7 تا از بهترین برنامه‌های اورکلاک CPU برای گوشی و تبلت‌های اندرویدی

همانطور که می‌دانید اورکلاک به عملی گفته می‌شود که کامپیوتر یا هر وسیله دارای پردازشگر و اجزایش را مجبور می‌کند تا در فرکانس سریعتری از آنچه سازندگان برایشان در نظر گرفته‌اند عمل کند.

البته این را بدانید که اورکلاک کردن تنها بر روی دستگاه‌های روت شده عمل می‌کند، پس اگر می‌خواهید دست بکار شوید، اول دستگاه نازنین‌تان را روت کنید یا اینکه یک کاستوم رام نصب کنید که ابزار اورکلاک به صورت پیش فرض رویش نصب باشد.

برای اورکلاک کردن اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که البته طبیعی است برخی از آنها عملکرد بهتری داشته باشند. در زیر 7 تا از بهترین‌هایشان را معرفی خواهیم کرد.

SetCPU

SetCPU-for-Root-Users

SetCPU با دستگاه‌ها و رامهای مختلف اندرویدی به خوبی کار می‌کند. این برنامه نسبت به موقعیت‌هایی که دستگاه در آن قرار دارد-مثل زمان شارژ شدن، رو به اتمام بودن شارژ باتری، خواب بودن دستگاه یا اجرا شدن برنامه‌ای خاص – عمل می‌کند. در ضمن SetCPU منوی کنترل ولتاژ هم دارد که تنها برای دستگاه‌های خاص با کرنل ویژه‌ای که از آن پشتیبانی می‌کند قابل دسترس است.

لینک دانلود

No-frills CPU Control

No-frills-CPU-Control

No-frills CPU Control به کاربر امکان می‌دهد که به بالاترین فرکانسی که پردازشگر دستگاهش می‌تواند از آن پشتیبانی کند دست یابد و در اجرای بازی‌های اول شخص شاهد ارتقای چشمگیری باشد. با این برنامه بعلاوه امکان آندر کلاک کردن پردازشگر برای صرفه جویی در مصرف باتری هم وجود دارد. No-frills CPU Control روی بسیاری از دستگاه‌های روت شده از برندهایی مثل HTC، سامسونگ، موتورولا، ال‌جی، هواوی، ZTE، اوپو و غیره جواب می‌دهد.

لینک دانلود

AnTuTu CPU Master

AnTuTu-CPU-Master-Free

AnTuTu CPU Master ابزاری برای تغییر سرعت GPU/CPU دستگاه‌های روت شده است. ویژگی نمایانگر خودکار AnTuTu CPU Master، فرکانس‌های قابل قبول پردازشگر را شناسایی می‌کند و نیازی نیست که آنها را به صورت دستی انتخاب کنید. بعلاوه ویجت OverclockWidget نمایی سریع از وضعیت باتری و پردازشگر را به کاربر نشان می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که سرعت CPU را تغییر دهد.

لینک دانلود

Overclock for android

Overclock-for-Android

این اپلیکیشن یک راست می‌رود سر اصل مطلب. با آن می‌توانید تنظیمات CPU را تغییر دهید، پروفایلهای پردازشگر را در حالت‌های مختلف بگذارید، ویجتهای زیبای مرتبط به باتری، دما و اطلاعات مرتبط به پردازشگر داشته باشید، فرکانس بوت دستگاه را تعیین کنید، ولتاژ را اندازه بگیرید، به تنظیمات پیشرفته دسترسی داشته باشید و از یک رابط کاربری زیبا لذت ببرید. بعلاوه ویژگی‌های اضافه‌ای چون مسدود کننده تبلیغات، آزاد کردن حافظه، ویرایش Build Property، پاک کردن کش، ری بوت، ری بوت سریع، ریکاوری، پاور داون، تنظیم چگالی پیکسلی صفحه نمایش، اسکن وای فای و دیگر تنظیمات نیز در دسترس‌تان قرار می‌گیرد.

لینک دانلود

CPU Control

CPU-Control

این برنامه را می‌توان ساده‌ترین برنامه CPU برای اندروید دانست. با تمام کرنل‌ها سازگار است و اورکلاک و آندرولتینگ انجام می‌دهد. کاربر امکان تنظیم ولتاژ باتری برای افزایش عمر آن را هم دارد. ویژگی‌های دیگری چون CPU Governor، I/O Scheduler، اورکلاک زنده، ایجاد پروفایل و ویجت هم برایتان فراهم شده است.

لینک دانلود

Faux123 Kernel Enhancement Pro

Faux123-Kernel-Enhancement-Pro

این برنامه فقط از اسمارتفونهای زیر پشتیبانی می‌کند:

گوگل نکسوس 7 نسخه‌های 2012 و 2013

گلکسی نکسوس، نکسوس‌های 4، 5 و 6

اچ تی سی وان M7/M8

سامسونگ گلکسی S4/S5

گلکسی نوت 3/4

اوپو فایند 5، 7

موتو G/X نسل اول و دوم

برنامه کنترل کامل ولتاژ و فرکانس پردازشگرهای کوالکام، گاما، شارژ سریع، میکروفونها و غیره را دارد.

لینک دانلود

 Kernel Tweaker

ROOT-Kernel-Tweaker

این تنظیم کننده قدرتمند امکان به حداقل و حداکثر رساندن فرکانس‌های CPU و GPU، امکان تعیین عدد کرنل، امکان دوبار ضربه زدن یا سوئیپ کردن برای بیدار کردن میانبرهای در خواب را می‌دهد و یک متوقف کننده برنامه‌های در حال اجرا است.

این اپلیکیشن اوپن سورس بوده و همیشه تحت توسعه فعال است و قول داده که همیشه رایگان بماند.

لینک دانلود

9 در مورد “7 تا از بهترین برنامه‌های اورکلاک CPU برای گوشی و تبلت‌های اندرویدی”

    1. آره باید روت باشه
      اصولا گوشی که روت نباشه حکم ساندویچ بدون نوشابه رو داره
      اکثر برنامه‌های بدرد بخور بدون روت انجام نمیشه
      برنامه کینگ روت و بگیر خودت روت کن، کار خاصی نیست
      برنامه x-poorer هم نصب کن میتونی تا کلیه و کبد گوشیتو هم دربیاری
      ????????

  1. با سلام
    ممنون از این که این برنامه های جالب و چشمگیری رو توی سایتتون قرار می دید
    اما .در سایت چند اشکال واقع بینانه در موتون مطلب مورد نظر موجود است خب به ترتیب می گم لطفا رسیدگی شود:
    یک:اول این که زمانی که موتون اگر در( گوگل ترجمه )، ترجمه شده است یعنی به طور چشم گیر واضح ای متن تقریبا نا خواناست و باید حتما ویرایش و سپس منتاژ شود ،(شما اگر در متن دقت کرده باشید می بینید بعضی از نقاط متن یا اصلا مکتوب نشده و یا انقدر اشکال دارد و بعضی از کلمه ها جابه جا اند)***لطفا سریع رسیدگی شود***
    دوم:از این که سایت ناقض است و نقض دارد(نقض فنی) در قالب h(اچ تی ام ای) اشکالاتی وجود دارد لطفا یا تم مورد نظر را تعویض کنید یا دوباره تم ریاستارت شود.

    خب دوستان منکه نفهمیدم چی بود منظورش چی بود و در مورد چی گفت فقط می دونم یه چیزی نوشته شده بود به عنوان زبان در ی بود یا زبان فارسی اصلی نمی دونم لطفـــــا درست شه.
    ممنون//

    1. Set cpu رو که در کشور ما غیر قابل دسترس اعلام کرده
      با fake GPS مکان خودم و تو لس آنجلس تغیر دادم ولی 2دلار میخواست خبر نداره دلار شده5500تومن
      تو گوگل سرچ بزنی از سایتهای دیگه میشه رایگان گرفت که من گرفتم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH