اپ رسان: نقد و بررسی آنتی‌ویروس نورتون برای سیستم‌های اندرویدی

این روزها در کنار عرضه آنتی‌ویروس‌های پولی نسخه رایگانی از آن‌ها نیز با امکانات کمتر روانه بازار می‌شود که تا حدودی نیازهای بسیاری از کاربران را پاسخ می‌دهد. آنتی‌ویروس نورتون که یکی از شناخته‌ شده‌ترین نام‌ها در حوزه تامین امنیت دیجیتال است نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. البته اینکه چه امکاناتی باید در نسخه رایگان آنتی ویروس لحاظ شود و چه امکاناتی حذف شود از آنتی‌ویروسی به آنتی‌ویروس دیگر متفاوت است. خبر خوب در مورد نسخه رایگان آنتی‌ویروس نورتون آن است که این نسخه همانند نسخه پولی آن به طور کامل شما را در برابر بدافزارها مصون می‌کند، اما خبر ناراحت‌کننده آن است که بسیاری از قابلیت‌های ضدسرقت که در نسخه پولی آنتی‌ویروس لحاظ شده در نسخه رایگان آن در نظر گرفته نشده است.

336611-anti-theft

بر اساس تست‌هایی که توسط AV-Test روی نسخه رایگان آنتی‌ویروس نورتون برای سیستم‌های اندرویدی انجام گرفت این آنتی‌ویروس توانست 99.8 درصد از 1972 بدافزاری که در معرض آن قرار گرفت را تشخیص دهد. این در حالی است که متوسط تشخیص در میان آنتی‌ویروس‌های اندرویدی رقمی معادل 95.2 درصد است. زمان اسکن کامل سیستم با آنتی‌ویروس نورتون به نسبت دیگر آنتی‌ویروس‌ها پایین است. طی تستی که با این آنتی‌ویروس انجام شد، معلوم شد اسکن کامل سیستم با این آنتی‌ویروس چیزی در حدود 23 ثانیه طول می‌کشد که در مقایسه با زمان 7 ثانیه‌ای آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر سه برابر بیشتر و در برابر زمان 40 ثانیه‌ای آنتی‌ویروس آواست دو برابر کمتر است. ضمنا هنگام اسکن کامل سیستم، میزان مشغولیت پردازشگر به 94 درصد رسید. آنتی‌ویروس نورتون چه در نسخه پولی و چه در نسخه کم حجم خود کلیه فایل‌ها را به محض دسترسی به آنها کنترل می‌کند. علاوه بر این فایل نصب تمام برنامه‌ها نیز به محض دریافت کنترل می‌شوند و فرقی نمی‌کند که این برنامه‌ها از طریق اپ‌استورها دریافت شوند یا از هر طریق دیگری!

336612-malware-protection

هرچند با همه گیر شدن استفاده از تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند ساخت بدافزار نیز برای سیستم‌های موبایلی روند رو به رشدی داشته است، اما بر خلاف رایانه‌ها در حوزه امنیت این سیستم‌ها ابزارهای ضد سرقت حرف اول را می‌زنند. دلیل آن هم کاملا مشخص است: احتمال سرقت تبلت و گوشی در مقایسه با رایانه‌ها مخصوصا رایانه‌های رومیزی بسیار بیشتر است. نسخه پولی آنتی‌ویروس نورتون از امکانات خوبی در این زمینه برخوردار است. در واقع شما با خرید یک حساب ممتاز در برنامه به قیمت 29.99 دلار می‌توانید از امکانات ضدسرقت برنامه نیز بهره‌مند شوید، امکاناتی همچون قفل کردن گوشی، یافتن موقعیت مکانی آن، پاک کردن کلیه اطلاعات آن، تهیه نسخه پشتیبان از دفترچه تلفن گوشی و حتی آژیر کشیدن گوشی که همه از راه دور و از طریق پورتالی در وب با نام Sneak Peek انجام می‌شوند.

336613-main-page

از میان تمام امکانات ضدسرقت که در فوق از آنها یاد شد تنها امکانی که در نسخه رایگان برنامه در نظر گرفته شده امکان قفل کردن گوشی از راه دور است که با ارسال پیامکی از پورتال وب صورت می‌گیرد. برای قفل کردن گوشی‌تان از راه دور کافی است پیامکی را به گوشی خود بفرستید که حاوی کلمه Lock و سپس پین‌کدی است که نورتون به گوشی شما اختصاص داده است. البته امکان قفل کردن گوشی به صورت معمولی یعنی وقتی گوشی در اختیارتان است نیز وجود دارد که نمی‌توان آن را کاملا یک قابلیت ضد سرقت دانست، هر چند این قابلیت در محدود کردن دسترسی غیرمجاز به محتویات گوشی کمک زیادی به شما میکند.

اگر نسخه کم‌حجم آنتی‌ویروس نورتون را برای مصون ماندن از بدافزارها انتخاب کرده‌اید باید بگوییم انتخاب خوبی داشته‌اید، اما اگر امکانات ضد سرقت نیز برای شما اهمیت دارد توصیه می‌کنیم برنامه ضد سرقت جداگانه‌ای را در گوشی یا تبلت خود نصب کنید.

bazar-logo

3 در مورد “اپ رسان: نقد و بررسی آنتی‌ویروس نورتون برای سیستم‌های اندرویدی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH