لانچر اندروید

معرفی بهترین و سریع‌ترین لانچر های اندروید

ما قصد داریم در این مطلب به معرفی بهترین لانچر اندروید بپردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه‌مان باشید. همانطوری که می‌دانید، سیستم عامل اندروید آزادی بیشتری را در اختیار کاربران می‌گذارد؛ این در حالی است که کاربران اپل نمی‌توانند هر لانچر دلخواهی را در دستگاه خود تنظیم کنند.

این مزیت می‌تواند یکی از بهترین ویژگی‌های اندروید باشد؛ تغییر لانچر اندروید موجب می‌شود که کاربر در هنگام کار با دستگاه هوشمند تجربه کاربری و کنترل بهتری روی دستگاه داشته باشد.

در لانچرهای متعددی که برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده است، انواع آیکون‌ها، بهترین تصاویر پس زمینه، متنوع‌ترین رنگ‌بندی و غیره به چشم می‌خورد و کاربر می‌تواند تلفن همراه خود را به دلخواه سفارشی‌سازی کند.

ما چندتا از بهترین لانچرهای اندروید را در این مطلب جمع‌آوری کرده‌ایم و می‌خواهیم به طور مفصل به معرفی ویژگی‌های آنها بپردازیم؛ پس برای اطلاعات بیشتر تا انتها ما را همراهی کنید.

لانچر اندروید

بهترین لانچر اندروید کدام است؟

اکثر لانچرهای اندروید ویژگی‌های خوبی دارند؛ همین موضوع باعث می‌شود که تعامل فرد یا همان تجربه کاربری افزایش یابد. کاربران می‌توانند با سلیقه خودشان فضای دستگاه هوشمند را شخصی‌سازی کرده و از کار با گوشی همراه خود لذت ببرند.

ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که بهترین لانچر اندروید کدام است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ادامه مطلب را بخوانید.

لانچر اول: Nova Launcher 

لانچر Nova Launcher در سال 2012 در فروشگاه گوگل پلی استور عرضه شد. طراحان این لانچر از آن زمان تاکنون قالب‌های متعددی را تنظیم کردند که توجه افراد زیادی را نیز برانگیخت.

لانچر اندروید

طراحی فوق‌العاده جذاب لانچر Nova Launcher و ارسال آپدیت‌های جدید توسط توسعه‌دهندگان موجب شده با یکی از بهترین لانچرهای اندروید طرف باشیم. شما می‌توانید با دانلود رایگان آن از گوگل پلی استور، آیکون‌های موجود در دستگاه خود را تغییر دهید، نایت مود را فعال کنید و در نسخه پریمیوم نیز از قابلیت‌های بیشتری مانند پنهان کردن برنامه‌ها و غیره استفاده کنید.

در قسمت پایین، لینک دانلود لانچر اندروید Nova Launcher از گوگل پلی استور قرار داده شده است:

لانچر دوم: Niagara Launcher

لانچر مینیمالیستی Niagara Launcher با طراحی به شدت ساده ولی شیک محبوبیت خاصی در بین کاربران اندرویدی پیدا کرده است؛ طراحان این لانچر بر خلاف سایر موارد، سعی کرده‌اند که برنامه‌ها را به صورت ستونی بچینند.

این امر موجب می‌شود که به سادگی بتوان با یک دست، دستگاه را کنترل کرد. لانچر نیز به صورت خودکار لیست برنامه‌های پر استفاده مانند پیام‌رسان‌ها و مرورگر برای جستجو را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

لانچر اندروید

استفاده از این لانچر رایگان بوده و هیچ تبلیغاتی نیز در آن مشاهده نمی‌شود. همچنین اگر مایل هستید که به تمام ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشید، باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید تا سایر قابلیت‌ها برایتان باز شود.

لانچر سوم: Hyperion launcher

لانچر Hyperion launcher ویژگی‌های عالی به همراه تم‌های مختلفی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. آیکون‌ها و فولدرها را می‌توان شخصی‌سازی کرد و رنگ پوشه‌ها را نیز به راحتی عوض می‌شوند.

تصاویر پس زمینه جذابی هم در لانچر قرار گرفته که تجربه کاربری بهتری را در اختیار افراد خواهد گذاشت. بنابراین، تم، آیکون‌ها، فولدرها، ویجت‌ها و غیره سفارشی‌سازی می‌شوند.

لانچر چهارم: Nothing Launcher

توسعه‌دهندگان Nothing Technology این لانچر را برای دستگاه‌های Nothing طراحی کردند؛ البته برای سایر دستگاه‌ها نیز در دسترس قرار گرفته است. اکنون نسخه بتای آن منتشر شده و توسعه‌دهندگان سعی دارند ویژگی‌های بیشتری را برای این لانچر ارائه کنند.

لانچر اندروید

اگر می‌خواهید اکنون از لانچر ساده Nothing Launcher استفاده کنید، می‌توانید آن را از لینک پایین دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید. قابلیت‌های لانچر کنونی محدود است ولی باید در آینده منتظر بهبود و ارتقای آن باشید.

لانچر پنجم: Square Home

لانچر Square Home برای کاربرانی که از طرح‌های ساده لذت می‌برند مناسب است. کاربر می‌تواند نوع اسکرول ویجت‌ها را به صورت افقی یا عمودی تعیین کند.

شما می‌توانید به مدت 14 روز به صورت آزمایشی و کاملا رایگان از لانچر استفاده کنید. پس از آن، باید برای در اختیار داشتن ویژگی‌های لانچر، مبلغ 4.99 دلار را پرداخت کرده و برنامه را خریداری کنید. هر روزه میلیون‌ها کاربر از این لانچر بهره می‌برند و از کار با دستگاه خود لذت خواهند برد. شما می‌توانید لانچر Square Home را از لینک پایین دانلود کنید:

لانچر ششم: FLauncher

این لانچر برای کاربرانی مناسب است که تلویزیون اندروید دارند و از تبلیغات‌های مزاحم خسته شده‌اند. برنامه لانچر FLauncher برای دستگاه‌های ATV طراحی شده و می‌تواند به طور کامل تبلیغات گوگل را متوقف کند.

لانچر اندروید

مشکلی که در این بین وجود دارد این است که فرد نمی‌تواند از این لانچر به طور پیش فرض و برای سفارشی‌سازی تلویزیون‌های ATV استفاده کند. البته با در اختیار داشتن کنترل، می‌توان آن را روی صفحه تنظیم کرد.

حتی اگر گوگل اجازه ندهد که کاربرانش برای دستگاه‌های دارای ATV از دیگر لانچرها استفاده کنند، این بدان معنا نیست که توسعه‌دهندگان اندروید نباید لانچرهای جدید خود را برای کاربران اندرویدی ارائه دهند. استفاده از آن نیز رایگان است و نظم خاصی به سیستم می‌بخشد.

لانچر هفتم: Microsoft Launcher

در بین لانچرهایی که تاکنون معرفی کردیم، لانچر مایکروسافت به عنوان یکی از بهترین لانچرهای اندروید شناخته می‌شود. توسعه‌دهندگان سعی کردند با ارائه تصاویر پس زمینه و آیکون‌های سفارشی‌ شده، تم تیره و غیره به محبوبیت خوبی دست پیدا کنند و تجربه کاربری افراد را نیز بهبود ببخشند.

لانچر اندروید

از آنجایی که این لانچر متعلق به شرکت معروف مایکروسافت است، کاربران می‌توانند به بسیاری از محصولات این شرکت متصل شوند و از سرویس‌های مختلف آن بهره ببرند.

برای استفاده از این برنامه نیازی نیست که از حساب مایکروسافت خود استفاده کنید. این لانچر به کاربر امکان می‌دهد تا بدون پرداخت هیچ مبلغی، به صورت رایگان دستگاه هوشمند را به سلیقه خود شخصی‌سازی کند. لینک دانلود لانچر مایکروسافت در پایین قرار داده شده است:

لانچر هشتم: Lawnchair 2

اگر به دنبال لانچر اندروید با ویژگی‌های خوبی هستید، این برنامه مناسب شماست. با اینکه توسعه‌دهندگان آن را از سال 2019 آپدیت نکرده‌اند، ولی برنامه همچنان به خوبی اجرا می‌شود. این افراد سعی دارند یک لانچر جدید مبتنی بر Launcher3 از اندروید 12 را با نام Lawnchair 12 طراحی کنند.

این نسخه از Material You و QuickSwitch پشتیبانی می‌کند که ظاهری مشابه اندروید 12 را به آن می‌بخشد. اگر قصد دارید لانچر Lawnchair 2 را دریافت کنید، لینک دانلود این برنامه را برایتان در پایین قرار دادیم:

لانچر نهم: AIO Launcher

اگر به دنبال لانچر متفاوتی هستید، باید اشاره کنیم که این برنامه به عنوان یکی از بهترین لانچرهای موجود در گوگل پلی استور شناخته می‌شود. این لانچر، به جای اینکه آیکون‌های جذابی داشته باشد، اطلاعات مربوط به دستگاه از جمله مقدار رم، آخرین تماس‌ها و غیره را ارائه می‌دهد و قادر است لیست پر استفاده‌ترین برنامه‌های دستگاه را نیز به کاربر اندرویدی نشان دهد.

نمایش پیامک‌های جدید و ایمیل نیز جزو وظایف این برنامه شناخته می‌شود. لانچر AIO همه این کارها را بدون جمع‌آوری اطلاعات شخصی انجام می‌دهد. اگرچه طراحان این برنامه آن را در سال 2017 عرضه کردند، ولی به لطف چیدمان منحصر به‌فرد و دارا بودن قابلیت تنظیم همچنان جدید به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید از پایین، این لانچر را دانلود کرده و روی دستگاه‌تان راه‌اندازی کنید:

لانچر دهم: POCO Launcher 2.0

لانچر پوکو که متعلق به کمپانی شیائومی است، به عنوان یک برنامه‌ سریع و سبک شناخته می‌شود. کاربر می‌تواند با نصب این لانچر از دارک مود، آیکون‌های شخصی‌سازی شده، دسته‌بندی آسان برنامه‌ها، رنگ‌بندی متنوع و غیره بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که کمپانی شیائومی به طور مداوم این برنامه را آپدیت می‌کند و نیازی نیست که کاربران نگران مشکلات موجود در آن باشند.

لانچر اندروید

این لانچر در دستگاه‌های شیائومی استفاده می‌شود، بنابراین به طور مرتب منتظر رفع باگ‌ها و ویژگی‌های جدیدی برای آن باشید. در آخر باید اشاره کنیم که شما می‌توانید برنامه اندرویدی رایگان POCO Launcher 2.0 را از لینک پایین دانلود کنید:

لانچر یازدهم: Action Launcher: Pixel Edition

لانچر بعدی که می‌خواهیم معرفی کنیم، لانچر Action Launcher: Pixel Edition نام دارد. این برنامه از سال 2013 در فروشگاه گوگل پلی عرضه شد و توانست در طول این سال‌ها به خوبی خود را ثابت کند. علاوه بر ارائه ویژگی‌هایی همچون ویجت‌ها، آیکون‌های جذاب و رنگ‌بندی زیبا، لیستی از برنامه‌های پر استفاده را نیز برای کاربر ارائه می‌دهد.

لانچر اندروید

لانچر Action Launcher که به صورت اختصاصی در دستگاه‌های گوگل استفاده می‌شود، می‌تواند به تنهایی ظاهری مشابه این دستگاه‌ها را برای گوشی شما فراهم کند. لینک دانلود در پایین قرار دارد:

لانچر دوازدهم: Apex Launcher Pro

در طی این سال‌ها، لانچر Apex Launcher Pro به‌ عنوان ابزار برجسته‌ای شناخته می‌شود و هربار آپدیت جدیدی دریافت می‌کند. مجموعه گسترده‌ای از تم‌ها برای تنظیم دستگاه وجود دارد و افراد می‌توانند برای در اختیار داشتن نسخه پریمیوم، مبلغی معادل با 8.99 دلار پرداخت کنند.

البته می‌توانید قبل از خریداری آن، نسخه رایگان را دانلود کنید و به صورت آزمایشی در فضای برنامه قرار بگیرید.

لانچر اندروید

فرقی نمی‌کند به تم علاقه داشته باشید یا از لانچر تنها ویژگی‌های بصری آن را بخواهید، لانچر Apex به عنوان یکی از بهترین موارد موجود در این بین به شمار می‌رود. نسخه کلاسیک آن نیز در کنار نسخه جدید منتشر شده بود. همچنین شما می‌توانید لانچر Apex Launcher Pro را از لینک پایین دانلود کنید:

لانچر سیزدهم: Total Launcher

برنامه Total Launcher سفارشی‌سازی زیادی در ویجت‌ها، تم و قالب برای کاربر فراهم می‌کند. این برنامه نیز مانند اکثر لانچرها، رایگان است.

لانچر اندروید

برای دسترسی به ویژگی‌های اضافی مانند جستجوی پوشه و برنامه‌های مخفی باید 1.99 دلار در سال بپردازید و برنامه را خریداری کنید. لینک دانلود آن در پایین قرار گرفته است:

لانچر چهاردهم: Smart Launcher 6

لانچر Smart Launcher 6 می‌تواند قالب هر چیزی را عوض کند. به‌ علاوه، تم‌های جذاب، توانایی مخفی کردن برنامه‌ها و رایگان بودن برنامه از جمله ویژگی‌های Smart Launcher 6 به حساب می‌آید.

البته چند خرید درون برنامه‌ای در برنامه وجود دارد که کاربر می‌تواند با اشتراک ماهانه 2.49 دلار، اشتراک سالانه 6.99 دلار و اشتراک دائمی 16.99 دلار جزو کاربران پریمیوم شود و از ویژگی‌های بیشتری استفاده کند. لینک دانلود این برنامه را در پایین قرار دادیم:

لانچر پانزدهم: Olauncher

در Olauncher همه چیز به طور منظم چیده شده و برنامه‌های پر استفاده نیز به کاربر نشان داده می‌شوند. این لانچر مینیمال چند والپیپر رایگان در تم‌های دارک و روشن را به صورت روزانه در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این لانچر رایگان بوده و هیچ خرید درون برنامه‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. همچنین با Olauncher از شر تبلیغات‌های موجود در لانچر خلاص می‌شوید؛ چرا که هیچ تبلیغاتی در آن وجود ندارد. شما می‌توانید برای دانلود برنامه Olauncher به ادامه مطلب توجه بفرمایید:

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مطلب 15 مورد از بهترین لانچرهای اندروید را برایتان فراهم کنیم و درباره هرکدام توضیحاتی ارائه دهیم. طراحان سیستم‌های اندرویدی آزادی بیشتری را در اختیار کاربران می‌گذارند تا آنها بتوانند دستگاه‌های هوشمند خود را سفارشی‌سازی کنند. ولی این امکان برای کاربران اپل وجود ندارد.

این مزیت یکی از بهترین ویژگی‌های دستگاه‌های اندروید به شمار می‌رود و کاربر می‌تواند با تغییر انواع آیکون‌ها، تصاویر پس زمینه، انتخاب متنوع‌ترین رنگ‌بندی و غیره تجربه کاربری خوبی داشته باشد.

اگر لانچرهای خوبی برای اندروید می‌شناسید ولی آنها را در این لیست نمی‌بینید، نام آن‌ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشد و توانسته باشید لانچر اندروید دلخواه خود را یافته و دستگاه‌تان را به راحتی شخصی‌سازی کنید.

13 در مورد “معرفی بهترین و سریع‌ترین لانچر های اندروید”

  1. هیچ لانچری به تکامل و بی نقص بودن dodol launcher نرسیده بنظر من، تمام این لانچرایی که گذاشتید قبلا تست کردم اما باز برگشتم سر dodol launcher، که آخرین نسخش تو سایتای خارجی بهتر پیدا میشه، البته رو گوشی های کمتر از رم 1 خیلی جوابگو نیست

  2. به نظر من هر کس با یه لانچر احساس راحتی میکنه بر اساس سلیقه اش.به نظر من اپکس بهترین لانچر هست.با امکان مخفی سازی حتی برای دستگاههایی که روت نشدن

  3. من از نوا استفاده کردم ولی هیچ لانچر به قدرتمندی GO Launcher نمیشه ! از اولین نسخه هاش باهاش کار کردم جزء بهترین هاست البته همه سری برنامه های GO عالین!!!

    1. من هم از Go launcher استفاده کردم. لانچر خوبی بود ولی به روانی نوا نیست. و البته در ویرایش دسکتاپ گوشی بعضی قابلیت های نوا را نداره. اما واقعا لاچر زیبایی هست.
      در کل من نوا را ترجیح دادم

  4. من از نوا لانچر استفاده میکنم. به نظرم از نظر تکنیک و کاربرد بهترینه.
    بقیه شاید زیبا تر از نوا باشن ولی نوا بسیار روان عمل میکنه و به هیچ وجه هنگ نمیکنه.
    بی دلیل بهترین نشده
    امکاناتش فوق العادس

    1. امیر میرحاج

      با سلام
      از پیشنهاد شما تشکر می کنم
      ولی در لیست بهترین ها نامی از این لانچر مشاهده نکردم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH