آیا دوست دارید بدانید 100 میلیون ستاره چه شکلی هستند؟ این تصویر را ببینید

ناسا اخیرا بزرگ‌ترین و شفاف‌ترین تصویر دنیا را از کهکشان آندرومدا منتشر کرده است که نزدیک‌ترین کهکشان به ما محسوب می‌شود و چیزی در حدود 1 تریلیون ستاره دارد. این تصویر که نسخه کراپ شده آن را در زیر مشاهده می‌کنید، حدود 1.5 گیگاپیکسل است (1.5 میلیارد پیکسل) که برای مشاهده آن در سایز اصلی 600 تلویزیون HD لازم است.

space

این تصویر که توسط تلسکوپ هابل ثبت شده است حدود 100 میلیون ستاره و هزاران خوشه را به نمایش می‌گذارد. البته توجه داشته باشید که این نور‌ها حدود 40 هزار سال نوری با ما فاصله دارند.

tiny

این یک تصویر بسیار کوچک از فضا است که هر چه قدر هم زوم کنید ستاره‌های دیگری دیده خواهند شد. حال شما می‌توانید به تماشای بخش بسیار کوچکی از آسمان از طریق لینک زیر بپردازید:

تصویر 1.5 گیگاپیکسلی ثبت شده توسط تلکسوپ هابل

حال خودتان را در میان این فضای بزرگ تصور کنید، نسبت اندازه‌تان چند به چند است؟ البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر نوری در این تصویر به صورت ستاره می‌بینید، امکان دارد که چندین قمر نیز به دور آن بچرخد.

12 در مورد “آیا دوست دارید بدانید 100 میلیون ستاره چه شکلی هستند؟ این تصویر را ببینید”

  1. بعضیا به این قدرت خدا ایمان ندارند یا فراموش میکنند هیچی نیستند
    هستند افرادی که یه خونه 500متری یا یه مغازه با ارزش(البته در نظر بعضی از افراد )دارند و کم مونده احساس خدایی کنند و همه رو ریز میبینند

  2. خیلی محشرن
    واقعا زیبان
    حالا فکر کن اگه میشد به طور زنده و کمی نزدیگتر ببینیشون چقدر عالی میشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH