتند، به اوج می‌رسیدند!

همیشه رقابت بین کمپانی‌ها و کاربرانشان وجود داشته و خواهد داشت و در اغلب موارد کاربران یک کمپانی سعی می‌کنند کمپانی‌های مقابل را تخریب کنند و به دید نقادانه به آن بنگرند. رسانه‌ها نیز از این فرآیند به دور نیستند و هر کدام سعی دارند نگاهی متفاوت به قضیه داشته باشند. اما در این میان رسانه‌هایی نیز وجود دارند که سعی بر بی‌طرف بودن دارند و نقصان‌های و خوبی‌های هر شرکت را می‌گویند. احتمالا با مجموعه مقالات نقادانه از سوی آی‌تی‌رسان آشنا هستید. مقالاتی که در آن‌ها نگاهی انتقادی به محصولات می‌شود. حال بیایید کمپانی بزرگ و صاحب نام نوکیا که اکنون توسط مایکروسافت تصاحب شده است را به دید انتقاد ببینیم، البته نه خودش را، بلکه سیستم عاملی را که از آن در محصولات هوشمندش استفاده می‌کند. همراه ما باشید.Windows Phone 8.1 (Blue), Concepts1

با وجود اینکه نوکیا با سری لومیا خود اسمارت فون‌های بسیار خوبی را روانه بازار کرده است که اغلب از سیستم عامل ویندوز فون استفاده می‌کنند اما همیشه کم توجهی کاربران یکی از نقاط ضعف این شرکت و سیستم عامل بوده و است. در حال حاضر سیستم عامل ویندوز فون حدود 90 درصد در اختیار محصولات نوکیا (مایکروسافت) است و سایر شرکت‌ها تنها نیم‌نگاهی با معرفی یک محصول به آن کرده‌اند و اغلب پی آن را نیز نگرفته‌اند.

اما ما نیز می‌توانیم به این کمپانی صاحب نام درس‌هایی بدهیم تا بلکه بتواند در آینده موفق‌تر از اکنون باشد. از دیدگاه ما محصولات هوشمند ویندوز فون نسبت به اندروید دارای 5 نقصان اساسی هستند.

ویندوز فون اسمارت فونی بسیار ارزان و میان‌رده ندارد

Theres-no-ultra-cheap-Windows-Phone-handset-to-offer-nice-mid-range-features

احتمالا با محصولات چینی در دنیای اندروید آشنا هستید. کمپانی‌هایی نظیر هوآوی و Xiaomi تاکنون محصولات بسیار ارزان قیمت و نسبتا قدرتمندی را (میان‌رده) معرفی و روانه بازار کرده‌اند که تمامی آن ها اندروید را به عنوان سیستم عامل برای خود بر گزیده‌اند. بهتر است مایکروسافت نیز یا خود دست به چنین کاری بزن و یا اینکه به یک کمپانی چینی دست یاری دراز کند تا بلکه شاهد اسمارت فون‌های ویندوز فونی بسیار ارزان قیمت باشیم.

ویندوزی‌ها با آب رابطه چندان خوبی ندارند

Theres-no-water-resistant-Windows-Phone-handset.

حدود سه سال است سونی محصولاتی ضد آبی تولید می‌کند که تاکنون نیز امتحان خود را به‌خوبی پس داده‌اند اما تاکنون از سوی مایکرویافت شاهد یک اسمارت فون ضد آب و ویندوز فونی نبوده‌ایم. اکنون کمپانی‌های ز یادی به ضد آب کردن محصولات خود رو آورده اند و به‌نظر می‌رسد که رفیق دیرین ما که نوکیا (مایکروسافت) نام دارد این موضوع را فراموش کرده است.

رزولوشن QHD تاکنون جایی در دل ویندوزفون باز نکرده است

Pros-VS-cons-of-QHD-1440-x-2560-pixel-displays

پرچم‌داران نوکیا تاکنون صفحه نمایش‌های خوبی داشته‌اند و اغلب در رقابت با پرچم‌داران اندرویدی پیروز میدان بودند (کمی با اغراق) اما در زمانی که اغلب کمپانی‌ها به سوی صفحه نمایش‌هایی با رزولویشن QHD می‌روند بهتر است مایکروسافت و اسمارت فون‌های ویندوز فونی نیز به این تکنولوژی تازه به دوران رسیده پر و بال دهند، زیرا که حتی در اعداد نیز 1920 در 1080 پیکسل کمتر از 1440 در 2560 پیکسل است.

ویندوز فون جان بهتر است عروسک محبوب باربی را الگوی خود قرار دهی

Theres-no-ultra-thin-Windows-Phone-handset

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که اغلب دختران و زنان دوست دارند تا اندامی همچون باربی داشته باشند و به این خاطر گرسنگی‌های زیادی می‌کشند، پس بهتر است مایکروسافت نیز به محصولاتش کمی مزه گرسنگی را بچشناند تا بلکه نازک‌تر و باریک اندام‌تر شوند. باید قبول کنیم که اسمارت فون‌های ویندوز فونی (بجز نسخه ویندوزی اچ‌تی‌سی وان m9) بسیار ضخیم هستند و توان رقابت با محصولات فوق نازک اندرویدی را ندارند.

کسی نیست روی ویندوزفون سرمایه گذاری کند؟

Theres-no-luxury-Windows-Phone-handset

تاکنون مقالات زیادی را مبنی بر اینکه کمپانی‌های تولید کننده یا شرکت‌ها اقدام به ساخت اسمارت فون‌های لوکس کرده‌اند را در آی‌تی‌رسان خوانده‌ایم اما اغلب این محصولات یا از سیتسم عامل iOS استفاده می‌کنند و یا اینکه اندروید را برگزیده‌اند و تاکنون محصولی لوکس که از ویندوزفون استفاده کند را مشاهده نکرده‌ایم. البته از مایکروسافت چنین انتظاری نداریم اما بهتر است کمپانی‌هایی که افراد ثروتمند جامعه را هدف قرار داده‌اند نیز به سوی ویندوزفون بیایند.

30 در مورد “پنج چیزی که اگر گوشی‌های ویندوزفونی داشتند، به اوج می‌رسیدند!”

  1. متاسفانه مقاله فوق به نظر این حقیر جای بحث بسیار داره.از نبود گوشی ارزان قیمت که مثلا ۵۳۰ با قرارداد حتی مجانی هم داده میشه و یانبود qhd که به هیچ وجه تاثیری بزرگی نداره و همه متوجه شدن که بیشتر جنبه تبلیغاتی داره.ضد آب بودن هم که دیگه انقد روش بحث شده که پرواضح صرفا یک آپشن و حتی نوت ۴ هم نداره.اما در مورد عدم سرمایه گذاری یک سره بی اساس تمایل نداشتن سازنده ها به استفاده از وینفون علل بسیاری داره که از حوصله ی مطلب خارجه اما در کل چیزی نیست که باعث بدتر شدن و یا بهتر شدن وینفون بشه.
    به نظرم تنها موردی که شاید قدری نیاز به دقت داشته باشه همون ضخامت که مثلا در مورد ۱۵۲۰ فقط۸.۵ میلی متر،اما در مورد ۹۳۰ این رقم به ۹.۸ میرسه.

  2. مهدی مس کوب ساروی

    دقیقا یکی از علت هایی که من رو از خرید نوکیا منصرف کرد، همین ضخامت بالا گوشی نسبت به گوشی های هم قیمتش بود.

  3. ویندوز فون اسمارت فونی بسیار ارزان و میان‌رده ندارد

    پس این گوسیهای ارزون و … نوکیا چیه پس؟

  4. سید سجاد موسوی

    فقط و فقط کمبود برنامه با کیفیت باعث رکود ویندوز فون شده و دلایل بالا یه جور توقع که نبودش زیاد مهم نیست مثلا گوشی لومیا 520 الان حدود 350 تومنه که قیمت منطقی داره و توانی برابر گوشی های 600 هزار تومانی اندروید

  5. “ویندوز فون اسمارت فونی بسیار ارزان و میان‌رده ندارد”

    ترجیح میدم نداشته باشه تا اینکه جنس بی کیفیت چینی با ویندوزفون بیاد تو بازار

  6. “رزولوشن QHD تاکنون جایی در دل ویندوزفون باز نکرده است”
    چ بهتر اگه کسی تونست تفاوت QHD رو با FHD بفهمه تو ی صفحه کوچیک بش جایزه میدم
    “ویندوز فون اسمارت فونی بسیار ارزان و میان‌رده ندارد”
    اونوقت لومیا 535 اندرویده؟؟

    1. به نظر منم تنوع نرم افزار مهمترین عامله. استور ویندوز فون از لحاظ تعداد نرم افزار خیلی مشکل نداره، مشکل اصلی تکراری بودن نرم افزار هاست و اگه نرم افزار های تکراری حذف بشن تعداد نرم افزار های استور از یک سوم هم کمتر میشه

  7. به نظرم ویندوزفون 10 میتونه سکوی پرتابی برای مایکروسافت باشه.چون در حال حاضر اصلی ترین مشکل ویندوزفون کمبود برنامه هست و موارد گفته شده تاثیر چندانی در فروش نخواهند داشت.

  8. مطلب خیلی خوب و مفیدی بود
    البته آیفون هم مثلا ضد آب نیست و نمایشگر QHD نداره اما موفقه!! پس نمیشه صرفا اینها رو دلیل اصلی دونست اما خب حتما موثره

  9. خداییش مقاله چرتی بود!
    اونی که این مطلبو نوشته بود هیچ اطلاعی از اصول بازاریابی نداره!
    با انجام این کارا که یه کپی پیست ساده است که نمیشه بازاریابی کرد !مگه نوکیا تو تلفنای میان رده تونسته بازاری رو به دست بیاره که تو تلفنای ارزون قیمت بیاره!
    یا ضده آب بودن تاثیر زیادی رو فروش نداره نمونشم سونی!
    یکی ازاصول بازار یابی اینه که واسه برندت هویت سازی کنی اگه بخوایی همه ویژگی های برندهای دیگه رو رو برندت پیاده کنی سبب اتلاف منابع میشه سونی به گوشیای ضد آب نوکیا به گوشیای خرکار و اچ تی سی هم به گوشیای خوش دست شناخته میشه با این تقلید اگه وضعشون درست میشد زودتر از اینا از هم تقلید میکرند
    آقای میرزاپور بهتره شماهم بری یه کتاب بخونی بعد مقاله ول بدی بیرون من کتاب اصول بازاریابی فیلیپ کاتلر وگری آرمسترانگ رو پیشنهاد میدم چون دقیقا در رابطه با بازاریابی و برند سازی هست و به بحث مربوطه

  10. خداییش راست میگین
    اما
    به نظر من مدیریت هم یه تغییرات کوچیکی نیاز داره
    و به احتمال زیاد اگر ویندوز 10 بر روی گوشی ها به صورت بسیار کاربردی و زیبا به کار برده بشه ویندوز میتونه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH