با پردازنده گرافیکی جدید ARM آشنا شوید

روزانه بر تعداد کاربران اسمارت فون‌ها افزوده می‌شود و اغلب افراد نیز تقریبا استفاده‌های زیادی از این دستگاه دارند. دلیلی که باعث می‌شود اسمارت فون‌ها کاربران زیادی داشته باشند عملکرد آ‌ن‌ها در شرایط مختلف است که می‌توانند پاسخگوی نیاز‌های کاربران باشند و کار‌هایی نظیر ارسال یک پیامک ساده و یا اجرا یک بازی سنگین را پشتیبانی می‌کنند.

arm-chipset-720x340

حال خبر خوش برای کاربران اسمارت فون‌ها این است که کمپانی ARM نسل جدید پردازنده‌های خود را معرفی کرده است که 50 برابر عملکرد بیشتری نسبت به سایر پردازنده‌ها دارد و این خود می‌تواند تحولی در دنیای اسمارت فون‌ها باشد. هر چند که در حال حاضر نیز قدرت اسمارت فون‌ها بیش از حد نیاز ما است.

این پردازنده گرافیکی Mali T880 نام دارد که می‌تواند بازی‌های بسیار سنگین و سه بعدی را به سادگی هرچه تمام اجرا کند و مشکلی نداشته باشد. علاوه بر این پردازنده گرافیکی مذکور با چیپست‌های کمپانی‌های معروف نظیر HiSilicon، Rockchip و MediaTek به خوبی کار می‌کند و در این خصوص نیز نگرانی خاصی وجود ندارد.

Cortex A72 که یک پردازنده 64 بیتی است با محصول جدید کمپانی ARM به خوبی کار می‌کند و حتی قادر است کیفیت‌های بسیار بالا را نیز اجرا کند. برای این که بیشتر با قدرت این پردازنده گرافیکی آشنا شوید بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که پردازنده مذکور می‌تواند ویدیو‌های 4K را با 120 فریم بر ثانیه اجرا نماید که این خود انقلابی بزرگ در صنعت اسمارت فون‌هاست.

کمپانی تولید کننده بر روی ویژگی پشتیبانی از فرمت 4K مانور زیادی داده است و واقعا عملکرد این پردازنده گرافیکی نسبت به پردازنده‌های فعلی افزایش یافته و بهتر شده است اما بهتر است منتظر این محصول در اسمارت فون بعدی خود نباشید. زیراکه کمپانی ARM این پردازنده گرافیکی را در سال 2016 وارد اسمارت فون‌ها خواهد کرد و اگر شما نیز زود به زود موبایل خود را تعویض می‌کند احتمالا گوشی بعدی شما چنین پردازنده‌ای نخواهد داشت.

5 در مورد “با پردازنده گرافیکی جدید ARM آشنا شوید”

  1. راست میگه به نظر من هم ایسوس از آرم و کوالاکام بهتره ، مخصوصا ام اس آی که از اونم بهتره،راستی فیلیپس رو یادم رفت که همشون سرتره !!!!!!!!!!

    1. عزیز حالت خوبه؟!مطلبو گرفتی اصلا چی گفته؟پردازنده واسه گوشیه…ام اس ای و ایسوس و گیگابایت چیه؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH