اسمارت فون شما کثیف‌تر از کاسه توالت است!

کثیفی و میکروب چیز‌هایی هستند که هر فردی در زندگی خود سعی می‌کند از آن‌ها دور باشد و در صورت مواجهه با آن‌ها نیز تلاش دارد تا هرچه بیشتر آن را تمیز کند یا از خود دور نماید. در زندگی وسایل کثیف زیادی را می‌شناسیم که یکی از آن‌ها توالت یا سرویس بهداشتی است و اغلب افراد احساس چندان خوش‌آیندی به آن ندارند (خب کثیفه دیگه). حال اگر بگوییم اسمارت فون شما کثیف‌تر از کاسه توالت است، چه حالی پیدا خواهید کرد؟

670px-Clean-Your-iPhone-or-iPod-Touch-Screen-Step-3

کمتر فردی به نظافت اسمارت فون و تبلت خود توجه دارد و تنها اقدام بیشتر کاربران تمیز کردن صفحه نمایش آن‌هاست. با توجه به تحقیقات انجام شده، اسمارت فون، تبلت و کیبورد کثیف‌تر از توالت هستند! حال بیایید نگاهی به اعداد و ارقام بیاندازیم. به گفته محققان، انتروباکترهای موجود بر روی این دستگاه‌ها حدود 1000 واحد و بر روی کاسه توالت 10 واحد است. همچنین استافیلوکوس موجود در دستگاه‌های هوشمند 600 واحد و در کاسه توالت کمتر از 20 واحد است.

(این پاراگراف را به افرادی که روحیه حساس دارند توصیه نمی‌کنم): به‌طبع شما سرویس بهداشتی منزل خود را به مراتب تمیزتر از سرویس بهداشتی محل کار یا فضا‌های عمومی می‌دانید. اما باید گفت که میزان کثیفی موبایل شما بسیار بالاتر از سرویس‌های بهداشتی عمومی است! حال همه روزه چندین بار موبایل خود را با شور و ولع خاصی نزدیک دهانتان قرار می‌دهید و با افراد مختلف (به‌خصوص مخاطب خاص) به گفتگو می‌پردازید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که گوشی را بر روی میز غذاخوری قرار می‌دهید و در هنگام خوردن غذا نیز با آن کار می‌کنید (یادتان نرود که در چنین مواقعی در کنار وسیله‌ای کثیف‌تر از کاسه توالت سرویس‌های بهداشتی عمومی غذا می‌خورید).

حالا این کاسه توالت را چگونه تمیز کنیم؟

cleanedtablets

خوب بالطبع حتی اگر سرویس بهداشتی را ده ساعت هم بشورید چندان خوش‌آیند نخواهد بود که در نزدیک دهانتان قرار دهید. اما ما پیشنهاد می‌کنیم هر از چند گاهی با مواد بهداشتی و شوینده گجت خود را تمیز کنید. البته کاربران اسمارت فون‌های ضد آب در این زمینه یک قدم جلوتر هستند و می‌توانند براحتی دستگاه خود را زیر آب گرفته و بخوبی شست‌وشویش دهند. البته به هیچ وجه گوشی و تبلت خود را همانند تصویر بالا شست‌و‌شو ندهید!

32 در مورد “اسمارت فون شما کثیف‌تر از کاسه توالت است!”

  1. یعنی روزی یبار z3 جیگرمو با آب و ریکا میشورم. واقعا سونی کاری کرده طرفداراش و اونایی که محصولاتشو میخرن یک قدم و یا چندین قدم از بقیه جلوتر باشن. به امید روزهای بهتر.

  2. salar.mohammadalizadeh

    من برم گوشیمو با جوهر نمک و سفید کننده بشورم!!
    دقت کردین بعد این که بعضی ها 300 امتیاز رو گرفتن دیگه نمیان تو سایت؟؟!!

  3. ما که نه خاص داریم ): نه سر سفره می بریم ، البته گوشیم جاواء (فعلا ! ) ولی انصافا جاوا خیلی خوب بود . هنوز که هنوزه نرم افزارایی که قبلا رو گوشی جاوام ریخته بودم ، بعضیاشو بره اندروید پیدا نکردم یا اگرم باشه کلی اینترنت و جی پی اس و دفترچه تلفن و تماس ها و پیامک کلی چیزو می خواد که یه امکان بده !!

  4. مهدی مس کوب ساروی

    سخت نگیرید.
    گوشی رو شستیم، پول رو چه میکنید؟ عابر بانک؟ کارت مترو و اتوبوس؟
    بهتره این هست که همیشه قبل از صرف خوراکی و ناهار و شام و … دست هامون رو خوب بشوریم.

  5. خیلی هم عالی
    حالا سری بعد مینویسن . . .
    ( اسمارت فون شما از صورتتان تمیز تر است )
    هههههههههخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  6. مقاله جالبی بود ولی واقعا این قدر مقدار کثیفی زیاد هست؟؟
    من همین الان میرم گوشیم را حسابی تمیز می کنم.

  7. هیچوقت از این جنبه نگاه نکرده بودم!! پس این گوشی و تبلت ما منبع میکروب و باکتریه و انقدر هم میدیم به بچه ها و کوچیکترا که تو دهنشونم میکنن!!
    خدایا ما رو ببخش

  8. از این عکس ها میزارین بعضی ها ممکنه باور کنند ها.
    البته قیاس کثیفی این دو موضوع مع الفارقه این کجا و آن کجا
    هرچند واقعاً لازمه که هر دو روز آدم گجت خودشو تمیزکنه با محلول های مناسب
    همچنین واقعاً حرفتون درسته ما نباید خیلی جاها از گجتمون استفاده کنیم مثلاً موقع صرف غذا

        1. خواهش میکنم فاتحه تون رو فعلا نگه دارید.
          سونی اعلام کرده میخواد تولیدات و تنوع گوشی های میان رده ش رو کمتر کنه،پرچمدارش رو بعد از Z4 هر یکسال بده بیرون.همچنین احتمالا خط تولید جدیدی رو بیاره که خیلی گوشیای ظریفی هستن اما ضداب نیستند.دقیقا مثل Xperia ZL .و قصد ترک بازار رو نداره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH