نیمه دوم سال 1394 امکان تغییر اپراتور بدون تغییر شماره میسر خواهد شد!

مدتی قبل بود که اخباری در خصوص تغییر اپراتور بدون تغییر شماره سیم‌کارت به گوش رسید و اغلب افراد این کار را ایده‌ای بسیار جالب و کاربردی دانستند. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه امروز معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر از نزدیک بودن شروع این کار داد و افزود که به‌زودی فراخوان مناقصه برای انتخاب پیمانکار این کار منتشر خواهد شد تا کار شروع شود.

mobile-network

در این طرح که نام خارجی آن نامبر پرتابلیتی و یا شماره قابل انتقال است کاربر می‌تواند بدون اینکه شماره خود را تغییر دهد، آن را به اپراتور دیگری انتقال داده و از خدماتش با شماره سیم‌کارت خود بهره‌مند شود.

صادق عباسی شاهکوه ادعا کرد که این کار بسیار پیچیده است و نیاز به وقت بسیار زیادی دارد که در خوش بینانه‌ترین حالت نیمه دوم سال جاری (1394) کاربران قادر به این کار خواهند بود. از دیدگاه وی چون در کشور ما استفاده از تلفن‌های ثابت کمی قدیمی شده است، انجام طرح انتقال شماره نیز پیچیده‌تر نسبت به سایر کشور‌هاست و کشور‌های زیادی تاکنون این طرح را اجرا کرده‌اند که ترکیه مثالی خوب و نزدیک برای این کار است.

فراخوان انتخاب کارفرما تا اواخر امسال منتشر خواهد شد و این کارفرما نیز می‌بایست برای انجام طرح انتقال شماره به اپراتور دیگر از نرم افزار‌های خارجی استفاده نماید.

در کشور ما سه اپراتور مطرح هر کدام ویژگی‌‌ها و کم و کاستی دارند که با این طرح کاربران می‌توانند بدون این که شماره خود را از دست دهند از ویژگی‌های مورد نیاز اپراتور دیگر استفاده کنند. چندی پیش نیز با اجرای طرح رومینگ ملی مشکل پوشش‌دهی اپراتور‌ها حل شد و تقریبا در تمام مناطق ایران کاربران هر سه اپراتور می‌توانند از خدمات ارتباطی یکسان استفاده کنند.

7 در مورد “نیمه دوم سال 1394 امکان تغییر اپراتور بدون تغییر شماره میسر خواهد شد!”

  1. در دنیای امروز به اینها، اپراتور نمیگن!
    مردم مهربونمون رو دوست دارم، چقدر راحت با این خدمات ضعیف کنار میان،
    آخ که چقدر مهربون شدیم، ولی هنوز دوست دارم زندگی رو…
    @ZamaN@

  2. عالییییییییییییه خیلی باحال میشه امکانات سیم کارت بالا میره اهنگ پیشواز ایرانسل رو همراه اول
    رو رایتل هم میشه تغیر داد؟

    1. چی میگی . فقط میشه میشه اپراتور عوض کرد نه اینکه آهنگ پیشواز ایرانسل رو روی همراه اول بذاری . برای مثال میتونی خط 912 رو با امکانات 3g رایتل استفاده کنی و از تعرفه ی تماس و پیامک رایتل استفاده کنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH