کارت‌های گرافیک Zotac را بیشتر بشناسید!

zotac06

امروزه با گسترش برندهای کارت گرافیک و تنوع مدل‌های موجود دربازار، کاربران به دنبال گزینه هایی هستند که در عین داشتن قیمت مناسب، کارایی بالایی را نیز از خود نشان دهند. یکی از برندهای کارت گرافیک که در این زمینه موفق بوده است، کمپانی Zotac است. در این مطلب قصد داریم بیشتر با محصولات مقرون به صرفه این کمپانی آشنا شویم.

کارت‌های گرافیکی زوتاک علاوه بر مدل‌های مرجع، شامل مدل‌های اورکلاک‌شده با امکانات بالاتر نیز می‌شوند. از معروف‌ترین سری‌های کارت‌های غیرمرجع این کمپانی می‌توان به سری AMP! Edition اشاره کرد. در این نوع کارت‌ها با افزایش فرکانس کاری حافظه و پرازنده گرافیکی، عملکرد کارت به بالاترین حد خود می‌رسد. در واقع در این سری از کارت‌های زوتاک، با استفاده از مرغوب‌ترین المان‌ها و تقویت سیستم خنک‌کننده، حافظه و GPU به صورت کارخانه‌ای اورکلاک می‌شود تا بازده کارت افزایش یابد.

پس از کسب موفقیت‌هایی در سری‌های قبلی کارت‌های NVIDIA از سوی زوتاک، از جمله کارت‌های Zotac GTX 780 TI AMP! Edition و Zotac GTX 750 Ti Thunderbolt که در زمان خود به عنوان سریع‌ترین کارت GTX 750 Ti شناخته می‌شد، این شرکت تصمیم به بهبود و پیشرفت بیشتر کارت‌های غیرمرجع خود گرفت.

یکی از آخرین محصولات زوتاک، کارت‌های سری GTX 900 بودند. در این کارت‌ها، زوتاک به سری AMP! Edition نیز بسنده نکرد و از شاخه دیگری از محصولات خود با نام AMP! Omega Edition و AMP! Extreme Edition پرده‌برداری کرد. این سری از کارت‌های غیرمرجع، امکانات خاصی را برای کاربران حرفه‌ای تدارک دیده‌اند.

zotac03

نکته جالب در این سری از کارت‌های گرافیک آن بود که زوتاک اولین شرکتی بود که علاوه بر اورکلاک هسته، حافظه کارت گرافیک را نیز اورکلاک کرد و این باعث ایجاد برتری برای این کارت‌ها در مقابل سایر رقبا شد. کارت‌های GTX 970/980 از سوی این کمپانی در دو ویرایش AMP! Omega/Extreme Edition عرضه شد که مقدار فرکانس هسته گرافیکی و حافظه کارت، در سری Extreme بیشتر است.

علاوه بر این، این کارت‌ها از امتیازات دیگری نیز برخوردار هستند. بهره‌‌گیری از سیستم خنک‌کننده ExoArmor با فن‌های قوی IceStorm توانسته است از پس خنک‌سازی این کارت‌ها به خوبی برآید. همچنین در این کارت‌ها با استفاده از فناوری LIGHT.id می‌توان در فشارهای کاری مختلف، رنگ‌های متفاوتی را روی کارت دید که همین امر سبب زیبایی هر چه بیشتر این کارت‌ها و کیس شما می‌شود، گفتنی است که کارت‌های گرافیکی زوتاک هم‌اکنون در فروشگاه‌های کشور با گارانتی آواژنگ عرضه می‌شوند.

4 در مورد “کارت‌های گرافیک Zotac را بیشتر بشناسید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH