کروم‌بوک پیکسل جدید با ظاهر تکراری اما سخت افزار قدرتمند معرفی شد!

ماه گذشته بود که کمپانی گوگل رسما تایید کرد که در حال کار بر روی یک محصول و لپ‌تاپ جدید با نام Chromebook Pixel است و امروز این محصول رسما معرفی شد و به واقعیت پیوست. البته شاید به هیچ وجه نفهیمد که این دستگاه نسخه جدید است یا قدیمی، زیراکه کاملا شبیه به نسخه 2013 است.

البته در زیر این ظاهر تکراری تغییرات بسیاری نهفته است که باعث افزایش سرعت این محصول می‌شوند. کروم‌بوک جدید گوگل در دو نسخه با پردازنده‌های اینتل Core i5 و با اینتل Core i7 معرفی شده و در دسترس است که به ترتیب فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز را ارایه می‌دهند. میزان حافظه‌های ذخیره سازی اطلاعات نیز بر روی این دو محصول متفاوت است. بر روی یک نسخه رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 32 گیگابایتی قرار داده شده است اما نسخه دیگر از حافظه رم 16 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد.

chromebook-pixel

طول عمر باتری کروم‌بوک جدید گوگل نیز نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است و اکنون می‌تواند با یک بار شارژ کامل تا 12 ساعت کار کند و دوام بیاورد. صفحه نمایش این دو نسخه نیز مثل همدیگر است اما گوگل اعلام کرده که در صفحه جدید وسعت رنگ بیشتری برای نمایش وجود دارد و تصاویر بر روی این صفحه نمایش با وضوح تصویر 1700 در 2560 با غلظت 239 پیکسل در هر اینچ نمایش داده می‌شود. ناگفته نماند که صفحه نمایش این محصول 12.85 اینچی است.

در بالای صفحه نمایش این محصول یک دوربین 720p با زاویه دید گسترده قرار داده شده است و کناره‌های دستگاه نیز میزبان دو پورت USB Type C و دو پورت USB 3.0 هستند و شیار کارت میکرو SD و جک 3.5 میلی متری هدفون نیز بر روی این محصول تعبیه شده است.

از لحاظ ارتباطی نیز این دستگاه مجهز به بلوتوث و شبکه Wi-Fi 802.11ac است که تقریبا مشکل و کمبودی در این خصوص ندارد.

chromebook-pixel-1

سایز کلی کروم‌بوک جدید گوگل 297.7×224.55×15.3 میلی متر است که وزنی 1.5 کیلوگرمی را تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید نسخه اصلی را که از پردازنده Core i5 استفاده می‌کند و 8 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد را با پرداخت 999 دلار تهیه کنید؛ اما نسخه پرسرعت‌تر قیمت بالایی دارد و از پردازنده i7 به همراه 16 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که مبلغی 1299 دلاری را برای شما فاکتور خواهد کرد.

این لپ‌تاپ می‌تواند محصول و پیشنهاد خوبی برای آن دسته از افرادی باشد که اغلب اوقات خود را به مرورگری وب می‌پردازند. زیراکه سیستم عامل این دستگاه نیز که Chrome OS نام دارد عملا برای این کار توسعه یافته است. نظر شما در خصوص کروم‌بوک پیکسل جدید چیست؟

2 در مورد “کروم‌بوک پیکسل جدید با ظاهر تکراری اما سخت افزار قدرتمند معرفی شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH