چگونه برخی ایمیل‌ها را در سرویس جی‌میل بلاک کنیم؟

امروزه پیام الکترونیکی یا ایمیل یکی از راه‌های ارتباطی و رسمی است که اغلب مورد استفاده افراد زیادی قرار می‌گیرد اما در این میان برخی ایمیل‌ها نیز هستند که نه تنها جنبه اطلاع رسانی و… ندارند بلکه تنها راهی برای تخریب اعصاب‌مان هستند. مخصوصا زمانی که اسمارت فون خود را با حساب ایمیل‌تان همگام کنید و با دریافت هر پیام این چنینی یک بار صدای دلینگ دلینگ گوشی در می‌آید و شما با شنیدن این صدا به سوی گوشی حمله‌ور می‌شوید اما با یک ایمیل این چنینی رو به رو می‌شوید.

BLOCK-Gmail-5

البته لازم نیست همیشه شاهد همچین پیام‌های الکترونیکی باشید. اگر شما یکی از کاربران سرویس گوگل هستید و از جی‌میل استفاده می‌کنید، می‌توانید با مطالعه این آموزش ایمیل‌های هرز که در اصطلاح اسپم نیز نامیده می‌شوند را بلاک کنید تا از این پس چنین ایمیل‌هایی بدون اطلاع شما حذف یا آرشیو شوند.

برای این کار ابتدا وارد حساب جی‌میل خود شوید. در صندوق دریافت (Inbox) تیک ایمیلی را که از دیدگاه شما هرز است، فعال کنید.

BLOCK-Gmail

حال از بخش More گزینه Filter massages like these را انتخاب نمایید.

BLOCK-Gmail-4

در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه Create filter with this search را انتخاب کنید.

BLOCK-Gmail-1

اکنون یک صفحه جدید باز می‌شود که در آن بخش‌های مختلفی برای اعلام فیلتر وجود دارد. شما می‌توانید از طریق این بخش و با اعمال تغییرات، دفعات بعدی در صورت دریافت ایمیل از همان فرستده به‌صورت خودکار پیام پاک شود و یا در لیست خوانده شده‌ها قرار بگیرد. برای فعال سازی هر کدام تیک کنار آن‌ را بزنید.

BLOCK-Gmail-2

حال اگر می‌خواهید بر روی ایمیل‌های قبلی دریافت شده از آن فرستده نیز این تغییرات اعمال شود، می‌بایست تیک بخش also apply filter to matching conversations را نیز فعال کنید. اکنون برای اعمال تغییرات کلید Create filter را فشار دهید.

به همین سادگی، از این پس ایمیل مذکور به آن صورتی که دستور داده‌اید تغییر خواهد یافت.

4 در مورد “چگونه برخی ایمیل‌ها را در سرویس جی‌میل بلاک کنیم؟”

  1. مرسی از این اموزش مفیدتون!! این شکلی به جای اسپم کردم میشه اصلا نذاشت خیلیها ایمیل بفرستن!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH