5 توصیه برای گرفتن عکس‌های بهتر با دوربین اسمارتفون

امروزه اسمارتفون‌ها به دلیل قابل حمل بودنشان و اینکه تبدیل به یکی از واجبات زندگی‌مان شده‌اند، جای دوربین‌های دیجیتال را گرفته و ترجیح می‌دهیم عکسهای مورد علاقه‌امان را با آنها بی‌اندازیم.

دوربین تلفن‌های هوشمند هر ساله رو به پیشرفت است، اما یک سری چیزها هرگز تغییر نمی‌کند. چیزهایی که باعث می‌شوند دست و بالمان هنگام عکاسی با آنها بسته‌تر از عکاسی با دوربین دیجیتال باشد.

در مقاله پیش رو قرار است با هم چند توصیه برای گرفتن عکسهای بهتر با اسمارتفونها را بخوانیم.

فوکوس کنید

1

پیش از انداختن عکس، به صفحه نگاه کنید و مطمئن شوید که فوکوس در جای مناسب قرار دارد. اگر چیزی که می‌خواهید از آن عکس بی‌اندازید در محدوده فوکوس قرار ندارد، جابجا شوید.

بعلاوه می‌توانید با لمس قسمتی که می‌خواهید فوکوس روی آن باشد، دوربین را وادار به فوکوس روی آن نقطه کنید.

زوم نکنید، زوم دیجیتال خوب نیست

2

اینجاست که معلوم می‌شود حتی دوربین‌های قدیمی دیجیتال بهتر از دوربین اسمارتفون‌ها عمل می‌کنند، زیرا آن‌ها مجهز به زوم اپتیکال هستند.

دوربین اسمارتفون‌ها لنز فیزیکی ندارد که با زوم بیرون آمده و از کیفیت عکس نکاهد. در واقع زوم دیجیتال مثل کراپ کردن عکس عمل می‌کند. انگار که عکسی گرفته‌اید و پس از آن، تصمیم به بریدن بخشی از آن می‌کنید.

از فلش استفاده نکنید، نور محیط پاسخ بهتری می‌دهد

این توصیه برای دوربین‌های قدیمی point-and-shoot هم می‌شود. فلش معمولا کمکی نمی‌کند، به ویژه زمانی که نمی‌دانید دقیقا چکار دارید می‌کنید. فلش تنها می‌تواند در محیطهای تاریک و زمانی که می‌خواهید از چیزی عکس با جزئیات بگیرید کمک حالتان شود. ما بیشتر دلمان می‌خواهد عکس‌ها هر چه بیشتر شبیه به آنچیزی شوند که در واقعیت بنظر می‌آیند، پس به جای استفاده از فلش سعی کنید نور محیط را تقویت کنید.

از دوربین پشتی استفاده کنید، نه دوربین جلو

3

سلفی‌ها این روزها طرفداران زیادی دارند، اما خب دوربین‌های پشتی کیفیت بهتری داشته و پیشرفته‌تر هستند. البته گرفتن عکس سلفی با دوربین پشتی واقعا دشوار است، ولی اگر موفق شوید، نتیجه خیلی بهتر خواهد بود، اما به شرطی که حواستان به تنظیمات و فلش باشد.

از برنامه‌های شخص ثالث دوربین استفاده کنید

برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند ویژگی‌هایی را ارائه دهند که بتوانید از طریق آنها از دوربین اسمارتفونتان استفاده بهتری ببرید. این برنامه‌ها معمولا کنترلهای بیشتری دارند و برای کار با آنها اول باید زمانی را برای یادگیری بگذارید. ولی پس از اینکه کاملا بر برنامه مسلط شدید، خواهید دید که چقدر عکسهایتان بهتر و حرفه‌ای‌تر از  قبل خواهند بود.

توصیه آخرمان این است که از تمیز بودن لنز دوربین مطمئن شوید. هنگام تمیز کردن لنز از هر پارچه‌ای استفاده نکنید و اینکار را با احتیاط انجام دهید.

6 در مورد “5 توصیه برای گرفتن عکس‌های بهتر با دوربین اسمارتفون”

  1. ممنون بابته مطلب اما من که هر برنامه ای رو در مورده دوربین نصب کردم یه سری ایراداتی داشت که باز برگشتم به برنامه خوه گوشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH