اسنپدراگون 810 بسیار خنک‌تر از اسنپدراگون 801 خواهد بود!

هرچه سرعت پردازنده‌ گوشی‌های موبایل بیشتر می‌شود، انتظار می‌رود که گرمای آن نیز به همان مقدار افزایش یابد. از زمانی که جدیدترین گل سرسبد کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 810 وارد بازار شده است، گمانه زنی‌ها در این باره شروع شده است. طبق آزمایشی که بین آخرین چیپست‌های تولید شده این کمپانی انجام شده است، مشخص کرد که نسخه 64 بیتی اسنپدراگون 810 در هنگام پردازش بسیار خنک‌تر از نسخه قبلی یعنی اسنپدراگون 801 است.

دمای اسمارت فون‌ها در هنگام پردازش تا 45 درجه سلسیوس افزایش می‌باید در حالی که دمای اطاق در حالت عادی حدود 25 درجه است. پس برای سنجش باید چیپی تولید کرد تا در بین این اعداد فعالیت کند.

اسنپدراگون 801، بر روی اکثر پرچم‌داران برندهای معتبر دنیا در سال 2014 به کار برده شد. محصولاتی نظیر HTC One M8 و سامسونگ Galaxy S5. در هنگام تست دمای این محصولات مشاهده شد که نسبت به نسخه جدید، این پردازنده بسیار بیشتر گرم می‌شود.

دمای پردازنده اسنپدراگون 801 در هنگام اجرای یک بازی سنگین تست شد. برای آزمودن حداکثر دمای این پردازنده، بازی آسفالت 8 بر روی این پرچم‌داران نصب شده و به مدت 20 دقیقه بر روی اسمارت فون‌ها اجرا شد. پس از اجرای این بازی بر روی محصولاتی که از پردازنده 801 و 810 بهره می‌برند، مشخص شد که چیپست جدید کوالکام حدود 5 درجه خنک‌تر از نسخه قبلی خود است.

آزمون دیگری که برای تست دمای این چیپست‌ها انجام گرفت، زمانی بود که اسمارت فون مد نظر به ضبط فیلم می‌پرداخت. در این حوزه نیز، دمای کمتر اسنپدراگون 810 نشان داد که می‌توان روی این چیپست حساب‌ زیادی باز کرد. به طور مثال همین دمای کمتر می‌تواند در حفظ بیشتر باتری به کاربر کمک کند.

اسنپدراگون 810 قرار است تا بر روی پرچم‌داران سال 2015 نیز مورد استفاده قرار گیرد. HTC One M9 و یا یکی از رقبایش به نام LG G4 از کاندیداهای استفاده از SD810 هستند.

نتیجه این آزمون‌ها را می‌توانید در عکس‌های زیر مشاهده کنید:

Temperature-of-the-two-chips-during-video-capture Temperature-of-the-two-chips-during-video-game-play

4 در مورد “اسنپدراگون 810 بسیار خنک‌تر از اسنپدراگون 801 خواهد بود!”

      1. محمد سعید بهمنی

        شاید در دو نسخه عرضه بشه!
        سامسونگ سابقه هر کاری رو داره خدارو شکر!
        البته نسخه ای که به خاور میانه میرسه همون اگزینوسه معمولا!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH