8 مینی اسمارت فون برتر بازار!

چند سال پیش، تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند، با تغییر در سایز و امکانات تولیداتشان، واژه mini را به اسمارت فونها افزودند. مینی اسمارت فونها معمولا نسخه کوچک‌تر و البته ضعیف‌تر پرچم‌داران معتبر بازار هستند.( البته نه همیشه)

از زمانی که این روند توسط برندهای معتبر آغاز شده است، مینی‌های زیادی پا به عرصه وجود گذاشته اند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که بهترین‌های آنان را برای شما جدا کرده و معرفی نماییم.

از لحاظ منطقی، محصولاتی که نام مینی را با خود حمل می‌کنند باید سایز صفحه نمایش آنان کمتر از 5 اینچ باشد، اما در میان محصولاتی که قرار است برای شما معرفی کنیم، دستگاه هایی با سایز 5 اینچ نیز ملاحظه می‌شود که نسبت به نسخه اصلی مینی محسوب می‌شوند.

با آی تی رسان باشید.

  • Alcatel one touch idol 2 mini S

یک نام بسیار طولانی برای یک مینی اسمارت فون اصلا نمی‌تواند جالب باشد، اما این موضوع را به خاطر ظاهر زیبای این محصول به آلکاتل می‌بخشیم. این گوشی کوچک با مشخصات و ویژگی‌هایش نمی‌تواند چشمان شما را خیره سازد و یک محصول عادی است.

صفحه نمایشی 4.5 اینچی با وضوح 540 در 960 پیکسل، پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز، 1 گیگابایت رم و 8 گیگ حافظه داخلی قابل افزایش، دو دوربین 8 و 2 مگا پیکسلی و نهایتا قابلیت مکالمه در شبکه LTE از مشخصات این محصول است. قیمت این محصول در اروپا چیزی کمتر از 200 دلار است.

Alcatel-OneTouch-Idol-2-mini-S

  • Huawei Ascend P7 mini

یکی از جالب‌ترین اتفاقات در خصوص گوشی p7 mini این است که معرفی این زیبای کوچک کمی زودتر از نسخه اصلی صورت گرفته است. پی 7 مینی با ضخامت 7.8 میلی‌متر، یکی از باریک‌ترین اسمارت فونهای مینی محسوب می‌شود که در نوع خود جالب است؛ اما مشخصات این محصول چیست؟

P7 mini با صفحه نمایشی 4.5 اینچی و وضوح متوسط 540 در 960 پیکسل عرضه شده و از قابلیت LTE نیز پشتیبانی می‌کند. برخی مشخصات این محصول از گوشی idol mini s آلکاتل بیشتر است. وجود دوربین دومی 5 مگا پیکسلی و پردازنده اسنپدراگون 400 از این موارد است. قیمت نسخه آن لاک P7 mini چیزی در حدود 220 دلار است.

Huawei-Ascend-P7-mini

  • HTC One mini 2

یک مینی اسمارت فون دیگر که با صفحه نمایشی 4.5 اینچی تجهیز شده است. البته این مینی زیبا، با وضوح HD عرضه شده که همین باعث قیمت بالاتر آن می‌شود. One mini 2 سال گذشته، چند ماه پس از عرضه رسمی آخرین پرچم‌دار اندرویدی HTC یعنی M8 معرفی و به بازار عرضه شد. اگر نگاهی به مشخصات این مینی تایوانی بی اندازیم متوجه می شویم که با یک محصول پر قدرت کوچک روبرو هستیم.

بهره گیری از اسپیکرهای قدرتمند BoomSound، پردازنده اسنپدراگون 400 به همراه یک گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش، یک دوربین 13 مگا پیکسلی در پشت و 5 مگا پیکسلی در جلو، این دستگاه را شبیه به برادر بزرگش کرده است. همچنین باید بگوییم که بدنه One mini 2 نیز همانند نسخه اصلی یکپارچه و آلومینیومی است.

نسخه آن لاک این مینی زیبا، چیزی کمتر از 400 دلار است.

htc-one-mini-2-1

  • Motorola Droid Mini

این محصول موتورولا قدیمی ترین مینی اسمارت فون لیست ما محسوب می‌شود، چون زمان عرضه آن به تابستان سال 2013 باز می‌گردد؛ اما برخی ویژگی‌های آن باعث شد تا در این لیست جای بگیرد! مثلا اگر بدانید droid mini به اندروید 5.0 بروز رسانی می‌شود نظرتان عوض می‌شود!

دروید مینی با صفحه نمایشی 4.3 اینچی و وضوح HD واقعا واژه مینی را برازنده خود کرده است. پشتیبانی از شبکه LTE، دوربینی 10 مگا پیکسلی در پشت و 2 مگا پیکسلی در جلو نشان می‌دهد که در این حوزه نیز دست کمی از محصولات روز بازار ندارد. این اسمارت فون موتورولا از پردازنده دو هسته‌ای Motorola X8 که دارای فرکانس 1.7 گیگاهرتز است بهره می‌برد و 2 گیگابایت رم داخلی دارد! همچنین 16 گیگ حافظه داخلی قابل افزایش نیز بر روی آن قرار گرفته است.

البته دلتان را خیلی خوش نکنید، این محصول جذاب و زیبا تنها توسط اپراتور Verizon عرضه شده و قیمتی معادل 350 دلار دارد!

New-Droid-Mini-And-Droid-Maxx

  • Samsung Galaxy S5 mini

گلکسی اس 5 کوچک، تنها اسمارت فون ضد آب در لیست ماست. این مینی گلکسی مشخصات خوبی داشته و بر خلاف سایر مینی‌های سامسونگ می‌تواند این نام را برازنده خود بداند. صفحه نمایشی 4.5 اینچی با وضوح HD و از نوع AMOLED، پردازنده اسنپدراگون 400 یا در برخی مناطق Exynos 3470، هشت مگا پیکسل دوربین در عقب، 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگ حافظه داخلی قابل افزایش از ویژگی‌های آن است. قیمت این محصول حدود 360 دلار است.

Samsung-Galaxy-S5-mini (2)

  • LG G3 Beat

این محصول با اینکه نام مینی رو بر روی خود نمی‌بیند، اما بدون شک نسخه مینی و کوچک شده آخرین پرچم‌دار ال‌جی یعنی G3 است. لازم به ذکر است که این نسخه در برخی مناطق با نام G3 S نیز عرضه شده است.

صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح HD آن‌چنان نام مینی را برازنده این محصول نمی‌سازد، اما در قیاس با نسخه 5.5 اینچی G3 خوب طبیعتا مینی محسوب می‌شود!

پردازنده اسنپدراگون 400، 1 گیگابایت رم، 8 گیگ حافظه داخلی قابل افزایش، یک دوربین 8 مگا پیکسلی در عقب به همراه فوکوس لیزری و قابلیت ریموت کنترل از مشخصات این زیبای کره‌ای است. این محصول که از طراحی کاملا شبیه به G3 بهره می‌برد، کاربران را از داشتن یک پرچم‌دار کوچک بی نصیب نمی گذارد.

LG-G3-Beat-vs.-the-larger-LG-G3

  • ZTE Nubia Z7 mini

این بار با یک محصول پر قدرت ولی مینی روبرو هستیم! اسمارت فونی که با سایز 5 اینچی اش آن‌چنان هم کوچک محسوب نمی‌شود، اما با توجه به اینکه نسخه اصلی این اسمارت فون 5.5 اینچی است، همانند شماره قبل، این نام برازنده آن است.

اما این پرچم‌دار کوچک چه مشخصاتی دارد؟

صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح FHD نشان می‌دهد که ZTE به هیچ وجه قصد شوخی با ما ندارد! وقتی به درون این محصول می‌رویم، با قلب تپنده اسنپدراگون 801 و 2 گیگابایت رم روبرو می‌شویم که در کنار 16 گیگ حافظه داخلی قابل افزایش، جای هیچ حرفی را برای ما باقی نمی‌گذارد و باید به این فکر فرو رویم که چرا این محصول نام مینی را بر روی خود می‌بیند؟ تا فراموش نشده بگوییم که دوربین این مینی غول چینی نیز 13 مگا پیکسل است!

این بچه اژدهای چینی، تنها در آسیا عرضه خواهد شد.

zte-nubia-z7-mini-1نظر شما چیست؟

ترجیح میدهید یک اسمارت فون بزرگ داشته باشید یا به خرید یکی از این مینی اسمارت فون های خوش هیکل بسنده خواهید کرد؟

23 در مورد “8 مینی اسمارت فون برتر بازار!”

  1. کاور خبر احیانا LG GD880 MINI نیست ؟

    من با گوشیای چند سال پیش چقد خاطره دارم !!!

    تو این لیستم G3 S خوبه.

    حیف جای Z3 COMPACT خالیه…

  2. خدایی چیه میگین سونی کو سونی کو؟ من خودم سونی دارم اما با اینکه 1.300 پولشو دادم، ولی حتی یه سامسونگ اس 2 یا ایفو 4 میبینم حسرت میخورم که چرا عقلمو دادم دست سونی بازا .. حتی حاضرم یه ایفون3جی بگیرم این زد2 رو بندازم سطل اشغال !!

  3. فقط سونی سخت افزار قوی روی گوشی های کامپکتش میزاره(برای دوستداران گوشیهای کوچک)ولی بقیه کمپانی ها از سخت افزاری ضعیف تر استفاده میکنن.

    1. ●▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬ ♔ PEsaRE BaD ♔ ▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬●

      سونی اره سخت افزار میان رده میزاره!! اما دیگر کمپانی ها از سخت افزار پایین استفاده میکنن بخاطر پولش حالا گاهی پولش کم و زیاد میشه !!! در کل مینی باید نصف گوشی اصلی باشه بهتر هستش!

  4. با سلام.
    می خواستم بگم چرا Sony Xperia Z3 Compact در این لیست نیست و اینکه گوشی Motorola Droid Mini هم اکنون در بازار ایران است و هیچ مشکلی برای تهیه آن نیست.

    1. محمد سعید بهمنی

      سلام دوست عزیز.
      متن ترجمه هستش و بدون دخل و تصرف در آن منتشر شده است.
      و الا شکی در عالی بودن محصولات سونی به خصوص z3 compact نیست.

  5. دوستان لطفا همه جواب بدین.

    متشکرم.

    چرا لاین کامپیوتر به محض لاگین شدن لاگ اوت میشه ؟

    ولی لاین اندروید ایرادی نداره ؟

    1. ●▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬ ♔ PEsaRE BaD ♔ ▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬●

      ورژنشو ارتقا بده احتمالن ناقص دانلود شده یا دچار خرابی هستش

      1. مرسی از پاسخت.

        هرکاری که بگی کردم.

        نمیشه که نمیشه…

        فک کنم سرورهای نسخه پی سیش ایراد داره…

  6. هنوز نمیدونم مشکل شما با سونی چیه ! در حال حاضر همه میدونن Z3 compact بهترین مینی حال حاضره.
    جای تعجب داره که چطور برند های چینی با نازل ترین کیفیت تو این لیست هستند اما….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH