گوگل و کشف دو حفره امنیتی دیگر در ویندوز!

همین تازگی‌ها، گوگل یک حفره امنیتی را که در ویندوز مایکروسافت کشف کرده بود، افشا نمود. حالا این اتفاق دوباره افتاده‌ است و گوگل می‌گوید که باز هم موفق به یافتن حفره شده است. اما این بار نه یکی؛ دوتا!
محققان گوگل موفق به کشف 2 حفره امنیتی در ویندوز شده‌اند که ردموندی‌ها روحشان هم از آن خبر ندارد!
همین هفته قبل بود که گوگل به مایکروسافت خبر داد که حفره‌هایی امنیتی را در ویندوز یافته است و به این شرکت تضمین داد که تا 90 روز جزئیات این حفره را مخفی نگه دارد. مایکروسافت هم بدون تشکر به سرعت در صدد رفع و رجوع این مشکل برآمد. حالا گوگل پس از یک هفته با 2 حفره جدید برگشته و کار برای مایکروسافت کمی سخت‌تر شده است. اما ظاهرا گوگل بدقولی کرده و جزئیات را افشا کرده است. هم اکنون کاربران بسیاری در معرض خطر قرار دارند. این کار گوگل دور از انصاف و انسانیت بوده‌ است؛ چرا که زیر قول خودش زد. چرا فقط 90 روز مهلت داده؟ چون می‌خواهد مایکروسافت را تحت فشار و استرس زیادی قرار دهد. به هر حال این دو شرکت خیلی وقت است که با هم رقابت و دشمنی دارند!
google-vs-microsoft یکی از این دو مشکل برای هر دو گروه کاربران ویندوز 7 و 8 است، اما دیگری فقط کاربران ویندوز 8 را تهدید می‌کند. مشکل اولی چندان مهم نیست که بخواهیم برایش از مایکروسافت تقاضای رسیدگی کنیم، اما مشکل دوم خطرناک است. این ایراد مربوط به قسمت حفاظت از حافظه و دیتای کاربران است و می تواند موجب عدم رمزگذاری صحیح داده‌ها شود.
کمی خنده دار است در حالی که دیروز مایکروسافت از گوگل بابت این کمک تشکر نکرد و به آن‌ها بی اعتنایی کرد، حالا ببیند که 2 مشکل دیگر یافت شده است. حالا با چه رویی می‌‌تواند از گوگل بخواهد که ساکت بماند؟
با وجود این که مایکروسافت در صدد رفع این مشکل است، اما شاید مهلت تمام شود و گوگل همه چیز را به‌صورت کامل به دنیا بگوید. آن موقع است که کاربران ویندوز به احتمال بسیار قوی  مورد حمله هکرها قرار خواهند گرفت. البته جزئیات بسیاری را گوگل افشا کرده و همین حالا هم کاربران در خطرند. اما خب امیدواریم مایکروسافت قبل از 3 ماه این مشکل را حل کند تا وضع بدتر از این نشود!

7 در مورد “گوگل و کشف دو حفره امنیتی دیگر در ویندوز!”

  1. اینم اضافه کنم خوده این مسئله درست نزدیکه کنفرانسه مایکروسافت راجب به ویندوزه 10 خودش اثبات میکنه که گوگل از هر حربه ای واسه تشویشه اذهانه عمومی راجبه سستم عامله مایکروسافت دریغ نداره ، شاید ازین طریق بتونه اون به اصطلاح سیستم عامله ابکیه کرومشو یکم سهمشو افزایش بده

  2. دوست عزیزی که این مقاله رو منتشر کردی با خوندنش احساس کردم دله پری از مایکروسافت داری که در چند جاش تیکه هایی به این شرکت انداختی.
    متاسفانه اگه کاره گوگل از رویه خیر خواهی بود بسیارم کاره خوبیه اما همه میدونن چرا گوگل زوم کرده رو این مسیله ها تنها دلیلش ضعیفو نا امن جلوه دادن سیستم عامله رقیبشه. اما اگه خبره چند روز پیشه حفره فوق العاده خطرناکه تمامه اندرویدهایه زیره 4.3 رو منتشر میکردید که با کماله پررویی جوابه گوگل به دارندگان این اسمارت فونها این بود که به دلیله قدیمی شدن اندرویدشون هیچ کاری گوگل برایه رفعش انجام نمیده.
    از قدیم گفتن کل اگر طبیب بودی سره خود شفا نمودی.
    90 روز نه یه سالم بشه اما وقتی بدونی دارن روش کار میکنن جایه تقدیر داره نه اینکه راحت بگب قدیمیه و دیگه به ما ربطی نداره.
    خلاسه کلام اینکه بینه این دو شرکت رفتاره خصمانه گوگل تا به اکنون کاملن واضح بوده نمونشم عدم توسعه اپهای یوتیوپ و غیره برای ویندوز فون و….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH