دوست دارید کورتانا از زبان فارسی پشتیبانی کند؟ پس رای دهید!

بعد از این که کمپانی اپل اولین دستیار صوتی را با نام سیری معرفی کرد، لرزشی شدید بر تن کمپانی‌های مطرح افتاد و همگی سعی کردند هرچه سریع‌تر دستیار اختصاصی خود را برای رقابت با سیری آماده کنند. در این میان گوگل دستیار صوتی‌اش را با نام گوگل ناو معرفی کرد و مدتی بعد مایکروسافت با کورتانا وارد میدان شد.

cortana-persian

اگر در بین این سه دستیار صوتی گزینه مناسبی برای ازدواج انتخاب کنیم، به‌طور حتم کورتانا خواهد بود؛ زیرا هم از خانواده‌ای با اصالت است و هم روابط اجتماعی خوبی دارد. بله کورتانا برخلاف سیری و گوگل ناو چندان حس و حال رسمی بودن را ندارد و حتی گه گداری جوک نیز می‌گوید!

پدر کورتانا (مایکروسافت) نیز یکی از فعالان به‌نام حوزه تکنولوژی است که بر برتری این دستیار صوتی می‌افزاید. آموخته‌های کورتانا را نیز سرویس جستجوی بینگ به آن یاد داده است. البته این سوگلی مایکروسافت سن و سال زیادی نیز ندارد و به همین دلیل تنها به چند زبان محدود مسلط است.

cortana-persian-1

حال می‌خواهیم یک مکالمه کوتاه با پدرش داشته باشیم تا بلکه بتوانیم او را به آموزش زبان فارسی برای فرزندش وادار کنیم. فعلا کورتانا از زبان شیرین فارسی پشتیبانی نمی‌کند و بسیار مشتاق هستیم تا ما نیز با همسر خود (کورتانا) به زبان رسمی کشورمان صحبت کنیم. پس اگر شما نیز چنین درخواستی از پدر عروس خانم دارید، به لینک زیر بروید و به درخواست اضافه کردن زبان فارسی برای کورتانا رای دهید زیرا مایکروسافت واقعا به این آرا اهمیت می‌دهد و چندی پیش با کمک همین آرا تقویم هجری شمسی به ویندوز 10 اضافه شد.

درخواست افزودن زبان پارسی به کورتانا

در حال حاضر این درخواست در سومین مقام جای گرفته است و 27.318 رای دارد. شما می‌توانید با رای دادن به این درخواست و اطلاع رسانی به‌دوستان و فعالان حوزه وب گامی جهت افزودن زبان پارسی به کورتانا بردارید.

20 در مورد “دوست دارید کورتانا از زبان فارسی پشتیبانی کند؟ پس رای دهید!”

  1. لطفا مجدد از این پست ها بذارین الان همه از قدرت کرتانا آگاه شده ان ، میدونن پشیبانی از زبان فارسی یعنی چی

    3
    5
  2. من به زبان انگلیسی به اندازه نیازم مسلط هستم و در استفاده از سیستم‌های صوتی چندسال اخیر مثل google voice در اندروید cortana در ویندوز ۱۰ و همچنین Siri به این نتیجه رسیدم که اگرچه نسخه‌های اولیه بعضی از این دستیار‌ها بسیار ساده و ابتدایی بوده ولی در آپدیت‌های جدید این سیستم‌ها هیچ دستیار صوتی‌ای به اندازه Siri کاربردی‌تر و جذاب‌تر نشده است، الان با لهجه فارسی هم با Siri صحبت کنید تا حدوئد خیلی زیادی گفتگوی شما برای او قابل تشخیص است.
    همچنان که دستیار صوتی cortana همینطور ابتدایی و خنگ تشریف دارند.

    10
    1
  3. امید زنجیران

    سلام دوستان.
    به همه و در فضای مجازی اطلاع رسانی کنید که انشاالله فارسی که در کورتانا کنجانده بشه. ماکروسافت که به اول یا دوم داری نداره، هر جا که طرفدار داشته باشه و رای بدن به اون کشور و زبان هم در کورتانا قرار میدن. ایران و ایرانی لایق بهترینهاست.

    2
    4
  4. ربطی نداره دوست عزیز نظر سنجی واسه خود مایکروسافت هست در ضمن چند کشور فارسی زبان هستن ایران تنها که فارسی زبان نیست

    1
    4
  5. این درخواست بی فایده است
    باعث آبروریزی نشیند خواهشا
    آخر تا فرانسوی و اسپانیایی و … هست که برای فارسی نمیاد

    7
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH