با استفاده از تتوی موقت، میزان قند خون‌تان را اندازه بگیرید!

glucose-tattoo

گرفتن خون از نوک انگشتان مبتلایان به دیابت عملی دردناک است. متخصصان سلامت مدت‌هاست که به دنبال راهی بهتر برای انجام این تست هستند. سال گذشته گوگل اعلام کرد که مشغول ساخت لنزهایی است که می‌تواند مقدار گلوکز موجود در اشک افراد را اندازه بگیرید، اما الان نوبت مهندسین نانو شده است و آن‌ها توانسته‌اند راهی برای اندازه‌گیری مقدار قند خون افراد مبتلا به دیابت، آن‌هم بدون درد بی‌یابند. این تست توسط یک تتوی موقت انجام می‌شود.

آمی باندودکار، محقق دانشگاه کالیفرنیا سنسور قابل انعطافی را ساخته که می‌تواند با ایجاد یک جریان الکتریکی ملایم، میزان گلوکز موجود در بدن فرد را اندازه بگیرد.

بررسی میران قند آن‌هم روزی چند بار برای بیماران دیابتی واقعا حیاتی است، زیرا باید عملکرد بدن در برابر بیماری و البته تاثیر انسولین تزریقی مشخص شود، اما چون این تست با سوزن انجام می‌شود و هیچ آدمی هم دلش نمی‌خواهد روزی چند بار در بدنش سوزن فرو رود، از این کار ممانعت کرده وخطر این بیماری در بدن این افراد بالاتر می‌رود.

اما روش جدید، نوید تستهای بی‌درد را می‌دهد. در این تتو از الکترودهایی پرینت شده استفاده شده که می‌توان پس از مصرف آن‌ها را دور انداخت. این محقق از ارزان بودن این تتوها گفته و دوام آن‌ها را یک روز کامل اعلام داشته است.

این تتو در آزمایش انجام شده روی 7 انسان سالم، درست عمل کرده و تا الان هیچ مشکلی از عملکرد آن گزارش نشده است.

باندودکار به‌علاوه اعلام داشته که این تتو به‌زودی مجهز به بلوتوث نیز خواهد شد، تا از این طریق اطلاعات دریافتی از بیمار مستقیم به پزشکش فرستاده شود یا در حافظه کلاود برای استفاده‌های بعدی ذخیره گردد.

محققان امیدوارند که پس از این بتوان از این تتو برای اندازه‌گیری چیزهای دیگری مثل الکل خون، داروهای غیر مجاز و غیره نیز استفاده کرد. ما هم امیدواریم که این فن‌آوری هر چه زودتر تولید انبوه شده و در اختیار بیماران دیابتی قرار بگیرد.

3 در مورد “با استفاده از تتوی موقت، میزان قند خون‌تان را اندازه بگیرید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH