سفری به کنفرانس مایکروسافت: هر آنچه که معرفی شد!

روز گذشته مایکروسافت یک کنفرانس خبری را برای ویندوز 10 ترتیب داده بود که در واقع دومین کنفرانس خبری این شرکت در خصوص سیستم عامل جدید بود. اما باید اذعان کنیم که چنین انتظاری از کنفرانس دیروز مایکروسافت نداشتیم و این کمپانی واقعا دست پر وارد کنفرانس شده بود و از تمام جنبه‌ها محصولات و ویژگی‌های جدیدی را معرفی کرد. از سیستم عامل گرفته تا برنامه و سخت افزار. با ما باشید تا همراه یکدیگر سفری جالب و خاطره انگیز به کنفرانس مایکروسافت داشته باشیم و با تمام محصولات معرفی شده در این کنفرانس آشنا شویم.

ویندوز 10

microsoft-windows-10

اصلی‌ترین دلیلی که مایکروسافت روز گذشته کنفرانسی را برگزار کرده بود همین سیستم عامل محبوب و قدرتمندش بود که تصمیم داشت بار دیگر مشخصات اصلی و ویژگی‌هایش را مرور کند و به‌توضیح بیشتر آن‌ها بپردازد. همانند همیشه در ابتدای مراسم سخن از آمار و ارقام به میان آمد. به گفته تری مایرسون سیستم عامل ویندوز در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و ویندوز 10 نیز حدود 3 میلیون بار دانلود شده است که حدود 800 هزار کاربر درباره 200 موضوع به مایکروسافت گزارش داده‌اند تا این کمپانی در صدد رفع آن‌ها برآید.

ویندوزفون یا ویندوز 10؟

windows 10

همان طور که اطلاع دارید، تاکنون سیستم عامل مایکروسافت بر روی ابزار‌های هوشمند، ویندوزفون نامیده می‌شد و در هر نسخه یک عدد جدید در مقابل آن جای خوش می‌کرد (برای مثال ویندوز فون 8.1) اما گویا مایکروسافت از عدم وجود یک پارچگی خسته شده است و تصمیم بر ایجاد یک محیط کامل و یکسان برای تمام دستگاه‌ها دارد. پس با این اوصاف نام ویندوزفون را به خاطراتتان بسپارید؛ زیرا از این پس شاهد ویندوز 10 بر روی موبایل و تبلت‌ها خواهیم بود.

شکل و شمایل کلی ویندوز 10 بر روی اسمارت فون‌ها نیز تقریبا شبیه به ویندوزفون است اما در واقع با یک تکنولوژی جدید‌تر مواجه هستیم و گوشی و کامپیوتر به‌صورت کامل با یکدیگر همگام هستند. بدین معنا که اگر یک پیامی را دریافت کرده باشید بدون این که نیازی به استفاده از گوشی باشد، می‌توانید آن را بر روی کامپیوتر خود مشاهده نمایید.

همچنین مایکروسافت ویژگی همسان شدن با شرایط را نیز برای ویندوز 10 قرار داده است. با این ویژگی زمانی که ویندوز 10 بر روی تبلت سرفیس 3 (به‌طور مثال) نصب شده است، شما می‌توانید به پلتفرمی مناسب برای تبلت دسترسی داشته باشید و در مقابل با متصل کردن تبلت به کیبورد، خود به خود برخی ویژگی‌های سیستم عامل تغییر می‌یابد و شرایط برای استفاده از کیبورد و ماوس مناسب می‌شود.

شکل و شمایل ویندوز 10 روی تبلت و اسمارتفون را اینجا ببینید

دکمه استارت

start-windows-10

به جرات می‌توان یکی از دلایل عدم موفقیت ویندوز 8 را فقدان دکمه استارت در آن دانست. کاربران ویندوز در چندین نسل از این سیستم عامل شاهد دکمه استارت بودند و در واقع با مشاهده نبود آن در ویندوز 8 جبهه گرفتند و در ویندوز 7 تحصن نمودند و هنوز که هنوز است بسیاری از کاربران از این سیستم عامل محبوب استفاده می‌کنند.

حال باید این نوید را بدهیم که دیگر در ویندوز 10 جای خالی دکمه استارت حس نمی‌شود و مایکروسافت آن را با شکل و شمایلی جدید و کاربردی بر روی ویندوز 10 قرار داده است. همچنین  امکان تغییر نوار استارت به حالتی که در ویندوز 8 مشاهده کرده بودیم (حالت مترو) نیز وجود دارد (همه چیز برای مهاجرت به ویندوز 10 آماده‌ست).

اسپارتان

spartan

مایکروسافت در طی کنفرانس خبری خود از پروژه اسپارتان نیز رونمایی کرد که جایگزینی بسیار مناسب برای اینترنت اکسپلورر محسوب می‌‌شود و از ویژگی‌های جالب و کاربردی زیادی بهره می‌برد و محیط کاربری آن نیز مناسب و ساده است.

خداحافظی با اینترنت اکسپلورر؛ اسپارتان از راه رسید!

باید پول بدهیم؟ البته که نه!

210115brg2-1421863601

از آنجایی که ما در ایران به استفاده از سیستم عامل‌های کرک شده علاقه بسیار وافری داریم و تمایلی نیز به پرداخت پول‌ زیاد برای یک سیستم عامل نداریم، پس در ویندوز 10 نیز همین منوال را ادامه خواهیم داد. اما گویا مایکروسافت نیز به این قضیه پی برده و تصمیم گرفته تا این ویندوز را برای کاربران ویندوز 7 و 8.1 به‌صورت رایگان به‌روز رسانی کند (پس می‌شود گفت: هووورا).

خب مشکل مالی نیز حل شد و به راحتی می‌توانید به سوی ویندوز 10 برویم. البته اگر ویندوز شما قابلیت آپدیت ندارد نیز نگران نباشید. حدود یک ماه بعد از انتشار رسمی این سیستم عامل، شرکت‌های مختلف داخلی آن را با نام نسخه رسمی و با قیمت یک ظرف ماست روانه بازار خواهند کرد.

خبر خوش برای دارندگان ویندوز 7 و 8: آپدیت به ویندوز 10 رایگان است!

کورتانا

cortana

کاربران ویندوز فون احتمالا با دستیار صوتی شوخ طبع مایکروسافت که کورتانا نام دارد آشنا هستند و توانایی آن را در پاسخ‌گویی می‌دانند. اکنون شاهد این دستیار صوتی در ویندوز 10 خواهیم بود و ویژگی‌های جالب آن مورد استفاده کاربران این سیستم عامل قرار خواهد گرفت. مایکروسافت مدعی شده است که کورتانا در تمام بخش‌های ویندوز 10 حضور دارد و خود را با اطلاعات و ویژگی‌های زیادی تجهیر کرده است که حتی می‌تواند گفته‌های شما را بدون خطا تایپ کند و یا برای شما در رستوران مورد نظرتان میز رزرو کند. حال با ورود کورتانا به ویندوز 10 فضای این سیستم عامل صمیمی‌تر خواهد شد؛ زیرا این دستیار صوتی گاهی شوخ طبعی‌اش گل می‌کند و به جک گفتن می‌پردازد.

کورتانا با قابلیت‌های کاربردی وارد ویندوز 10 شد!

برنامه‌های پیش‌فرض

WINDOWS-10

همیشه زمانی که یک ویندوز جدید را نصب می‌کنیم برنامه هایی نیز بر روی آن به‌صورت پیش‌فرض وجود دارند که می‌توانند کار با سیستم عامل مذکور را آسان‌تر کنند. حال مایکروسافت در ویندوز 10 تمام این برنامه‌ها را به‌روز رسانی کرده و در تمام آن‌ها تغییراتی را القا نموده است. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن تقویم و نمایش تصاویر اشاره کرد که تغییرات زیادی را به خود دیده‌اند.

نکته جالب و مهم در این خصوص همگام شدن برنامه‌ها بر روی دستگاه‌های مختلف است و توسعه دهندگان می‌توانند با یک بار برنامه نویسی، اپلیکیشن‌ خود را برای کامپیوتر، اسمارت فون و تبلت منتشر کنند و در ویندوز 10 اپلیکیشن‌ها متناسب با پلتفرم تغییر می‌یابند تا به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند.

پیام‌رسان یکپارچه

multi-massanger

اگر شما نیز از زمره افرادی هستید که در زندگی خود بخش زیادی از ارتباطات‌تان را اپلیکیشن‌های پیام‌رسان انجا می‌دهید و از پیام‌رسان‌های زیادی استفاده می‌کنید، احتمالا در ویندوز 10 خواهید توانست یک نفس راحت بکشید؛ زیرا مایکروسافت بر روی این سیستم عامل یک پیام‌رسان یکپارچه قرار داده است که قادر است تمام پیام‌رسان‌های شما نظیر وایبر، واتس‌اپ و… به آن متصل شوند و کاربر از طریق یک اپلیکیشن بتواند تمام پیام‌رسان‌های خود را در دسترس داشته باشد.

آفیس با اقتدار وارد ویندوز 10 (موبایل و تبلت) می‌شود

office

مجموعه برنامه‌های آفیس که یکی از پرکاربرد‌ترین برنامه‌های موجود بر روی ویندوز هستند اکنون با یک شکل و شمایل جدید و کاربردی وارد گوشی و تبلت‌های هوشمند می‌شوند و عملکرد برنامه‌ها نیز نسبت به سخت افزار مورد استفاده تنظیم می‌شود که نتیجه آن یک برنامه بسیار روان و کاربردی می‌شود. جالب است بدانید که بخشی از اسلاید‌های کنفرانس دیشب مایکروسافت نیز توسط برنامه پاورپینت بر روی گوشی تغییر می‌کردند.

هدست HoloLens

hololenz

پیش از این که کنفرانس مایکروسافت برگزار شود انتظار می‌رفت که این کمپانی در کنفرانس خبری خود محصولات سخت افزاری نیز معرفی کند که این اتفاق هم افتاد. مایکروسافت روز گذشته هدست خود را با نام HoloLens معرفی کرد که می‌تواند دنیای واقعی را با مجازی ترکیب کند و در انتها دنیای جدیدی را تشکیل دهد. این هدست تصاویر هولوگرافیک را در مقابل دیدگاه کاربر نمایش می‌دهد که در واقع زندگی مجازی در دنیای حقیقی است.

مایکروسافت دنیای واقعی و مجازی را به بهترین روش ممکن ترکیب کرد!

سرفیس هاب

win10-surface-hub-960

دومین محصول سخت افزاری مایکروسافت سرفیس هاب نام دارد که یک محصول شبیه به تلویزیون اما با قابلیت‌های جالب است. سرفیس هاب یک صفحه نمایش 84 اینچی دارد که کاربر با کمک قلم مخصوص می‌تواند متون یا اشکالی را روی آن بکشد که اغلب برای مکان‌های تجاری و آموزشی تولید شده است و مایکروسافت ادعا می‌کند که این محصول اولین نمونه ممکن است.

مایکروسافت از سرفیس هاب پرده برداشت!

ادغام ایکس باکس با ویندوز 10

XBOX-WINDOWS-10

همان‌طور که گفتیم، مایکروسافت در کنفرانس خبری خود سنگ تمام گذاشت و حال می‌خواهیم به یکی از ویژگی‌های جدید اشاره کنیم. ویندوز 10 سعی دارد بر روی تمام دستگاه‌ها اجرا شود و کنسول بازی مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیست. با کمک ویندوز 10 کاربر می‌تواند ایکس باکس وان خود را با سایر دستگاه‌ها استریم کند و از طریق کامپیوتر یا سرفیس به بازی بپردازد.

با ویندوز 10 بازی‌های مورد علاقه خود را از ایکس باکس به PC منتقل کنید!

تریلر بسازید

WIN+G

در ویندوز 10 خوره‌های بازی می‌توانند با کمک کلید‌های ترکیبی Win+G یک تریلر از بازی خود بسازند و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین با کمک این کلید ترکیبی امکان ثبت تصویر ساده و 360 درجه از محیط بازی نیز وجود دارد.

چه زمانی شاهد انتشار ویندوز 10 خواهیم بود؟

windows-10

احتمالا در طول روز‌های آینده شاهد انتشار نسخه جدید و آزمایشی ویندوز 10 خواهیم بود تا نسخه جدید مورد استفاده کاربران قرار گیرد و مشکلات موجود شناسایی شود. اما در واقع زمان انتشار نسخه رسمی ویندوز 10 مشخص نشده است. به‌روز رسانی ویندوز 10 برای موبایل و تبلت نیز در ماه آینده (فوریه) منتشر خواهد شد.

در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های اصلی ویندوز 10 آشنا شوید.

7 در مورد “سفری به کنفرانس مایکروسافت: هر آنچه که معرفی شد!”

  1. منتظریم تا انتشار تا آپدیت کنیم به 10
    یک سوال میمونه درایور ها رو باید از شرکت لپ تاپ بگیریم یا این مشکل هم حل شده !!!؟؟

  2. تشکر از مطلب مفیدتون
    اینکه ویدوز 10 هم روی اسمارت فون ها و هم روی کامپیوتر یکپارچه اس واقعا حیجان انگیزه

    مخصوصا برای برنامه نویسان

    یواش یواش افول هنگروید نزیدک و نزدیکتر میشه

    1. ای کاش راهی هم برای تبدیل دستگاه اندرویدی ما به ویندوزی بود چون همونطور که میدونیم سخت افزارشون قویه فقط ویندوز باید بتونه خودشو تطبیق بده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH