5 تلفن قدیمی و خاطره ساز که پیش از آی‌فون محبوب قلب‌ها بودند

واقعا باورش سخت است که 10 سال پیش هنوز دستانمان به گرفتن تلفن‌های هوشمند عادت نداشت و نهایت تلفن همراهی که داشتیم از برندهای سونی اریکسون و نوکیا بود که هر کدام حسابی سنگین وزن و قوی هیکل بودند.

بازگشت به گذشته و مرور خاطرات می‌تواند گهگداری حسابی لذت بخش باشد و باعث شود که الان قدر آنچه داریم را بیشتر بدانیم. بیایید با هم نگاهی بی‌اندازیم به 5 تلفن محبوب آن دوره که پیش از آی‌فون محبوب قلبهایمان بودند.

Motorola StarTAC

motorola-startac-75-1-500x500

پیش از اینکه موتورولا با گوگل و لنوو قاطی شود، عادت به ساخت تلفن‌های آیکونیک داشت. یک تلفن تاشو که رقیب نمایندگان اریکسون و نوکیا محسوب می‌شد. همه آن را به دلیل طراحی عجیبی که داشت به یاد دارند. موتورولا از این هندست و به دلیل وزن کم، طراحی کامپکتش، توانایی در ارسال SMS و داشتن ویبره، 60 میلیون دستگاه فروخت.

Sony Ericsson w550i

5w

این یکی را خوب یادم می‌آید، چون خودم یکی از آن داشتم. یک تلفن زیبا در زمان خودش با آن رنگ نارنجی پیش فرضش که از سری واکمن سونی اریکسون بود. طراحی این هندست هم عجیب بود، زیرا زمان جمع بودنش هیچ خبری از کیبورد نبود و برای دسترسی به کیبورد باید یک چرخشی به قسمت زیرین آن می‌دادیم که همین چرخش آن را بسیار شکننده و آسیب پذیر کرده بود. 256 مگابایت حافظه داخلی داشت و یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی برایش در نظر گرفته شده بود و اسپیکرهایش هم برای زمان خودش عالی بودند.

Nokia 5110

5110-r

وقتی بحث تلفن‌های قبل آی‌فون می‌شود، باید حتما از نوکیا هم حرف زد. 5110 با آن طراحی متمایزش، اولین تلفنی بود که بازی مار داشت. سال 2001 و پس از سه سال فعالیت، عمر این تلفن به پایان رسید.

Nokia 3310

Nokia-3310-e1421949071122 (1)

اگر 5110 باعث محبوبیت نوکیا شد، 3310 این محبوبیت را وارد مرحله جدیدی کرد. زمان آمدنش جایگزین 3210 شد. 3310 با اینکه نوکیا فکر می‌کرد شکست خواهد خورد، 126 میلیون دستگاه فروخت. این فروش را مدیون ویژگی فرستادن پیام متنی سه برابر حد معمول آن زمان، بازی مار، رینگ‌تون‌های مختلف و کاور قابل تعویضش بود.

تلفنهای کیوورتی بلک بری

blackberry-phone-march08

سال 2000 و زمانی که هنوز حتی نامی از آی‌فون هم شنیده نشده بود، بلک بری و تلفن‌های کیوورتی‌اش در مقابل تلفن‌های مجهز به کی پدهای معمولی قد علم کرده بودند. بلک بری آن زمان‌ها قطعا یکی از بهترین‌ها بود.

11 در مورد “5 تلفن قدیمی و خاطره ساز که پیش از آی‌فون محبوب قلب‌ها بودند”

  1. واقعا W550i یادش بخیر…

    یادمه 8 7 سال پیش که تازه امده بود تو یکی از مجله های تخصصی نوشته بود بلندی صداش گربه های تو کوچه رو میترسانه !!!

    واقعا هم بلندی و کیفیت صداش عالی بود.

    طراحیشم که ………..

  2. آره یادش به خیر………………
    چند ساله دیگه هم به همین گوشیای الانمون میگیم:یادش به خیر……………………..!

  3. 5110 خیلی باحال بود ، اون موقع من یادمه گوشیم خراب شده بود دوستم یدونه 5110 که مال باباش بود و استفاده نمی کرد قرضی داده بود بهم تا گوشی خودم درست بشه ، ولی یه غولی بود ها باید با کوله پشتی حمل میکردیش ، خخخخخ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH