اپ‌رسان: 2 بازی و 2 برنامه کاربردی برای ویندوز فون!

اگر نیم نگاهی به خود داشته باشیم به طور حتم به حضور جدی اپلیکیشن‌های مختلف در زندگیمان پی خواهیم برد. ما از صبح تا وقت خواب و حتی در خواب نیز از اپلیکیشن‌های مختلف بهره می‌بریم که هر کدام بخشی از زندگی مجازی و حقیقی ما را تکمیل می‌کنند.

appresan

همراه ما باشید تا با اپلیکیشن‌های رایگان و کاربردی سیستم عامل ویندوز فون آشنا شویم و اسمارت فون و یا تبلت خود را با کمک آن‌ها مجهز کنیم (با اسکن کردن QR Code های موجود در کنار اپلیکیشن‌ها می‌توانید نرم‌ افزار مورد نیاز خود را دانلود نمایید).

اطلاعاتتان را به ابر‌ها بسپارید

OneDrive

در چند سال اخیر سرویس‌های ابری محبوبیت خاصی در میان کاربران پیدا کرده‌اند و روز به روز بر امکانات و ویژگی‌های آن‌ها افزوده می‌شود. مایکروسافت یک سرویس ابری با نام OneDrive ساخته است که کاربران سیستم عامل ویندوزفون با دانلود و نصب اپلیکیشن آن می‌توانند اطلاعات خود را به‌صورت ابری به اشتراک بگذارند و بعد‌ها توسط کامپیوتر، تبلت، مک و یا سایر دستگاه‌های خود به اطلاعات به اشتراک گذاشته شده قبلی دسترسی پیدا کنند. در سرویس‌های ابری محدودیتی برای فایل‌ها از لحاظ نوع‌شان وجود ندارد، یعنی کاربر می‌تواند در کنار فایل‌های متنی، ویدیو و یا تصویر نیز به حافظه ابری خود ارسال کند. اما محدودیت اصلی به میزان فضای در دسترس مربوط می‌شود، زیرا اغلب سرویس‌های ابری فضایی نسبتا کم را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهند که کاربر تنها با پرداخت پول می‌تواند فضای بیشتری را در اختیار داشته باشد. OneDrive نیز یکی از سرویس‌های ابری است که در میان کاربران نام و نشان شناخته شده‌ای محسوب می‌شود و عملکرد رضایت بخشی دارد و روز به روز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود.

OneDrive (1)

معتاد رانندگی شوید

Hill-Climb-Racing

Hill Climb Racing نام یک بازی است که بر روی سیستم عامل اندروید سر و صدای بسیاری به پا کرد و کاربران زیادی را به سوی خود کشاند، حال با انتشار نسخه ویندوزفونی این بازی به‌طور حتم کاربران زیادی از این سیستم عامل شروع به رانندگی با Hill Climb Racing خواهند کرد. اگرچه محیط و روند بازی ساده طراحی شده‌اند اما همین محیط ساده اشتیاقی را در دل کاربر ایجاد می‌کند که وی قادر به ترک بازی به این آسانی‌ها نخواهد بود. در روند این بازی ابتدا یک ماشین ساده در اختیار کاربر قرار داده می‌شود و بعد از کسب امتیاز، وی می‌تواند ماشین خود را تجهیز یا تغییر دهد. همچنین امکان تغییر محیط بازی نیز وجود دارد که نیازمند کسب امتیاز است. در بازی مذکور از سنسور‌های حرکتی گوشی استفاده نمی‌شود و تنها روش کنترل خودرو به وسیله دو پدال گاز و ترمزی است که به سادگی و هیجان بازی می‌افزایند. در Hill Climb Racing ماشین، موتور، تانک و… وجود دارند که کاربر بر اساس امتیاز خود می‌تواند آن‌ها را خریداری کند.

Hill Climb Racing (1)

بدوید تا زنده بمانید

Subway-Surfers

اگر شما نیز از افراد تشنه به هیجان هستید و دوست دارید تا زندگی و بازی‌های هیجان انگیزی داشته باشید Subway Surfers می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برایتان باشد. Subway Surfers یک بازی هیجان انگیز است که در مسیر راه‌آهن اتفاق می‌افتد و ماجرا بازی نیز به شیطنت‌های شخص اول (کاربر) باز می‌گردد، زیراکه وی اقدام به نوشتن و رنگ‌آمیزی قطار‌ها می‌کند و مسئول ایستگاه به همراه سگش شروع به دنبال کردن وی می‌نماید، با این حال کاربر باید بهترین راه‌ها را انتخاب کند تا بتواند از دست نگهبان و سگش جان سالم به در ببرد. در جریان این بازی وسایلی نیز در اختیار گذاشته می‌شود تا سریع‌تر حرکت کنید و از مسئول ایستگاه فاصله بیشتری بگیرید. این بازی نیز همانند اغلب بازی‌های مشهور در ابتدا برای اندروید و سپس برای سایر سیستم عامل‌ها نظیر ویندوز فون منتشر شد. در به‌روزرسانی‌های جدید Subway Surfers، این بازی از لحاظ گرافیکی نیز بهبود‌های زیادی داشته است و رنگ‌ها به درستی و به‌صورت HD به نمایش گذاشته می‌شوند. شیوه بازی سخت نیست اما فراز و نشیب‌های زیادی دارد.

Subway Surfers (1)

نام آشنا و کارآمد

Dow

به‌طور حتم نام فتوشاپ را شنیده‌اید، نرم افزاری که ابتدا در ویندوز ریشه دواند و اکنون وارد ویندوزفون شده است. نرم افزاری در خصوص طراحی و ویراش تصاویر که اغلب کاربران ویندوز قادر هستند تا به‌صورت مقدماتی با آن کار کنند. شاید شما هم از زمره افرادی باشید که هیچ تصویری را بدون ویرایش در محیط فتوشاپ نمی‌پسندید؛ زیرا که حتی عکاسان حرفه‌ای هم تصاویر خود را به کمک همین نرم افزار (غالبا) ویرایش می‌کنند. پس اگر شما هم از کاربران فتوشاپ هستید فرصت را از دست ندهید و ویندوزفون خود را نیز به این اپلیکیشن مجهز کنید. اگرچه نسخه ویندوزفونی فتوشاپ تمام قابلیت‌های نسخه کامپیوتر را ندارد اما قادر است تا امکانات مورد نیاز شما را به اندازه محدودی در اختیارتان قرار دهد. از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به کراپ کردن، کاهش نویز تصاویر، ویرایش‌های خودکار تنها با یک لمس و… اشاره کرد که در کل کامل‌تر از سایر اپلیکیشن‌های ویرایشگر‌ تصاویر به نظر می‌رسد. روش کار با اپلیکیشن فتوشاپ چندان کار سختی نیست و با مقداری اطلاعات جزئی می‌توان به ویرایش تصاویر با این اپلیکیشن پرداخت.

Adobe Photoshop Express (1)

باید اذعان کنیم که اپلیکیشن‌های موبایلی در این چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته‌اند و روز به روز بر تعداد کاربران آن‌ها افزوده می‌شود و نیاز این افراد را تنها می‌بایست با کمک این نرم‌افزار‌های بی‌شمار تامین کنیم که تاکنون موفق بوده‌ایم. درست است که در میان این تعداد اپلیکیشن، برنامه‌هایی هستند که هیچ نیازی را رفع نمی‌کنند و تنها عامل تولید هزینه برای کاربر هستند (در اپلیکیشن‌های پولی). اما همه اپلکیشین‌ها این چنین نیستند و می‌توان به عنوان یک اپلیکیشن کاربردی بر روی آن‌ها حساب باز کرد.

14 در مورد “اپ‌رسان: 2 بازی و 2 برنامه کاربردی برای ویندوز فون!”

  1. من همه ی اینا رو توی لومیا 520م دارم ولی ای کاش به این لیست یه برنامه ایرانی مثل(دیکشنری، لغتنامه، قران، دعاها ) اضافه میکردید

  2. محمد رضا صادری

    عاااااااااااااالییییی بود . ممنون! البته کاش بجای سابوی یه بازی دیگه معرفی میکردید ! ولی در کل عالی بود.

      1. سعید میرزاپور

        دوست عزیز امکانات محدودتری نسبت به نسخه کامپیوتر داره اما در کل برای کار‌های روزمره نظیر کراپ تصاویر و… بسیار مناسب است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH