چگونه اسمارت فون خود را به ویندوز 10 (نسخه آزمایشی) ارتقا دهیم؟

سرانجام بعد از گذشت یک ماه از کنفرانس معرفی ویندوز 10 سه‌شنبه گذشته نسخه آزمایشی این سیستم عامل برای اسمارت فون‌ها منتشر شد و در واقع کاربران می‌توانند ویندوز 10 را پیش از انتشار نسخه رسمی آزمایش کنند و تجربه‌ای از آن داشته باشند.

windows-10-for-smartphone

این نسخه در حقیقت برای توسعه دهندگان منتشر شده است تا مشکلات را شناسایی و یا برنامه‌های خود را با این سیستم عامل همگام کنند و در واقع بهتر است کاربران عادی دستگاه خود به به ویندوز 10 ارتقا ندهند. زیراکه با وجود افزوده شدن طراحی و ویژگی‌های جدید، ‌برخی قابلیت‌های اصلی دستگاه نیز غیرفعال می‌شود و دیگر کاربران در آن نسخه نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. یکی از این قابلیت‌ها که در نسخه آزمایشی ویندوز غیر فعال شده است، شماره‌گیری و برقراری تماس است که در واقع اصلی‌ترین وظیفه یک موبایل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حال اگر شما با وجود این مشکلات همچنان مصمم هستید تا اسمارت فون خود را به ویندوز 10 به‌روز کنید، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا روش این امر را فرا بگیریم.

برای شروع به این نکته توجه داشته باشید که نسخه آزمایشی ویندوز 10 تنها برای دستگاه‌هایی محدود منتشر شده است و اگر دستگاه شما در لیست زیر قرار ندارد بهتر است مدتی صبر کنید تا توسعه دهندگان دستگاه شما را نیز به لیست اضافه کنند.

  • لومیا 630
  • لومیا 638
  • لومیا 635
  • لومیا 730
  • لومیا 636
  • لومیا 830

ابتدا مطئمن شوید که نسخه سیستم عامل شما ویندوز فون 8.1 است. برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات رفته و در آن قسمت وارد About شوید. حال از طریق قسمت Info می توانید نسخه سیستم عامل خود را مشاهده کنید.

اکنون وارد حساب کاربری خود در Windows Insider Program شوید. برای ورود به این حساب کاربری از طریق لینک زیر عکل کنید:

Windows Insider Program

سرانجام اپلیکیشن Windows Insider Program را از طریق لینک زیر دانلود و نصب کنید.

دانلود Windows Insider app

بعد از این که اپلیکیشن نصب شد، برنامه شروع به اسکن کردن دستگاه شما می‌کند و مراحل را برای آپدیت دستگاه به شما توضیح می‌دهد. بهتر است که در طول این فرآیند اسمارت فون ویندوزی خود را به شارژر متصل کنید تا مشکلی نیز در خصوص باتری به وجود نیاید.

1 در مورد “چگونه اسمارت فون خود را به ویندوز 10 (نسخه آزمایشی) ارتقا دهیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH