5 ویژگی متمایز ساعت هوشمند اپل!

شاید برای اپل خیلی اهمیت نداشته باشد که همانند تولید آیفون موفق باشد و یا همانند تولید آی پد گاهی به بن بست بخورد! آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که ساعت هوشمند را نیز به محصولاتشان اضافه کنند. شاید بسیاری از افراد نتوانند تجربه کار با این محصولات را برای خود تجسم کنند، اما پوشیدن این ساعت فوق العاده کمی نظرشان را تغییر خواهد داد.

apple-watch-vogue-ad-1-970x0

ماه‌ها و شاید سال‌ها از بحث در مورد رونمایی از اولین ساعت هوشمند اپل می‌گذرد. تا اینکه این موضوع در سال 2010، زمانی که برای اولین بحث بر سر تولید iPad و iPod Touch در گرفته بود، به طور رسمی مطرح شد. آن موقع هم سوال دقیقا همین بود که تجربه کار با محصول جدید اپل چگونه خواهد بود؟

این مسیر برای تیم کوک و دستیارانش به طوری جدی جدید خواهد بود و فراز و نشیب‌های خاص خود را خواهد داشت. اپل همانند رقیب کره‌ای‌اش سامسونگ، راه‌های گریز از آزمایش‌های مختلف را ندارد و شاید یک اشتباه برای آن‌ها بسیار گران تمام شود. این کمپانی جاه طلب سعی دارد تا همیشه ثابت کند حق با وی بوده است و به همین دلیل با تولید هر سخت افزار یا نرم افزاری، انتظار تبریک و تشویق منتقدین را دارد.

اما کمی فکر کنید که اگر ساعت هوشمند اپل با شکست مواجه شود، چه خواهد شد؟! سعی می‌کنیم 6 ویژگی اصلی این محصول را که باعث تمایز او از رقبا می‌شود را با هم مرور کنیم.

  • ساعت اپل باید جذاب باشد!

ساعت‌ها اصولا با ظاهر و استایلشان طبقه بندی می‌شوند، نه عملکرد و کارایی شان! اپل باید سعی کند تا در طراحی این محصولش سنگ تمام گذاشته و با استایلی خاص آن را وارد بازار کند. طبق گزارش‌های دریافت شده که به نظر درست نیز می‌آید؛ این ساعت هوشمند، در دو سایز 38 و 42 میلی‌متری، سه استایل متفاوت و در چند رنگ مختلف بدنه عرضه می‌شود.

اپل همیشه سعی داشته تا محصولاتی جذاب و خاص را به بازار ارائه دهد؛ اما این بار اپل در حال وارد شدن به بازاری است که به شخصیت افراد بستگی داشته و ارتباط مستقیمی با تیپ و ظاهر افراد دارد. پس واضح است که این ساعت نیز باید از آن‌ها تبعیت کند! یک ساعت معمولا به بانوان کمک می‌کند تا ظاهری متفاوت داشته باشند و همین قضیه برای آن‌ها بسیار مهم است.

یکی از تحقیقات اولیه در این زمینه نشان می‌دهد که بانوان اصولا به ساعت‌های کوچک علاقه‌مند هستند. به همین دلیل ساعت 38 میلی‌متری اپل می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

wear-next-120114-apple-watch-lifestyle-005-640x640----11111111

  • پیش بینی مسیر شما!

ساعت اپل، نباید فقط یک تولید معمولی بوده و باید بتواند شرایط متفاوتی را برای شما به وجود آورد. شاید یکی از این موارد کمک در مسیر یابی به شما باشد! با نگاهی به ویژگی‌های این ساعت می‌بینیم که در برخی از موارد، کمی شبیه به محصولات پوشیدنی اندروید نیز هست! اما ساعت مخصوص اپل، چیزی میان یک گجت ساده و پیشرفته است!

این ساعت قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند در آن با توجه به کوتاهی یا طولانی بودن مسیر مورد نظر شما، تغییر یابد. به طور مثال اگر این ساعت تشخیص دهد مسیر مورد نظر شما کمی دور است، با ظاهر شدن دکمه مخصوصی، از شما می‌خواهد تا به آن‌ها دقت کرده و از آن بهره بگیرید. البته اپل باید سعی کند تا این سیستم را نسبت به رقیبش یعنی اندروید کمی تقویت کند! گوگل و سیستم ناوبری‌اش شاید با فاصله‌ای زیاد بالاتر از اپل در جدول باشد!

همچنین این نرم افزار باید قابلیت پیشنهاد نصب نرم افزارهای مرتبط را نیز به کاربر بدهد؛ مثلا نرم افزار جست و جوی فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزش و …

222

  • عمر باتری بیشتر

عمر باتری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد نظر کاربرانی است که قصد خرید این گجت لوکس را دارند. هر ساعتی که امروز در بازار وجود دارد، نیاز به یک شارژ روزانه دارد. مهم‌ترین شایعات در این زمینه نشان از این موضوع دارد که ساعت اپل توانایی حفظ شارژ تا 2 یا 3 روز را دارد.

همچنین گزارش‌ها نشان از آن دارد که اپل برای مکانیسم شارژ این باتری از روش‌های جدید بهره برده است!

333

  • هماهنگ سازی راحت با ویژگی‌های ثابت

درست است که این ساعت سبک وزن، شما از استفاده از همزمان از یک آیفون سنگین وزن راحت می‌سازد، اما خب باید این را هم دانست که بدون حضور او، شاید این ساعت نیمی از قابلیت‌هایش قابل استفاده نباشد. ویژگی‌های منحصر به فرد ساعت هوشمند اپل باعث شده است تا این ساعت یک سر و گردن بالاتر از رقبای فعلی‌اش در بازار قرار گیرد!

پیش از معرفی این ساعت، به طور واضح معلوم است که این ساعت هوشمند می‌تواند بدون ارتباط مستقیم با آیفون، برخی از کارهای مورد نیاز شما را انجام دهد، اعمالی مانند راه اندازی سیستم‌های مربوط به سلامتی، انجام پرداخت‌های اپل، پخش موزیک توسط بلوتوث! همچنین کمپانی DexCom با تولید دستگاهی که توانایی اتصال به این ساعت را دارد، به شما کمک می‌کند تا از طریق ساعت خود، برنامه‌های سلامت ساعت خود را فعال ساخته و به طور مثال میزان گلوکز خود را ببینید!

444

  • قابلیت‌های جدید از NFC

بسیاری از ساعت‌های هوشمند فعلی بازار، می‌توانند به گجت اصلی صاحب‌شان متصل شوند، یا حتی در صورت دور شدن بیش از حد ساعت و اسمارت فون، به صاحبش اطلاع دهند! اما در این میان ساعت اپل با بهره گیری از Touch ID قصد دارد تا نسل جدیدی از پرداخت‌های موبایلی را با سیستم Apple Pay به همگان نشان دهد.

شما می‌توانید بدون هیچ مزاحمتی با ساعت هوشمند خود پرداخت‌های مورد نظر را انجام دهید. این سیستم اطلاعات مورد نظر کارت پرداخت شما را ذخیره کرده و با استفاده از نرم افزار PassBook به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مورد نظر با اسکن ساعت شما، پرداخت مورد نظر را انجام دهند! حقیقتا جالب است!

NFC به کار رفته در این گجت جذاب می‌تواند در ارتباط با لوازم خانگی هوشمند و یا حتی ماشین کاربران ست شود! گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل در تلاش است تا سنسورهای حرکتی نیز جهت امور خاصی بر روی این دستگاه قرار دهند.

55555

 

4 در مورد “5 ویژگی متمایز ساعت هوشمند اپل!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH