در رویداد Google IO امسال چه چیزهایی خواهیم دید؟!

زمان نسبتا زیادی تا رویداد Google IO 2015 باقی مانده و این غول فن‌آوری از برنامه‌ها و البته چیزهایی که باید منتظر دیدنشان باشیم حرفهایی زده است.

بر خلاف سال گذشته که چندان هیجانی برایمان نداشت، انتظار داریم که امسال پر باشد از هیجان و نو آوری‌هایی که گوگل برایمان در نظر گرفته است.

با مطلب زیر همراه ما باشید تا درباره آخرین شایعات و اخبار این رویداد بیشتر بدانیم.

پروژه آرا

Google_Project_Ara-650-80

بزرگترین پرسشی که درباره این فن‌آوری وجود دارد، راجع به زمان عملی شدن آن است. خوشبختانه اینطور بنظر می‌رسد که نیمه دوم سال جاری زمان پروژه آرا خواهد بود و این تلفن‌های ماژولار بالاخره در دستانمان جای خواهند گرفت.

گوگل در اواسط ماه گذشته در پورتو ریکو اعلام کرد که اواخر سال جاری پروژه آرا برای عرضه آماده خواهد شد. این زمان مشخصا پس از رویداد IO خواهد بود، ولی آنطور که انتظار می‌رود می‌توانیم این فن‌آوری را از نزدیک ببینیم و با توسعه دهندگان و سازندگان همکار در این پروژه آشنا شویم.

اندروید 5.0 و کروم

Lollipop Forest-650-80

اندروید آبنبات چوبی خوشمزه و شیرین است، ولی حالا مانده تا آن را در پرچمداران ببینیم. البته برخی از هندست‌ها مثل اچ تی سی ام 8 و البته گلکسی اس 5 این نسخه را دریافت کرده‌اند، ولی تا گسترش کامل این نسخه زمان تقریبا زیادی مانده است. اگر تا زمان آغاز این رویداد پرچمداری قد علم کند، احتمالا برنامه ویژه‌ای در نمایشگاه برایش در نظر گرفته خواهد شد.

اواسط ژانویه بود که گوگل قابلیت Chrome Remote Desktop را برای iOS ارائه داد. قابلیتی که به کاربران امکان می‌داد از طریق آیفون یا آپید خود از راه دور با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند و به آن دسترسی داشته باشند. این کانسپت چیز جدیدی نیست، ولی ارائه آن برای iOS نشان می‌دهد که گوگل ایده‌های بیشتری در زمینه تبادل بین سیستم عاملی در ذهن دارد.

کاردبرد (عینک مقوایی)

cardboard_3-650-80

 

شاید Oculus Rift در زمینه عینک‌های مجازی صدرنشین باشد، ولی لطفا پیش از آمدن Cardboard گوگل، درباره‌اش قضاوت نکنید. دسامبر سال 2014 بود که گوگل از آپدیت‌هایی برای VR خودش حرفهایی زد. یکی از آپدیتها مربوط به ایجاد یک صفحه ویژه برای برنامه‌های گوگل پلی بود و دیگری مربوط به ارائه اسامی مکانهایی بود که این عینک مقوایی را به صورت ساخته شده می‌فروشند.

توسعه دهندگان بعلاوه امکان دسترسی به Cardboard SDK را برای اندروید و یونیتی ایجاد کرده‌اند. در رویداد گذشته توضیح چندانی راجع به این عینک مقوایی داده نشد و انتظار داریم که در رویداد اخیر چیزهای بیشتری از آن بشنویم و شاید با نسخه دوم و پیشرفته‌تر آن هم روبرو شویم.

اندروید اوتو

Vehicle+prototype-650-80

گوگل در زمینه تولید خودروهای بدون سرنشین حسابی فعال است. دسامبر سال گذشته بود که پروتوتایپ یک خودروی بدون راننده را که خودش مسئولیت راندن خودش را بر عهده داشت به نمایش گذاشت. این کمپانی تلاش دارد که قابلیت‌های بیشتری را به این خوردروها افزوده، آنها را کاربردی‌تر کند و تا پایان امسال آنها را به جاده‌ها بفرستد.

بعلاوه خودروهای بدون راننده، گوگل پروژه جدیدی را برای توسعه اندروید اتو به راه انداخته است. این فن‌آوری که در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد، در واقع امکان ارتباط با خودرو و راهبری آن از طریق نقشه را فراهم می‌کند.

اندروید تی وی

android-tv3-650-80

گوگل تی وی مرد، ولی این کمپانی به تازگی از پلت فرم اندروید تی وی خود بهره‌برداری کرده است.

احتمالا رویداد گوگل IO امسال حرفهای زیادی از پلت فرم جدید ویژه تلویزیون دارد. سونی اعلام داشته که از اندروید تی وی در تمام مدلهای امسالش استفاده خواهد کرد.

بی تردید باید گفت که گوگل برای رویداد امسال برنامه‌های جالب توجهی در نظر گرفته است و IO 2015 قطعا متفاوت‌تر و پر بارتر از همیشه برگزار خواهد شد.

1 در مورد “در رویداد Google IO امسال چه چیزهایی خواهیم دید؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH