اپ‌رسان: بررسی بازی موبایل Air Control 2 (با لینک دانلود)

اگر حداقل یک بار سفر هوایی را تجربه کرده باشید شاید به این فکر افتاده باشید که چطور این همه هواپیما می‌آیند و می‌روند بدون آنکه مسیر حرکت آنها با هم تداخل داشته باشد یا خدای نکرده به هم برخورد کنند. البته اگر گذار شما زیاد به فرودگاه میافتد حتما می‌دانید که انجام این کار خطیر به عهده برج مراقبت است. افرادی در برج مراقبت به صورت لحظه‌ای در حال کنترل ترافیک هوایی هستند. آنها از طریق امواج رادیویی با خلبان‌ها در ارتباطند و به آنها می‌گویند چه ارتفاعی داشته باشند یا مسیر خود را در چه جهتی تغییر دهند. کنترل ترافیک هوایی کاری به شدت استرس‌زاست چرا که یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث برخورد هواپیماها و به قیمت جان عده زیادی تمام شود، از این رو افرادی که در برج مراقبت کار می‌کنند هر نیم ساعت یکبار باید استراحت کرده و جای خود را با یک نیروی تازه نفس عوض کنند. خوب از این صحبت‌ها که بگذریم شاید هر کسی دلش بخواهد حداقل یک بار هم که شده استرس این کار را تجربه کند. اگر شما هم همین احساس را دارید باید بگوییم بازی Air Control 2 بدون آنکه لازم باشد با جان کسی بازی کنید این فرصت را در اختیار شما می‌گذارد!

1

قسمت اول این بازی میلیون‌ها دانلود را به خود اختصاص داد که نشان دهنده موفقیت بالای آن و البته انگیزه‌ای برای توسعه‌ دهندگانش برای عرضه قسمت دوم بازی بود. خوب فکر کنم با توضیحاتی که در بالا دادیم دیگر نیازی نباشد بگوییم در این بازی باید چه کار کنید، ولی خوب روشی که شما باید برای کنترل ترافیک هوایی به کار بگیرید از زمین تا آسمان با کاری که در یک برج مراقبت واقعی انجام می‌شود تفاوت دارد: شما هیچ نیازی به رادار و وسایل مربوطه نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید آن است که با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه نمایشگر مسیر فرود هواپیماها و البته هلی‌کوپترها را مشخص کنید. البته همیشه هم مجبور نیستید مسیر فرود را تعیین کنید. در بعضی موارد به قدری صفحه شلوغ میشود که شما میخواهید فقط یک هواپیما را روی هوا نگه دارید تا زمانی که باند خلوت شود. در هر صحنه بازی دو یا سه باند قرار دارد که مخصوص گروه خاصی از هواپیماها یا هلی کوپترهاست. مثلا باند اول برای هواپیماهای قرمز، باند دوم برای هواپیماهای آبی و باند سوم برای هلی‌کوپترها تعیین شده است. برای اینکه متوجه شوید کدام باند مربوط به کدام هواپیماست، کافی است اولین هواپیمای مثلا قرمز یا آبی که در صفحه ظاهر میشود را لمس کنید تا خود بازی با نشان دادن آیکن راهنما به شما بگوید که هواپیما را باید در کدام باند فرود بیاورید.

2

شاید انجام این کار در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، ولی توصیه می‌کنیم آن را دست کم نگیرید چون وقتی تعداد هواپیماها و هلی‌کوپترها زیاد شود استرس هم دقیقا مانند یک برج مراقبت واقعی بالا خواهد رفت به طوری که بعضی مواقع حتی فراموش می‌کنید کدام هواپیما را باید در کدام باند فرود میاوردید! اینجاست که احتمال برخورد هواپیماها زیاد می‌شود. البته رابط کاربری بازی به سه طریق به شما کمک میکند تا بتوانید راحت‌تر ترافیک هوایی را کنترل کنید: اول نمایش مسیر حرکت هر هواپیما یا هلی‌کوپتر به صورت خطوط نقطه‌چین است. این به شما کمک میکند تا نمای بهتری از وضعیت تداخل مسیر هواپیماها و هلی کوپترها داشته باشید و راحت‌تر بتوانید تمهیدات لازم را برای جلوگیری از برخورد آنها به عمل آورید. دوم نمایش یک دایره قرمز دور هواپیماها و هلی کوپترهایی است که در مسیر برخورد با هم قرار دارند و عنقریب با هم برخورد خواهند کرد. این در موارد اضطراری می‌تواند برای شما کمک‌کننده باشد تا فورا مسیر دو هواپیمایی که به زودی به هم برخورد میکنند را تغییر دهید و بالاخره سوم اینکه شما میتوانید با لمس آیکن فلش در گوشه سمت راست پایین بازی سرعت حرکت هواپیماها را کاهش یا افزایش دهید. مسلما بازی در سرعت‌های پایین‌تر وقت بیشتری را برای فکر کردن و تصمیم گیری به شما میدهد و استرس کمتری دارد.

3

بازی دارای 7 صحنه مختلف است که عبارتند از: دشت‌های سبز، دره، مزارع گندم، مرغزار چهارگوش، اقیانوس آبی، زمین‌های یخی و آبادی میان کویر. از میان این صحنه‌ها فقط صحنه اول یعنی دشت‌های سبز باز است و بقیه قفل شده‌اند. شما میتوانید با انجام مکرر بازی به قدر کافی امتیاز و سکه بدست بیاورید و قفل صحنه‌های دیگر را هم باز کنید. اگر هم حوصله این کار را ندارید میتوانید با صرف هزینه و خرید درون برنامه‌ای این کار را انجام دهید. هر چند گرافیک بازی سه بعدی نیست ولی همان گرافیک دو بعدی آن از کیفیت خوبی برخوردار است که مناسب بازی‌های فکری است. افکت‌های صوتی بازی نیز به خوبی طراحی شده‌اند به طوری که کاملا حس و حال فضای فرودگاه را برای شما تداعی میکنند.

4

از دیگر امکانات جدیدی که به بازی اضافه شده امکان بازی دو نفره در یک گوشی یا تبلت است که توصیه میکنیم برای بازی راحت‌تر و لذت بخش‌تر در این صحنه ترجیحا از تبلت استفاده کنید.‌ بازی دو نفره در صحنه‌ای از بازی با نام “مزارع تابستانی” انجام می‌شود و قوانین بازی در آن نیز دقیقا مانند صحنه‌های دیگر است با این تفاوت که این بار دو صحنه و دو فرودگاه در کنار هم قرار گرفته‌اند به طوری که دو نفر بتوانند با آن بازی کنند و حتی در بازی به یکدیگر کمک کنند. اگر عاشق بازی‌های فکری بالاخص از نوع استرس‌زایش هستید، توصیه می‌کنیم حداقل یک بار این بازی را امتحان کنید تا معنای واقعی استرس را درک کنید!

Download az Iranapps

2 در مورد “اپ‌رسان: بررسی بازی موبایل Air Control 2 (با لینک دانلود)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH