معرفی رسمی گوشی ZTE Grand S3 با حسگر بیومتریک تشخیص چشم

zte grand s3هر لحظه در کنگره جهانی موبایل 2015 بارسلونا می‌تواند برای هر کدام از کمپانی‌های حاضر در این مراسم سرنوشت‌ساز باشد. شرکت چینی ZTE نیز در این مراسم از پرچمدار جدید خود به نام Grand S3 مجهز به فناوی Eyeprint رونمایی کرد.

این گوشی هوشمند از این نظر اهمیت دارد که اولین گوشی با فناوری حسگر بیومتریک تشخیص چشم در دنیاست. طراحی این محصول نسبت به پرچمداران سال 2014 تفاوت چندانی نداشته است و تنها ویژگی منحصر به فردی که روی آن نصب شده می‌تواند برگ برنده گرند اس3 ZTE باشد.

گوشی جدید ZTE به یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080p، پردازنده 4 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 801 با هسته‌های Krait 400 و فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و 3 گیگابایت رم، سنسور دوربین 16 مگاپیکسل با فلاش LED دوگانه، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که امکان افزایش آن از طریق شیار کارت حافظه خارجی وجود دارد. گرند S3 از شبکه پرسرعت LTE، Wi-Fi و صدای دالبی پشیتبانی کرده و سازنده چینی آن یک باتری 3100 میلی آمپر ساعتی را برای محصول خود در نظر گرفته است.

سیستم عامل نصب شده روی Grand S3 آخرین نسخه اندروید 4.4 کیت‌کت است.

در حالی که به نظر می‌رسد این گوشی از نظر طراحی یا برخی مشخصات سخت‌افزاری با پرچمداران سال گذشته تفاوت چندانی ندارد، یک قابلیت ویژه روی آن که در هیچ‌کدام از گوشی‌های دیگر دیده نشده، باعث می‌شود تا فناوری امنیتی Eyeprint ID، نگاه خیلی‌ها را به سمت گرند اس3 معطوف کند. این فناوری خلاقانه توسط EyeVerify توسعه داده شده است و می‌توان از آن برای پرداخت‌های موبایلی، بازگشایی قفل گوشی یا دسترسی به محتوای رمز‌گذاری شده استفاده کرد.

اسکن کردن چشم به اندازه اسکن اثر انگشت سریع نیست، ولی نسبت به فناوری تشخیص اثر انگشت خیلی ایمن‌تر است و احتمال می دهیم که علت آن نیاز به اسکن هر دو چشم باشد. از آنجایی‌که این کار توسط سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین جلو انجام می‌شود، عدم تعبیه فلاش LED باعث می‌شود انجام عملیات اعتبارسنجی پرداخت‌ها یا بازکردن قفل گوشی با چشم در شرایط نور کم امکان‌پذیر نباشد.

ZTE وعده داده است تا از فناوی Eyeprint ID یا حسگر بیومتریک تشخیص چشم در تمامی گوشی‌های آتی از خانواده Grand بهره بگیرد. ZTE Grand S3 با قیمت 430 یورو در چین به فروش خواهد رسید و هنوز درباره عرضه جهانی آن خبری منتشر نشده است.

به نظر شما کمپانی‌هایی چون ZTE با فناوری‌های انحصاری می‌تواند با غول‌های دنیای موبایل رقابت کنند؟

6 در مورد “معرفی رسمی گوشی ZTE Grand S3 با حسگر بیومتریک تشخیص چشم”

  1. خیلی خوبه، ولی ظاهردلچسپی نداره، منتها این حسگر خیلی چیز جالبیه
    تا رقابت با سامسونگ. سونی. اپل. اچ تی سی و … هنوز خیلی راه داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH