چگونه فلاش آی‌فون را برای اعلام نوتیفیکشن‌ها فعال کنیم؟

روزانه تعدادی پیام، تماس و… در اسمارت فون خود دریافت می‌کنیم که این پیام‌ها توسط یک صدا یا هشدار خاصی به ما اطلاع داده می‌شوند. عده‌ای از هشدار‌های صوتی استفاده می‌کنند، برخی حالت ویبره (لرزش) و تعدادی نیز حالت ترکیبی از هر دو را انتخاب می‌کنند اما همیشه راه‌هایی برای متفاوت بودن وجود دارد. پس اگر دوست ندارید که همانند سال‌های 2006 از اعلانیه‌های اسمارت فون از طریق هشدار صوتی استفاده کنید، می‌توانید استفاده از فلاش گوشی را جایگزین آن نمایید.

flash-light-3

کمپانی اپل بر روی اسمارت فون‌های خود قابلیتی را قرار می‌دهد که کاربر از طریق آن می‌تواند به جای هشدار صوتی و لرزش از طریق فلاش LED دستگاه مطلع اعلانیه‌های خود شود، اما اغلب کاربران از این ویژگی مطلع نیستند. پس اگر شما نیز یک آی‌فون دارید و دوست دارید بین دوستان خود متتفاوت باشید، بهتر است ادامه مقاله را از دست ندهید.

برای شروع کار به بخش تنظیمات (Settings) بروید. آیکون آن در صفحه خانگی شما (home) وجود دارد.

flash-light-4

بعد از باز شدن صفحه تنظیمات به سربرگ عمومی (General) بروید. از این بخش امکان تنظیمات عمومی نظیر تنظیم ساعت و… وجود دارد (البته فعلا با این تنظیمات کاری نداریم).

flash-light-1

حال به بخش Accessibility بروید تا بتوانید روش‌های دسترسی خود به گوشی را تغییر دهید.

flash-light

اکنون برای تنظیم فلاش گوشی به عنوان اطلاع از نوتیفیکشن یا اعلانیه‌ها در زیر سربرگ Hearing گزینه LED Flash for Alerts را با کشیدن اسلایدر کنارش فعال کنید (برای غیرفعال کردن نیز از همین طریق وارد عمل شوید).

flash-light-2

اکنون می‌توانید به صفحه اصلی دستگاه باز گردید و منتظر پیامی از سوی دوستان (و یا ایرانسل)‌ باشید تا در حین دریافت آن گوشی شما شروع به هشدار دادن از طریق فلاش خود کند. در هشدار‌های عادی نظیر دریافت پیام و… فلاش سه بار هشدار را پخش می‌کند و سپس متوقف می‌شود اما اگر شما یک تماس ورودی داشته باشید هشدار دادن از طریق فلاش دستگاه ادامه می‌یابد تا اینکه تماس قطع یا جواب داده شود.

کاربران آی‌فون 4 به بعد که از نسخه بالاتر از iOS 5 استفاده می‌کنند می‌توانند از طریق روش مذکور هشدار با فلاش را فعال کنند. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگرچه با فعال کردن این ویژگی می‌توانید متفاوت از سایرین باشد اما در برخی شرایط استفاده از چنین ویژگی‌ای می‌تواند نامناسب باشد؛ زیرا در یک جلسه رسمی اگر جیب شما شروع به نور دادن کند چندان جالب نیست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH