سه ویژگی اصلی کامپیوترهای شخصی سال 2015

CES امسال در زمینه کامپیوترهای شخصی چیزهای نویی داشت که در میان این محصولات جدید و نو سه ویژگی مشترک بود. سه ویژگی که می‌دانیم کامپیوترهای سال 2015 خواهند داشت.

فوق سبک و فوق باریک

lavie-100539952-large

یکی از نقاط مشترک لپ‌تاپ‌های معرفی شده در نمایشگاه، سبک و کوچک بودنشان است. مثلا لپ‌تاپ LaVie Z HZ550 توانست خود را به عنوان سبک‌ترین لپ‌تاپ معرفی کند. این دستگاه به گفته خود لنوو سبک‌ترین لپ‌تاپ 13.3 اینچی دنیاست.

این کمپانی برای کمتر کردن وزن لپ‌تاپش از پنل IGZO بهره برده، پنلی که گفته می‌شود از پنلهای IPS در زمینه مصرف انرژی کاراتر است. انتخاب ایگزو باعث شد که لنوو سایز باتری را نیز کمتر کند.

نماینده دیگر از کمپانی دل و با نام XPS 13 بوده که طبق گفته کمپانی کوچکترین لپ‌تاپ 13 اینچی است، به گونه‌ای که اندازه‌اش برابر با یک لپ‌تاپ 11 اینچی است.

پشتیبانی از قلم

toshiba_encore2_write_8_10-100538526-large

یکی از سورپرایزهای نمایشگاه در بخش پی‌سی‌ها، بحث پشتیبانی از قلم بود. توشیبا سه تبلت با پشتیبانی از قلم را معرفی کرد، اما نه هر قلمی، قلم Wacom. کار قابل توجه توشیبا این بود که پشتیبانی از چنین قلمی را برای تبلتهای 350 تا 400 دلاری‌اش ممکن کرد.

لنوو هم توانست استفاده از قلم به روشی نا معمول را معرفی کند. AnyPen نام فن‌آوری است که به کاربر امکان می‌دهد روی تبلت خود با هر وسیله‌ای که نوکش تیز است مثل چنگال بنویسد. در ضمن کمپانی از ویژگی در حال توسعه‌ای با نام  WRITEit نیز پرده برداری کرد.

WRITEit برای برطرف کردن مشکل بکار گیری قلم در ویندوز ایجاد شده است. به این ترتیب که کاربر از این پس می‌تواند با خیال راحت در هر فیلدی در ویندوز که می‌خواهد بنویسد.

تجهیز به چیپ‌های برادول

27151_1_intel_rejects_the_idea_that_they_are_going_bga_only_full

آمدنش خیلی طول کشید، اما حالا که اینجاست با تمام قدرتش آمده است. پیدا کردن لپ‌تاپی که مجهز به یکی از چیپهای اینتل نباشد در CES دشوار بود. البته آمدن برادول چهار هسته‌ای کمی عقب افتاده و این نگرانی ایجاد شده که با آمدن نسل بعدی چیپ‌های اینتل با نام اسکای لاین همزمان شود. البته آنطور که بنظر می‌رسد، سازندگان از داشتن همین چیپ‌های دو هسته‌ای برادول U هم راضی هستند.

16 در مورد “سه ویژگی اصلی کامپیوترهای شخصی سال 2015”

  1. مهدی مس کوب ساروی

    سبک بودن و پشتیبانی از قلم واقعا کاربردی و لذت بخش هست و باعث کارا تر شدن لپ تاپ میشه.

  2. پشتیبانی از قلم ,واقعا یک ویژگی بسیار عالی و دوست داشتنی هستش و به شخصه خیلی به لپ تاپ های تاچ با قلموشون علاقه دارم
    میتونن قلم ها برای ویندوز یا هر سیستم عامل دیگری یک مزیت بزرگ به حساب بیان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH