اپ رسان: بررسی بازی موبایل Stormfall: Rise of Balur (با لینک دانلود)

بازی Stormfall: Rise of Balur را می‌توان برابر دو قلوی بازی Stormfall: Age of War دانست که در اواخر سال 2012 عرضه شد. هر چند این دو بازی کاملا شبیه هم نیستند ولی هر دو در یک مسیر گام بر می‌دارند. زمانی که نسخه اول این بازی عرضه شد، عناوین استراتژیک آنلاین زیادی عرضه شده بودند که از لحاظ ساختار بسیار به آن شباهت داشتند بنابراین چه نسخه اول و چه نسخه دوم Stormfall را نمی‌توان یک بازی تاثیرگذار در ژانر خود به حساب آورد. به نوعی در این بازی نیز همچون بازی‌های استراتژیک دیگر، شما پایگاهی در اختیار دارید که باید با توجه به نیاز خود بناهای جدیدی در آن بسازید و به تدریج آن‌ها را ارتقا دهید. کار بعدی شما جمع آوری منابع از معادن و مزارع و سپس آموزش و به خدمت گرفتن نیروهای جنگی مختلف از نیزه داران و کماندارن گرفته تا اژدها و ارواح شیطانی در جنگ‌ها خواهد بود.

اپ رسان: نقد و بررسی بازی Stormfall: Rise of Balur

Stormfall: Rise of Balur را می‌توان یک بازی استراتژیک خوب دانست که بیشتر برای کسانی لذت بخش خواهد بود که نه به جنبه درگیری فیزیکی که بیشتر به جنبه تصمیم گیری و مدیریت سربازان و منابع‌شان علاقه نشان می‌دهند. رابط کاربری بازی ساده و کاربردی است و در بستر یک سناریوی قوی اتفاق می‌افتد. این می‌تواند برای کسانی که به داستان بازی‌های استراتژیک اهمیت زیادی می‌دهند، قابل توجه باشد. امکان بزرگ‌نمایی نیز در بازی وجود دارد به این معنا که شما می‌توانید بناها و نیروهای خود را از زاویه نزدیک‌تری نیز تحت نظر داشته باشید یا اگر نخواستید از همان زاویه دور آن‌ها را کنترل کنید. حالت تک نفره بازی دارای ماموریت‌هایی است که درجه سختی آن‌ها به تدریج افزایش می‌یابد و برای انجام هر کدام از آن‌ها هم جایزه‌ای در نظر گرفته شده است.

اپ رسان: نقد و بررسی بازی Stormfall: Rise of Balur

قدرت نیروهای دفاعی و حمله‌ای در توازن کامل با یکدیگر است و شما نیرویی را پیدا نخواهید کرد که با قدرت یا ضعف بسیار خود تعادل منطقی بازی را بر هم بزند. پول رایج در این بازی یاقوت آبی است که شما می‌توانید یا با پرداخت پول واقعی یا با دستیابی به دستاوردهای بازی، شرکت در رویدادهای آن یا فقط با بالا بردن رده خود به آن دست پیدا کنید. یکی از چیزهایی که معمولا مورد انتظار استراتژیک بازهاست و در این بازی وجود ندارد، آن است که امکان حرکت و نقل مکان پایگاه امکان پذیر نیست بنابراین انتظار نداشته باشید که مثل بازی‌های استراتژیک دیگر تمام متحدان و دوستان‌تان همین حوالی باشند! البته به اعتقاد عده‌ای این کار باعث شده است Stormfall از به هم ریختگی و شلوغی بی موردی که در بازی‌هایی همچون Game of War دیده می‌شود، به دور باشد.

اپ رسان: نقد و بررسی بازی Stormfall: Rise of Balur

یکی دیگر از نقاط ضعف بازی آن است که سرورهای آن به لحاظ زبانی از یکدیگر تفکیک نشده‌اند. این باعث می‌شود صحبت‌های رد و بدل شده بین افراد در حین بازی به زبان‌های مختلف باشد که قطعا فهم آن برای عده‌ای دیگر ممکن نیست و نارضایتی آن‌ها را در پی خواهد داشت. از طرفی اگر کسی بخواهد با دیگری تشکیل اتحاد دهد، اول باید از این مطمئن شود که زبان او را می‌فهمد یا خیر! چون در غیر این صورت دلیل هر تصمیم دیپلماتیک یا استراتژیک که توسط اعضای یک اتحاد نیز گرفته شود، به واسطه تفاوت‌های زبانی بر دیگر اعضای اتحاد پوشیده خواهد ماند و این خود به روند پیشبرد بازی صدمه خواهد زد.

اپ رسان: نقد و بررسی بازی Stormfall: Rise of Balur

همان‌طور که قبلا گفته شد Stormfall: Rise of Balur را نمی‌توان یکی از بهترین‌ها در ژانر خود دانست. البته توسعه دهندگان بازی تمام تلاش خود را برای واقعی کردن آن و جلب توجه کاربران انجام داده‌اند. گرافیک بازی بسیار زیباست و برای جدیدترین تبلت‌ها و گوشی‌های موجود در بازار بهینه شده است. انیمیشن‌های بازی هم در نوع خود جالب هستند و آدم را به یاد انیمیشن‌های بازی Caesar III که در سال‌های 1990 برای رایانه‌های شخصی عرضه شد و معروفیت زیادی کسب کرد، می‌اندازند.

اپ رسان: نقد و بررسی بازی Stormfall: Rise of Balur

7 در مورد “اپ رسان: بررسی بازی موبایل Stormfall: Rise of Balur (با لینک دانلود)”

  1. دنریس طوفان زاد

    شت باز نمیشه همش خطای لاگین میده
    با قوی ترین نت ایرانم برم میگه اتصال اینترتتو بررسی کن???

  2. بازیهای استراتژیک به نظرم رو گوشیو تبلت زیاد حال نمیده این بازیها رو باید رو صفحه نمایشهای بزرگ بازی کرد تا حداکثر لذتو ازش برد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH