مسابقه هوشمندانه دهم: این ویروس چه حجمی دارد؟

hooshmandaneh9پس از هوشمندانه نهم  که یک سوال ساده بود و اکثرا پاسخ صحیح را فرستاده بودند امروز با یک سوال هوش جالب و البته کمی تاخیر به خاطر مشکلات سرور، در خدمت شما هستیم. اکثر کاربران با قوانین مسابقه آشنا شده‌اند اما از اینجا می‌توانید قوانین کلی را نگاهی بیندازید و به یاد داشته باشید ما هر روز راس ساعت 12 ظهر یک سوال معماگونه  برای‌تان طرح می‌کنیم و شما می‌بایست تا قبل از ساعت 9 صبح فردا به آن پاسخ دهید. در این بین، در ساعاتی خاص به شما راهنمایی‌هایی برای حل معما می‌کنیم. ساعت قرار دادن راهنمایی‌ها مشخص نیست ولی مکان قرار گیری راهنما فقط در صفحه اینستاگرام آی‌تی‌رسان است.

سوال هوشمندانه دهم

یک ویروس کامپیوتری ناشناخته توسط یک خرابکار ساخته شده تا اطلاعات کامپیوترها هدف را به سرقت ببرد. حجم اولیه این ویروس کامپیوتری 3 کیلوبایت است. از خصوصیات این ویروس این است که در هر بار انتقال حجمش نسبت به قبل دو برابر می‌شود. حجم نهایی این ویروس پس از 33 بار انتقال بین کامپیوترها را بدست آورید.( این ویروس کپی نمی‌شود، خود ویروس مستقلا بین کامپیوترهای مختلف حرکت می‌کند و به جمع آوری اطلاعات در سورس خودش می‌پردازد) 

برای پاسخ دادن سه نکته زیر را در نظر بگیرید

1- برای شرکت در این مسابقه حتما بایستی عضو سایت باشید و پاسخ را با نام کاربری خودتان ارسال کنید (برای عضویت از اینجا اقدام کنید). فردی که پس از مسابقه بیستم حایز بیشترین امتیاز شده باشد (در مجموع) ضمن دریافت عنوان هوشمندترین کاربر آی‌تی‌رسان، پاور بانک ال‌جی را نیز هدیه می‌گیرد و سایرین امتیاز دریافت می‌کنند.

2- پاسخ را در کامنت‌های همین مطلب بگذارید! شاید با خود بگویید که سایر کاربران هم پاسخ شما را می‌بینند؛ درست است اما آن‌ها از کجا می‌دانند که جواب درست چیست؟ ضمن اینکه نفرات نخست، بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و برای همین اول بودن بسیار مهم است.

3- برای گذاشتن دیدگاه درباره مسابقه محدودیتی وجود ندارد اما شما تنها یک بار می‌توانید پاسخ دهید و حتی اگر بفهمید که جواب‌تان اشتباه بوده، هیچ کاری برای تغییر آن دیگر نمی‌توانید بکنید! پس کاملا تامل کرده و سپس پاسخ را ارسال نمایید. بایستی پاسخ را هم در یک دیدگاه مجزا و به صورت زیر که داخل پرانتز قرار دارد، بنویسید.

(پاسخ هوشمندانه: جواب)

95 در مورد “مسابقه هوشمندانه دهم: این ویروس چه حجمی دارد؟”

  1. 33^2 * 3 => به کیلوبایت
    23^2 * 3 => به مگابایت
    13^2 * 3 => به گیگابایت
    3^2 * 3 = 24 => به ترابایت

    (پاسخ هوشمندانه : 24 ترابایت)

  2. پاسخ هوشمندانه :25769803776)

    سایت آتی رسان چند روزی است سر ساعت 12 خطای عدم دسترسی به پایگاه داده میده گاهی تا چند ساعت هم ادامه داره چرا؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH