10 ویژگی که گلکسی S6 را نسبت به وان M9 برتر می‌کند!

بعد از شایعات و اخبار بسیار زیاد، چندی پیش کمپانی‌های سامسونگ و اچ‌تی‌سی هر کدام پرچم‌دار جدید خود را معرفی کردند که هر یک می‌توانند محصولی بی‌رقیب و عالی باشند. نماینده سامسونگ که گلکسی S6 نامیده می‌شود محصولی است که نسبت به برادر قبلی خود تفاوت‌های زیادی کرده است و هم از لحاظ سخت افزار و هم از لحاظ طراحی چنان بهبودی یافته است که انتظارش را نداشتیم. اما وان M9 که نماینده و پرچم‌دار اچ‌تی‌سی محسوب می‌شود محصولی است همچنان زیبا و قدرتمند که چندان هم نسبت به گذشته پیشرفت در طراحی نداشته است اما سخت افزار بسیار قدرتمندی دارد که می‌تواند هر کاربری را شیفته خود کند.

bannerrrrr

گلکسی S6 برخلاف برادرانش بدنه‌ای فلزی و خوش ساختی دارد که دیگر تقریبا نمی‌توان از لحاظ ظاهری فرقی بین آن و پرچم‌دار ا‌چ‌تی‌سی گذاشت زیراکه هر دو زیبا و خوش فرم هستند اما هر یک ویژگی‌هایی در درون خود دارند که تقریبا دیگری از آن بی‌بهره است در این مقاله تصمیم داریم تا با 10 ویژگی گلکسی S6 آشنا شویم و آن‌ها را به رخ اچ‌تی‌سی بکشیم. البته توجه داشته باشید که محصول اچ‌تی‌سی نیز برخی ویژگی‌هایی دارد که نماینده سامسونگ از آن‌ها بی‌بهره است. علاوه بر این در این مقاله تنها به 10 تفاوت و برتری بسنده شده است و تفاوت‌ها در عدد 10 خلاصه نمی‌شود.

خوش اندام و سبک (باربی)

Thinner-lighter

در پرچم‌داران سال 2014 محصول اچ‌تی‌سی زیبا رویی بود که هیچ پرچم‌داری نمی‌توانست همچون آن زیبا و خوش فرم باشد اما امسال سامسونگ ورق بازی را تغییر داده است و گلکسی S6 در رقابت ظاهری با وان  M9 بسیار نازک‌تر و سبک‌تر است. البته تفاوت ضخامت بسیاری نیز بین آن‌ها وجود دارد. برای فهم دقیق‌تر باید بگوییم که نماینده سامسونگ ضخامتی در حدود 6.8 میلی متر دارد ولی نماینده اچ‌تی‌سی کمی چاق‌تر است و ضخامت آن 9.61 میلی‌متر است.

غرق در دنیای پیکسل‌ها

اچ‌تی‌سی بر روی وان M9 صفحه نمایشی با وضوح فول اچ‌دی قرار داده است (همانند نسخه قبلی) اما سامسونگ با قرار دادن یک صفحه نمایش Quad HD بر روی گلکسی S6 توانسته رکورد بیشترین تراکم پیکسلی موجود بر روی اسمارت فون‌ها مختلف را از آن خود کند.

صفحه نمایش بزرگ در سایزی کوچک

Pixel-rich-Quad-HD-display

گلکسی S6 صفحه نمایشی بزرگ‌تر از وان M9 دارد البته این اختلاف نیز بسیار جزیی و در حد 0.1 اینچ است اما در کل ارتفاع نماینده سامسونگ از پرچم‌دار اچ‌تی‌سی کوچک‌تر است و دلیل این موضوع نیز به اسپیکر‌های استریو اچ‌تی‌سی در بخش جلویی در بالا و پایین نمایشگر مربوط می‌شود.

ضریب صفحه به سایز بهتر

Larger-display---size-does-matter

سامسونگ سعی کرده است در محصول جدید خود میزان صفحه را در بخش جلویی دستگاه افزایش داده و آن را با حاشیه کم در اطراف نمایشگر روانه بازار سازد که در این زمینه نیز توانسته بهتر از کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی عمل کند و محصول اچ‌تی‌سی حاشیه صفحه نمایش بیشتری دارد که این امر باعث شده گلکسی S6 در سایزی کمتر صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشد و گوشی راحت‌تر در دست جای بگیرد.

دوربین با گشودگی دیافراگم بیشتر

Larger-front-facing-camera

گلکسی S6 یک دوربین 16.0 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 دارد که بر روی کاغد کمتر از دوربین 20.0 مگاپیکسلی وان M9 به نظر می‌رسد که f/2.2 دارد اما با وجود اینکه هر دو دستگاه در محیط‌های تاریک تصاویر خوبی را ثبت می‌کند اما در کل پرچم‌دار جدید سامسونگ عملکرد به مراتب بهتری دارد.

فوکوس خودکار بسیار سریع

Fast-Tracking-Auto-Focus-function

سامسونگ همانند همیشه در پرچم‌دار جدید خود نیز تمرکز زیادی در بخش دوربین داشته است که توانسته موفق نیز باشد. در گلکسی S6 دوربین می‌تواند با سرعت بسیار سریع بر روی سوژه فوکوس کند و این عمل فوکوس می‌تواند پی در پی ادامه یابد تا اینکه دستگاه بتواند تصاویر صاف و بدون بلور و تارشدگی را ثبت کند.

لرزشگیر اپتیکال

Larger-front-facing-camera

همان طور که گفتیم گلکسی S6 در زمینه دوربین تقریبا بی‌رقیب است و می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند اما مزیتی که آن را نسبت به اچ‌تی‌سی وان M9 برتر می‌کند لرزشگیر اپتیکال است که باعث می‌شود محصول تصاویر بسیار خوبی را حتی در حین لرزش دست ثبت کند.

دوربین سلفی بزرگ‌تر

پرچم‌دار جدید سامسونگ در بخش جلویی خود یک دوربین 5.0 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده دارد که می‌تواند تصاویر سلفی بسیار خوبی را ثبت کند. علاوه بر این محصول اچ‌تی‌سی یک دوربین 4 مگاپیکسلی از نوع اولترا پیکسل دارد که او نیز می‌تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت کند. اما از آن جایی که سامسونگ همیشه در بخش دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و در این محصول نیز از یک سنسور بهتر استفاده کرده است پس ما گلکسی S6 را پیروز این بخش اعلام می‌کنیم.

پردازنده قدرتمند

Faster-chipset-inside

با وجود اینکه این دو دستگاه از دو پردازنده متفاوت استفاده می‌کنند و در اعداد و ارقام چندان تفاوت فاحشی با یک دیگر ندارند اما در واقع بر اساس آزمایش‌های انجام شده محصول سامسونگ بهتر و سریع‌تر از محصول اچ‌تی‌سی عمل می‌کند.

سنسور اثر انگشت

Fingerprint-scanner-on-board

گلکسی S5 اولین محصول و پرچم‌دار از سوی سامسونگ بود که از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد اما مشکلاتی نیز داشت اما سامسونگ سعی کرده است در پرچم‌دار جدید با بزرگ کردن دکمه خانه عملکرد سنسور اثر انگشت را نیز بهبود بخشد و اکنون نیازی نیست تا کاربر انگشت خود را بر روی دکمه بکشد و همانند آی‌فون 6 تنها کافی است تا انگشت را بر روی دکمه بگذارید تا عمل شناسایی انجام شود. اما همچنان محصول و نماینده اچ‌تی‌سی از این ویژگی بی‌بهره است و کاربران نمی‌توانند از طریق اثر انگشت امنیت گوشی خود را تامین کنند و مجبور هستند تا به روش‌های قدیمی اکتفا کنند.

با ده ویژگی و برتری گلکسی S6 نسبت به اچ‌تی‌سی وان M9 آشنا شدیم و البته این موارد ذکر شده تنها نکات موجود نبودند و برخی اختلافات دیگر نیز بین این دو محصول وجود دارد و البته برخی از ویژگی‌ها نیز است که نماینده اچ‌تی‌سی در آن‌ها نسبت به پرچم‌دار سامسونگ برتری دارد.

حال با این اوصاف و شناختی که نسبت به هر دو دستگاه دارید شما کدام یک را برای خود برمی‌گزینید و آن را برتر می‌دانید؟ نظر خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

17 در مورد “10 ویژگی که گلکسی S6 را نسبت به وان M9 برتر می‌کند!”

  1. چرا اینقدر نظرات شخصی تو این مطلب موج میزنه.
    پردازنده که هنوز تا گوشیا نیومده مشخص نمیشه.
    دوربین رو دیگه از کجا فهمیدین که سامسونگ بهتره .
    دوربین جلو رو که حتما شوخی کردید سامسونگ بهتره.

  2. دوست عزیز تو همین تست بنچمارک ها که به قول خودت نگاه کنی میبینی اسناپدراگون سریعتر از اکسینوس سامسونگ پس شما برو با اطلاعات خودت دیگران رو گمراه کن

  3. سرعت پردازنده اگزینوس فقط در پردازش تصاویر 3d و پهنای باند رمِ
    وگرنه در کل قدرت اسنپدراگون بیشتره زیاد فاحش نیست ولی بیشتر از اگزینوس هستش

    1. اقای مهدی راجب چیزی که نمیدونی کامنت نذار ومردم رو گمراه نکن اگه یک سری به اطلات پنجمارک بزنی می فهمی سرعت exynos چقدر از اسناپدراگون بیش تره پس خواهشا کامنتی که می خوای بزاری براساس اطلاعاتی که از گوشی میدونید بزارید

      1. حسین باقری

        دوست عزیز و شما هم اینو در نظر داشته باش که بنچمارک همه چی نیست…

        فک کنم شما از اون دسته ادمایی که هرجا میری برنامه بنچمارک گیرتو باز میکنی و دوستاتو به مبارزه دعوت میکنی !!!!!!!!!!

        1. کلا حرف شما درست حرف من غلط ولی اقای باقری اگه به اخبار ومشخصات اس6 نگاه کنی میفهمی فقط از طریق اطلاعات پنجمارک این حرف رو نزدم ونظر شخصی بنده تا وقتی که گوشی تو دست نگرفتی وکار باهاش نکردی نمیشه نظر عاقلانه داد بعد من کسی رو به مبارزه دعوت نکردم دوست عزیز کامنت گذاشت جواب گرفت

  4. هیچکدوم در حد انتظار ظاهر نشدن ، البته یکم سامسونگ بهتر عمل کرد ، ولی یه حسی بهم میگه G4 ال جی و Z4 سونی از این 2 تا بهتر در میان ، مخصوصا ال جی ، شایدم اشتباه فکر می کنم

  5. حسین باقری

    والا آقا سعید این اس6 اج هم قشنگه. مخصوصا رنگ سبزش.

    حالا نگن که حسین گفت اس6 زشته.

    هنوزم رو این حرفم هستم. البته منظورم رنگ سفیدش بود… و اون حاشیه اطراف لنزش.

    باید کنار هم مقایسه بشن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH