لرزه‌ای بر تن کروم و فایرفاکس، بنچمارک اسپارتان منتشر شد!

هفته گذشته کمپانی مایکروسافت در طی کنفرانس خبری خود برای معرفی نسخه جدید ویندوز 10، پروژه اسپارتان را نیز معرفی کرد. این پروژه که تقریبا جایگزینی برای مرورگر فعلی ویندوز با نام اینترنت اکسپلورر است دارای یک موتور رندر بسیار قدرتمند نسبت به اینترنت اکسپلورر است که در نسخه رسمی ویندوز 10 شاهد آن خواهیم بود.

spartan

با وجود اینکه اینترنت اکسپلورر کاربران زیادی دارد اما در واقع نمی‌تواند با مرورگر‌هایی نظیر کروم و فایرفکس رقابت کند. حال مایکروسافت تصمیم دارد با پروژه اسپارتان یک رقیب قدر برای رقابت با این دو مرورگر مطرح فعلی تولید کند. امروز نیز بنچمارک‌هایی از این نسخه به بیرون درز کرده است که نشان می دهد مایکروسافت توانسته این آرزو را عملی سازد.

این تست‌ها بر روی جاوا اسکریپ و HTML5 انجام شده است که شامل Sunspider، Octane، Kraken، Oor Online، WebXPRT و HTML5Test می‌شود. در زیر می‌توانید نتایج این بنچمارک را مشاهده نمایید.

bemchmark-spartan

همان‌طور که از جدول بالا معلوم است، اسپارتان در اغلب تست‌ها قدم به قدم با کروم و فایر فاکس همراه است اما در بخش HTML5 چندان توانایی زیادی ندارد و می‌بایست مایکروسافت بر روی این بخش کار زیادی انجام دهد. اسپارتان در بخش HTML5 تنها توانسته 344 امتیاز به دست آورد این درحالیست که کروم و فایر فاکس به ترتیب 511 و 449 امتیاز به دست آورده‌اند.

مایکروسافت همچنان در حال توسعه این مرورگر است و انتظار می‌رود اسپارتان تا زمان عرضه ویندوز 10 یکی از بهترین مرورگر‌های دنیا باشد.

10 در مورد “لرزه‌ای بر تن کروم و فایرفاکس، بنچمارک اسپارتان منتشر شد!”

  1. البته ما کاربرها مجبوریم هر سه مرورگر رو بر روی سیستم داشته باشیم.هنوز هم سایت هایی هستند( بخصوص داخلی) که فقط با IE درست نمایش داده می شن.

  2. احسان چهری

    رقابتشون به نفع مصرف‌کننده‌هاست هرکدوم بهتر باشن ما استفاده می‌کنیم
    اما چیزی که مسلمه اینه که گوگل‌کروم بیدی نیست که با این بادها بلرزه

  3. رضا غفوریان

    اتفاقا اسم خوبی نداره . اسپارتان جایی بود که افسانه سازی کردند و میگن 300 نفر جلوی لشگر میلیونی خشایارشاه وایسادند و تعداد خیلی زیادی ایرانی را کشتند. فیلم 300 را دیدید که.؟
    البته همش افسانه سازی و بزرگ انگاری بیش از حد بوده و همشون مثل مورچه زیر پای فیل له شدند.
    کلا اینجور داستها بخاطر نداشتن تاریخچه در برابر فرهنگهای قدیمی مثل ایرانه. یعنی بزور برا خودشون میخوان تاریخ بسازند.
    ولی در مورد این فکر نمیکنم از کروم هیچوقت جلو بزنه.
    نمونش اینکه گوگل قبل از اینکه تکنولوژی ایجکس معرفی بشه سالها از این روش عملا استفاده میکرد.
    بهر حال اینم قدم خوبیه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH