چگونه فایل‌های اضافه راست کلیک را حذف کنیم؟

کامپیوتر‌ها یکی از وسایلی هستند که روزانه ساعات زیادی را با آن‌ها سپری می‌کنیم و یکی از وسایل مفید در زندگی بشری محسوب می‌شوند. برخی برنامه‌ها بعد از سپری کردن مراحل نصب در راست کلیک موس نیز ظاهر می‌شوند تا کاربر بتواند در مواقع مورد نیاز سریع به آن‌ها دسترسی یابد و از آن استفاده کند.

Capture4

اما گاهی با زیاد شدن این نوع اپلیکیشن‌ها، گزینه‌های راست کلیک موس کاربر بسیار شلوغ می‌شود که دیگر استفاده از موارد پر مصرف در بخش راست کلیک دشوار می‌شود و کاربر نمی‌تواند فایل مورد نیاز خود را سریع پیدا کند. اما این مشکل چندان هم حل نشدنی نیست و شما می‌توانید در ادامه مطلب شیوه خلوت کردن راست کلیک موس خود را فرا بگیرید. پس همراه ما باشید.

برنامه CCleaner که برای پاک سازی اطلاعاتی که مورد نیاز نیستند طراحی شده است، می‌تواند بخش راست کلیک شما را نیز خالی کرده و اطلاعات غیر نیاز را پاک کند. برای نصب آخرین نسخه این برنامه می‌توانید از طریق لینک زیر وارد عمل شوید.

دانلود برنامه CCleaner

بعد از دانلود و نصب این برنامه، آن را اجرا کنید تا بخش‌های مختلف مشاهده شود.

Capture2

حال در سمت چپ صفحه، گزینه Tools را انتخاب کنید و وارد وارد بخش Startup شوید.

در صفحه جدید بر روی سربرگ Context Menu کلیک کنید و گزینه‌هایی را که می‌خواهید از بخش راست کلیک حفظ کنید را انتخاب نمایید (اگر می‌خواهید چندین گزینه را انتخاب کنید، در حین انتخاب هر گزینه کلید Ctrl را بر روی کیبورد فشار دهید).

Capture1

اکنون بعد از انتخاب فایل‌های مورد نظر، بر روی گزینه Decide در سمت راست صفحه کلیک کنید تا میانبر برنامه‌های منتخب از بخش راست کلیک حذف شود. البته توجه داشته باشید که تنها میانبر (shortcut) برنامه از راست کلیک حذف خواهد شد و خود برنامه همچنان قابل دسترس است.

Capture3

احتمالا شما نیز در بخش راست کلیک موس خود چندین برنامه غیر ضروری دارید که به هیچ وجه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید،‌ آیا با آن‌ها کنار می‌آیید یا همیشه به فکر حذف کردن آن‌ها بودید؟

3 در مورد “چگونه فایل‌های اضافه راست کلیک را حذف کنیم؟”

  1. بله درسته برنامه ccleaner فایل های اضافی و موقتی را از سیستم حذف می کنه و رجیستری رو بهبود می بخشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH