تلویزیون تعاملی به‌زودی در ایران راه‌اندازی می‌شود!

چندی‌ست که اخباری در خصوص IP media یا IP TV به‌گوش می‌رسد اما فعلا کاربران عادی قادر به استفاده از خدمات این سرویس نیستند. حال مهندس لهراسبی مدیر عامل تلویزیون تعاملی با نام «به سیما» ادعا کرده است که به‌زودی شاهد این ویژگی در سطح کشور خواهیم بود.

IP-TV-1

مراحل راه اندازی این سرویس حدود 5 سال است که در ایران با کمک تکنولوژی‌های روز جهانی و متخصصان بومی کلید خورده و زمان زیادی تا تحقق آن زمان باقی نمانده است. مهندس لهراسبی افزود که در حال حاضر 7 مرکز استانی به خدمات این سرویس مجهز شده‌اند و بعد از آخرین تعاملات مخابرات با صدا و سیما این امکان میسر خواهد شد. تلویزیون تعاملی که در ایران با اپراتوری به سیما اجرا خواهد شد، امکاناتی فراتر از یک تلویزیون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در واقع برنامه‌های صدا و سیما جزیی از آن هستند. در تلویزیون تعاملی کاربر قرار است علاوه بر مشاهده برنامه‌های تلویزیونی به بخش آرشیو صدا و سیما نیز دسترسی داشته باشد و در زمان‌های مختلف برنامه‌های متفاوتی را که قبلا پخش شده‌اند، مشاهده کند.

IP-TV

در IP TV کاربر قرار است از طریق تلویزیون به کاربران مختلف این سرویس متصل شود و با آن‌ها چت کند و یا ایمیلی را ارسال نماید (TV-MAIL). علاوه بر این امکان انجام امور بانکی و یا حتی سفارش غذا نیز در این سرویس وجود دارد. تهیه بلیت قطار، مترو، اتوبوس، خدمات دولت الکترونیک، مشاهده اطلاعات فیلم و… از سایر خدمات تلویزیون تعاملی هستند.

برای اینکه کاربران بتوانند از خدمات تلویزیون تعاملی استفاده کنند می‌بایست دستگاه آن را تهیه کرده و اینترنتی با پهنای باند 2 مگابایت (؟) را تهیه کنند. البته از طریق شبکه LTE ایرانسل نیز امکان استفاده از این خدمات وجود دارد. هزینه حدودی استفاده از تلویزیون تعاملی در حدود 20 هزار تومان برای هر ماه است (البته هزینه خرید اینترنت با چنین سرعتی را نیز به آن بیافزایید) و هیچ هزینه‌ای بر روی قبض تلفن کاربر اضافه نخواهد شد.

نظر شما در خصوص IP TV چیست؟ آیا می‌تواند با استقبال کاربران مواجه شود؟

9 در مورد “تلویزیون تعاملی به‌زودی در ایران راه‌اندازی می‌شود!”

  1. با وجود اینترنت سرعت پایین و قیمت خیلی بالا حتما میشه از این تلویزیون به اصطلاح تعاملی استفاده کرد!

    0
    1
  2. در ایران خدمات به معنای واقعی وجود ندارد!
    من به عنوان یک ایرانی، در ازای هر هزینه ای برای هر خدماتی، چیزی جز بی احترامی نصیبم نشد…
    اجبار برای هر چیزی در ایران اسلامی، من را می رنجاند…
    “خدایا حست با این دانشم در این من خلاصه میشود”
    @ZamaN@

  3. خب چه مرضی دارم میرم از اینترنت از داخل سایتشون یا سایت های دیگر دانلودشون می کنم که هم دارمشون هم لازم نیست پول بدم برای اشتراک یا دستگاه تعرفه شبانه adsl رو برای این چیز ها گذاشتن دیگه

  4. خوبه همچین چیزی داشته باشیم ولی به شخصه عمرا خودم استفاده نمیکنم
    به دو دلیل
    از برنامه هایی که قرار پخش بشه خوشم نمیاد ( همه میدونیم چی هست )
    دوم این که هم بیام ماهی بیست هزار بدم اشتراک بخرم هم این که تواین گرونی اینترنت حجم بزار برنامه های مفرح اینارو ببینم 😐

  5. بخریم و هزینه کنیم که باهاش چی نگاه کنیم ؟ فیلم های روز دنیا یا سریالهای در پیت و فیلم های عهد دقیانوس و سانسوری صدا و سیما رو ؟………………

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH