امنیت جستجوگر‌های داخلی بسیار بیشتر از نمونه‌های خارجی است!

چند صباحی است که دولت تمرکز بسیار زیادی بر روی موتور‌های جستجو دارد و مصمم است تا بتواند اغلب کاربران ایرانی را به استفاده از این جستجوگر‌ها دعوت کند و تقریبا کاربران ایرانی نسبت به موتورهای خارجی نظیر گوگل، یاهو، بینگ و… بی‌نیاز شوند.

mahmood-vaezi

آقای محمود واعظی دیروز در طی مراسمی اعلام کرد که این اشتباه است که کاربران فکر می‌کنند اطلاعات آن‌ها در جستجوگر‌های خارجی امنیت بیشتری دارد اما در موتور‌های ایرانی اطلاعات آن‌ها مانیتور یا رصد می‌شود! آنها باید بدانند امنیت موتور‌های جستجو داخلی برای کاربران ایرانی بسیار بالاتر از نمونه‌های خارجی است.

وی افزود که اغلب جستجوگر‌های داخلی توسط سازمان‌های خصوص مدیریت و سازمان بندی می‌شوند و اگر حمایت دولت نباشد محکوم به شکست هستند. زیراکه چنین جستجوگر‌هایی هزینه‌های زیادی دارند و بعد از این که جستجوگر مورد نظر به سود دهی رسید حمایت‌های دولت نیز متوقف خواهد شد.

علاوه بر این آقای واعظی به سوال خبرنگاران در خصوص فیلترینگ برخی کلمات در جستجو‌گر‌های داخلی نیز پاسخ داد و مدعی شد که فعلا در دیتاسنتر این جستوجوگر‌ها هیچ فیلترینگی صورت نگرفته است و تمام کلمات موجود توسط کاربر قابل دسترسی هستند و با پیشرفت و توسعه این موتور‌ها تقریبا کاربران ایرانی نیازی به جستجوگر‌هایی نظیر گوگل نخواهند داشت.

این ادعا در حالیست که گوگل یکی از غول‌های دنیای تکنولوژی امروز محسوب می‌شود و قدرت بسیار زیادی نیز دارد و گویا جستجوگر‌های داخلی تصمیم به رقابت با این غول جهانی را دارند. نظر شما در این خصوص چیست؟

4 در مورد “امنیت جستجوگر‌های داخلی بسیار بیشتر از نمونه‌های خارجی است!”

  1. مترجم جستجوگر ایرانی: به انگلیسی نوشتم
    “من دوست دارم” به فارسی ترجمه کرد
    “من خواهش میکنم” همینو به انگلیسی ترجمه کردم تا کلمه ‏angry‏ رو دیدم زدم بیرون!
    گوگل و مایکروسافت از نظر امنیت بهترین موتورهای جستجو هستند، نظر نویسنده چیست؟
    @ZamaN@

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH