همکاری گوگل با ال‌جی و هوآوی برای تولید دو دستگاه نکسوس جدید

huawei_nexusگوگل برای ساخت دستگاه‌های خانواده نکسوس با کمپانی‌های مختلفی چون سامسونگ، اچ‌تی‌سی و ال‌جی همکاری داشته است.

روز گذشته شایعات موثقی منتشر شد که گوگل برای ساخت گوشی بعدی از خانواده نکسوس به سراغ یکی از غول‌های چینی خواهد رفت. در این بین به نام برندهایی چون هوآوی، لنوو و شیائومی اشاره شده است.

اما امروز اخبار جالب دیگری شنیده می‌شود که براساس آن گوگل قصد دارد دو دستگاه نکسوس جدید را تا پایان سال 2015 میلادی معرفی کند (این روند سال گذشته در مورد معرفی نکسوس 6 ساخت موتورولا و نکسوس 9 ساخت اچ‌تی‌سی نیز تکرار شده بود).

اما این خبر جایی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم قرار است این دو دستگاه را ال‌جی به عنوان سازنده نکسوس 4 و نکسوس 5 گوگل و هوآوی به عنوان شریک تجاری گوگل در تولید گجت بسازند. احتمالا ال‌جی بار دیگر وظیفه ساخت پرچمدار نکسوس را بر عهده خواهد داشت و تولید تبلت جدید نکسوس به هوآوی سپرده شود. تصور اینکه برعکس این حالت رخ دهد، دور از ذهن خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود که شاید گوگل از سیستم روی یک چیپ کوالکام برای نکسوس‌های جدید خود استفاده نکند و ترجیح دهد تا از تراشه‌های ساخت یکی از کمپانی‌های ال‌جی یا هوآوی بهره بگیرد. باید یادآوری کنیم که پردازنده هوآوی سری Kirin و پردازنده ساخت ال‌جی NUCLUN است و احتمال استفاده از چیپست‌های دیگر نیز وجود دارد.

منبع: phonearena

8 در مورد “همکاری گوگل با ال‌جی و هوآوی برای تولید دو دستگاه نکسوس جدید”

  1. حسین باقری

    اگه تبلت نکسوس بعدی ساخت هواوی باشه و کیفیت مدیاپد ایکس1 رو داشته باشه در کنار اندروید خام فروش فوق العاده ای رو تجربه میکنه…

      1. حسین باقری

        بله دوست عزیز…

        به ضرس قاطع میگم مدیاپد ایکس1 بهترین تبلت 7 اینچه بازاره…

        بد نیست تعصبات برندی رو کنار بذاریم…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH