7 ویژگی و قابلیتی که انتظار داریم خیلی زود در ساعت‌های هوشمند ببینیم!

با اینکه خیلی‌ها خرید ساعت‌های هوشمند را  تنها هزینه اضافی می‌دانند، این گجتهای هوشمند می‌توانند در خیلی از موارد واقعا کاربردی باشند. در واقع خیلی‌ها هنوز هم با خود فکر می‌کنند که چرا باید یک ساعت هوشمند داشته باشند؟ این پرسشی است که چهار سال پیش درباره تبلت‌ها هم وجود داشت.

اما واقعا اسمارت واچ‌ها باید چه چیزی داشته باشند تا بتوانند همانند تبلتها موفق شوند و جای در دل مشتریان پیدا کنند؟

در مطلب زیر با برخی از ویژگی‌هایی که سازندگان ساعت‌های هوشمند در تلاشند تا آنها را به این گجتهای نه چندان محبوب فعلی اضافه کنند آشنا خواهید شد.

کنترل خانه و هر چیزی که در آن است

smart-home-650-80

همین الان هم می‌توانید با پبل یا اندروید ور در صورتی که یکی از دستگاه‌های نست را داشته باشید، دمای خانه خود را تحت کنترل بگیرید و برخی از اتومبیل‌های سازگار را روشن کنید.

بازار خانه‌های هوشمند یکی از آن بازارهایی است که پتانسیل فراوانی دارد و تا آن زمان که بتوانید با ساعت هوشمند خود گاز را روشن کنید، نور لامپ‌ها را کم و زیاد کنید، امنیت خانه را تحت نظر بگیرید و کنترل دما و موزیک را در دست داشته باشید چیزی نمانده است.

در واقع اولین قدم، سازگار کردن ساعت‌های هوشمند با نست گوگل است. در ضمن برنامه ویژه iOS هم برای نست وجود دارد و کاربران اپل هم از این پیشرفت بی نصیب نخواهند ماند.

ارتقای سلامت

glucowatch-43-650-80

یکی از برنامه‌های بسیار مهم و البته تغییر دهنده زندگی، برنامه تست میزان قند خون خواهد بود. گوگل پیش از این لنزهای هوشمندی را طراحی کرده که به طور مداوم قند خون شما را اندازه می‌گیرند. در ضمن سامسونگ هم اعلام داشته که به دنبال راهی برای انجام اینکار با ساعت‌های گیر خود است. همین الان هم Gear S تپش قلب، سطح UV و فشار هوا را اندازه می‌گیرد.

جالب است بدانید که سال 2002 یک ساعت قند خون اندازه گیر به نام Cygnus GlucoWatch عرضه شد که می‌توانست قند را هر 10 دقیقه یک بار اندازه گیری کند. البته این ساعت به مقدار کافی دقیق نبود و خطاهای زیادی داشت.

اپلیکیشنی به نام DexCom برای اپل واچ تهیه شده که می‌تواند با سنسور DexCom که زیر پوست قرار می‌گیرد ارتباط برقرار کند و میزان قند خون را بسنجد.

مشخص است که سازندگان اسمارت واچ‌ها شدیدا علاقه دارند که به وادی سلامت جسم افراد وارد شوند، ولی خب این کار محدودیت‌های خودش را دارد.

پروژکتورهای مچی

ritot-650-80

برخی از برندها با محبوب شدن ساعت‌های هوشمند، تلاش می‌کنند که خاص باشند. یکی از این ساعت‌ها که بسیار علاقه به ویژه بودن دارد ریتوت است.

این ساعت دارای یک پروژکتور بوده که تصویری شبیه به ساعت را روی مچ و دست شما ایجاد می‌کند.

در دموی این ساعت می‌بینیم که تمرکز بیشتر روی نشان دادن زمان است، اما برنامه‌هایی برای اضافه کردن اطلاعات فیتنس مثل میزان تپش قلب و میزان کالری مصرفی هم وجود دارد.

نوتیفیکیشنها و کارت‌های اجتماعی هم جز چیزهایی هستند که قرار است این پروژکتور به نمایش بگذارد.

پرداخت تمامی خریدها

apple-pay-650-80

پرداخت با موبایل هر روزه دچار انقلاب و دگرگونی می‌شود. زمانی که برای اولین بار NFC سال 2010 وارد اسمارت واچ‌هایی مثل Gear S شد، با کلی هیجان احساس می‌کردیم که این همان آینده است.

اما خیلی زود همه چیز با آمدن اپل پی تغییر کرد. زمانی که پرداخت با وجود یک آیفون یا اپل واچ به راحتی ممکن می‌شد.

البته امکان پرداخت با ساعت خیلی عاقلانه‌تر و منطقی‌تر از پرداخت با یک اسمارتفون است، زیرا ساعتها همیشه همراه‌مان هستند و روی مچ‌هایمان آرمیده‌اند.

سیستم‌های پرداخت دیگری چون Google Wallet و Plaso  هم وجود دارند که ممکن است بزودی جایی در ساعت‌های هوشمند برای خودشان بی‌یابند.

سفر بدون کارت سفر

یکی دیگر از خوبی‌های وجود NFC امکان پرداخت بلیت قطار در شهرهایی مثل لندن است. اینکه بتوان ساعت هوشمند را جایگزین کارتهای هوشمند پرداخت پول بلیت مترو و غیره کرد، می‌تواند در زمان صرفه جویی بیشتری کند.

صفحات رنگی بدون نیاز به شارژ روزانه

sharp-lcd-650-80

یکی از بزرگترین مشکلات ساعت‌های هوشمند عمر پایین باتری‌های آنهاست. پبل یک هفته دوام می‌آورد، اما اگر دلتان بخواهد که یک صفحه نمایش رنگی و خوب داشته باشید، نیاز به شارژ روزانه دارید. شارپ نوامبر سال گذشته از یک ساعت هوشمند پرده برداشت که مجهز به یک صفحه نمایش ال سی دی  1000 برابر کاراتر از  ال سی دی‌های رنگی فعلی بود.

البته این صفحه نمایش فقط قادر به نمایش 8 رنگ است، ولی به طور کل اگر بخواهیم از کاراترین فن‌آوری بکار رفته در صفحه نمایش‌های اسمارت واچ‌ها حرف بزنیم، این شارپ است که حرفهای زیادی برای گفتن دارد و باید منتظر چیزهای بهتری از آن باشیم.

اعلام زمانی که محبوبتان به شما فکر می‌کند

apple-watch-heart-650-80

همین تازگی‌ها شنیدیم که اپل واچ قابلیتی را فعال کرده که به کاربر امکان می‌دهد به ساعت هوشمند دیگر اپل که به دستان محبوبش پیچیده شده لرزشهایی را فرستاده به او یاد آوری کند که به او می‌اندیشد. بعلاوه حتی می‌توانید ضربان قلب خودتان را هم به دیگر کاربران بفرستید تا از زنده بودنتان مطمئن شوند. یک ویژگی بامزه و جالب دیگر دعوت دوست‌تان به بازی دودل است.

ساعت‌های هوشمند اندروید هنوز به این ویژگی‌ها تجهیز نشده‌اند، ولی اینطور که دنیای فن‌آوری رو به جلو در حرکت است، می‌توان حدس زد که خیلی زود نه تنها ویژگی‌های اشاره شده در بالا، بلکه خیلی بهتر از این‌ها هم به ساعت‌های هوشمند اضافه شوند.

2 در مورد “7 ویژگی و قابلیتی که انتظار داریم خیلی زود در ساعت‌های هوشمند ببینیم!”

  1. ●▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬ ♔ PEsaRE BaD ♔ ▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬●

    ویژگی های جالبی بود !!
    قصد جسارت نباشه اینجا غلط املایی دارید!! :))
    قلب خودتان را هم به دیگر کاربران بفرستید تا از زنده بودنتان “”مطمین”” شوند.

  2. ساعت های هوشمند هم مثل گوشی های هوشمند خیلی پیشرفت خوبی داشته اند.در حال حاضر قیمتشون بالاست و عمر باتری کمی دارند که امیدوارم تو آینده شاهد پیشرفت تو این ضمینه ها هم باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH