بیل گیتس: تا 15 سال آینده واکسن ایدز تولید خواهد شد

Bill and Melinda Gates speak at Davos

بیل گیتس این مرد بزرگ، باور دارد که تا سال 2030 داروها و واکسنهایی برای مبارزه با HIV در دسترس خواهد بود که می‌تواند به بیشتر کیسهای جدید این ویروس که موجب مرگ میلیونها نفر در سرتاسر جهان در سه دهه گذشته شده خاتمه دهد.

موسس مایکروسافت که بنیاد بشر دوستانه او ده‌ها میلیون دلار برای تحقیقات پزشکی صرف کرده است، به مجمع جهانی اقتصاد گفت که دو معجزه در راهند.

او گفت: بسیار امیدواریم که ظرف 15 سال آینده به دو ابزار جدید دست پیدا کنیم.

استفاده از واکسن برای جلوگیری از بیماری در جمعیت مشکوک به ابتلا، بسیار اهمیت دارد و داروهای فشرده هم می‌تواند نیاز به درمان‌های عمری را برطرف کند.

این میلیاردر سال 2000 بنیاد بیل و ملیندا گیتس را تاسیس کرد. این زوج در کارنامه سالانه خود از پیشرفتهای حاصل شده در زمینه تولید واکسن و دارو گزارش داده‌اند که بزودی تعداد افرادی که درمان HIV را در کشورهای جنوب صحرای آفریقا دریافت می‌کنند از تعداد کسانی که به تازگی آلوده می‌شوند بیشتر خواهد شد.

آنها در این گزارش اینطور نوشته‌اند: وقتی بتوانیم به نقطه مورد نظرمان در این ناحیه که بیشترین ابتلا به ایدز در آن رخ می‌دهد برسیم، می‌توان پس از آن، این کیس‌ها را در سرتاسر جهان، آنهم برای اولین بار پس از اولین باری که این ویروس 30 سال پیش کشف شد ببریم.

گیتس بعلاوه در زمینه مباره با مالاریا، آنهم با کمک واکسنی که از واکسن تهیه شده برای HIV پیشرفته‌تر است امیدوار است.

جولای سال 2014 بود که GlaxoSmithKline اولین واکسن مالاریا را به رسمیت شناخت.

گیتس در ادامه به انجمن داوس چنین گفت: با وجود این ابزارها به پایان دادن به ایدز نمی‌اندیشیم، بلکه با کمک آنها می‌توانیم میزان آنرا از 95-100٪ کاهش دهیم. ابزارهایی که در طول 15 سال آینده ساخته خواهند شد.

بیل و ملیندا به علاوه پیشبینی می‌کنند که زندگی افراد در کشورهای در حال توسعه در 15 سال آینده بیشتر از هر زمانی در تاریخ پیشرفت خواهد داشت.

3 در مورد “بیل گیتس: تا 15 سال آینده واکسن ایدز تولید خواهد شد”

  1. امید وارم ان شا الله این مدت زود تر تموم شه و موجب سلامتی بسیاری از بیماری ها بشه
    جهت تعجیل در این امر صلوات
    اللهم صل علی محمد و آله محمد و عجل فرجهم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH