6روش برای آنکه مصرف اینترنت خود را کاهش دهیم

در طول پنج سال گذشته کاربرد موبایل‌ها تغییر یافته است و دیگر اصلی‌ترین وظیفه آ‌ن‌ها برقراری تماس صوتی نیست و امروزه اغلب افراد موبایل‌ها را به عنوان یک وسیله تفریحی و ارتباطی می‌شناسند و با کمک آن و اتصال اینترنت می‌توانند با دوستان و آشنایان خود از طریق شبکه جهانی اینترنت در ارتباط باشند.

5235

کاربران کشور ایران اغلب از اینترنت‌های محدود استفاده می‌کنند که هم سرعت تبادل اطلاعات آن نسبتا بالاست و هم هزینه کمتری برای آن‌ها دارد. البته ISP‌های ایران نیز طرح‌های نامحدود دارند که در آن کاربر هیچ محدودیتی در استفاده از اینترنت ندارد اما دلیل استفاده کاربران از اینترنت‌های محدود این است که سرویس‌های نامحدود یا بسیار سرعت پایینی دارند و یا فاکتور‌هایی با قیمت نجمومی را در مقابل دیدگان کاربر قرار می‌دهند که در واقع چندان باصرفه نیست و برای مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

حال با در نظر گرفتن اینکه اینترنت شما محدود است باید تمهیداتی را بیاندیشید تا مصرف‌تان کاهش یابد وهزینه‌ اضافه نکنید. البته در حال حاضر تنها کامپیوتر نیست که از اینترنت استفاده می‌کند و موبایل و تبلت‌ها نیز به اینترنت متصل می‌شوند (از طریق شبکه وای-فای) که آن‌ها نیز مصرف قابل توجهی دارند. برای اینکه بتوانید مصرف اینترنت خود را کاهش دهید، 6 نکته زیر را مورد توجه قرار دهید.

1- آپلود ویدیو را کنار بگذارید

اگر از آن دسته از افرادی هستید که ویدیو‌های مختلف را در شبکه‌های اجتماعی و یوتیوب با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید و آپلود می‌کنید، باید بگوییم که بهتر است هرچه سریع‌تر به این اقدامات پایان دهید. اگر نمی‌توانید دل از آپلود و به اشتراک گذاری ویدیو‌ها بکشید، حداقل ویدیو‌ها را با کیفیت و حجم پایین‌تر آپلود کنید و یا اگر ویدیوی مورد نظر در محیط اینترنت وجود دارد، به جای آپلود دوباره، آن را به اشتراک بگذارید.

video-chat

2- مکالمات تصویری

امروزه افراد زیادی هستند که از طریق اینترنت به مکالمه تصویری می‌پردازند و سرویس‌های زیادی نیز برای این کار وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اسکایپ اشاره کرد. اگر مکالمات تصویری عضو جدانشدنی زندگی شما هستند، برای این که مصرف اینترنت خود را کاهش دهید، سعی کنید در کیفیت (وضوح تصویر) پایین‌تری این کار را انجام دهید تا مصرف اینترنت شما نیز نسبت به گذشته کاهش یابد.

3- بازی‌های آنلاین

همان طور که اطلاع دارید و بازی کرده‌اید برخی از گیم‌ها به‌صورت آنلاین هستند که کاربران قابل توجهی نیز دارند. باید به این نکته توجه کرد که آن‌ها نیز می‌توانند مصرف اینترنت شما را افزایش دهند و هرچه قدر بازی کیفیت بالاتری داشته باشد، مصرف اینترنت شما هم افزایش خواهد داشت. برای مثال بازی‌هایی نظیر Asphalt 8 و Modern Combat 5 هزینه زیادی برای شما در بر خواهند داشت.

4- موسیقی آنلاین

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که کاربر با کمک آن‌ها می‌تواند جدیدترین موسیقی‌ها را به‌صورت آنلاین گوش کند اما در واقع چنین سرویس‌هایی میزان زیادی از ترافیک اینترنت شما را مصرف می‌کنند و بهتر است به جای استفاده از سرویس‌های آنلاین، موسیقی را خریداری (رعایت حقوق صاحب اثر) و یا دانلود (عدم رعایت حقوق صاحب اثر) کنید؛ تا در هر شرایطی بتوانید به آن‌ها هرچند بار که می‌خواهید گوش فرا دهید.

future_internet_540px

5- ویدیو آنلاین

احتمالا شما نیز از سرویس‌هایی نظیر یوتیوب و آپارات استفاده کرده‌اید که در آن‌ها ویدیو‌ها به‌صورت آنلاین قابل مشاهده هستند و مصرف زیادی نیز دارند. بهتر است برای هزینه کمتر، در تماشای آنلاین ویدیو زیاده روی نکنید؛ زیرا شرکت اینترنتی شما نیز در ارایه قیمت فاکتور زیاده‌روی خواهد کرد.

6- دانلود شبانه

سرویس‌های محدود اینترنتی که در ایران وجود دارند غالبا دارای دانلود شبانه رایگان هستند که در ساعات معین کاربر می‌تواند بدون اینکه از مصرف ترافیک وی کاسته شود به دانلود ویدیو یا … بپردازد. بهترین راه این است که شما یک برنامه مدیریت دانلود نظیر دانلود منیجر را بر روی دستگاه خود نصب کنید و فایل‌هایی را که تصمیم به دانلود آن‌ها دارید، وارد برنامه نمایید. سپس با زمان بندی، برنامه به‌صورت خودکار در ساعات رایگان (که در هر شرکت متفاوت است) شروع به دانلود فایل‌های مورد نیاز شما خواهد کرد.

شما با کمک برنامه‌های مدیریت دانلود می‌توانید مصرف اینترنت خود را به اندازه بسیار زیادی کاهش دهید و در مقابل به فایل‌هایی نیز که به آن‌ها نیاز دارید، دسترسی داشته باشید.

23 در مورد “6روش برای آنکه مصرف اینترنت خود را کاهش دهیم”

  1. محمد کمالی

    آقاسعید سوال داشتم:
    آیا مقدار حجم و هزینه با دیدن فیلم های آنلاین از دانلود کردنشان کمتر است؟

    3
    30
    1. هر دو به یه میزان حجم میبرن تنها تفاوت اینه که در تماشای آنلاین فیلم روی حافظه مرورگر دانلود میشه و حافظه شما رو اشغال نمی کنه

  2. من مصرف اینترنتم تمام شده بود اومدم ۲۰۰ مگابایت اضافه کنیم اشتباهی ۶ گیگ شد حالا هر چه قدر استفاده کنم پولش میاد یا پول شی گیگ میاد

  3. می خواین به خاطر آلودگی هوا نفس نکشیم ؟ آخه مرد مومن اگه این کار ها رو نکنیم که دیگه اینترنت به چه دردی می خوره ؟

    10
  4. از مخابرات می گیرم
    شبها 500 کیلو در ثانیه دانلود می کنم مفت
    حالشو میبرم
    ماهانه هم کلا 5000 تومن خرجش میکنم

    8
    1
    1. چه جالب دوسته من منم از مخابرات میگیرم ، مشهدم
      اما دقیقن بر عکسه شما. ماهی 27 تومن میدم بدونه شبانه ، چند ماهه تو مشهد شبانه هاش حذف شده. سرعتم تو روز در بهترین حالت 300 بشه.
      البته قدیما شبانش که بود دو شب دان میکردی شبه سوم سرعتت میشد 6 .
      واقعن از کاره این شرکتا میمونم هر جا یه شکلیه یکی مثله شما حال میکنه باهش یکیم مثله ما حرص می خوره

  5. الان دیگه شرکت اینترنتی شاتل هم در سراسر کشور دانلود شبانه رو به کل برداشته و برای دانلود در آن اوقات باید هزینه ای جدا پرداخت شود ( حدود فکر کنم 12000 تومان ) هستش
    ولی راه کارهای خوبی بودن

    1
    5
    1. سعید میرزاپور

      تاجایی که من اطلاع دارم برای دانلود شبانه در شرکت شاتل 3500 تومان برای هر ماه باید پرداخت کنید که در مقابل محدودیت سرعت سایر شرکت‌ها رو هم نداره و تقریبا می‌تونید با سرعتی که توی روز دانلود می‌کنید شب ها هم دانلود داشته باشید!

      1
      2
    1. سعید میرزاپور

      درسته توی برخی شرکت‌ها دیگه وجود نداره اما شرکت‌های زیادی هستند که بازم چنین مکانی رو به کاربرانشون می‌دن!

      2
      4
  6. هی شبانه رایگان واسه من که چندین ماهه به یه رویا تبدیل شده هر چند همون زمانیم که بود اونقدر سرعتو کم میکردن که تا صبح یه قسمت یه سریالم به زور دان میشد هر چند بودنش بازم غنیمت بود که برداشتنش.
    نکته دیگه اینکه شما هر چیم تلاش بکنی بازم اون حجمت میپره که جدیدنم مد شده جوابت اینه شما هک شدی دارن از نتت مصرف میکنن انگار بچه ایم این چیزا رو نمیفهمیم.
    یه هفته رفتم سفر برگشتم پونصد مگم نیست ، حالا پیدا کن پرتقال فروش را؟

    1
    19

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH