ویندوز 10 حجم کمتری از نسخه‌های قبلی اشغال می‌کند

windows10-tablet-mode-100564956-gallery

پس از بهبودهای قابل توجه در نسخه دهم سیستم عامل ویندوز، تنها خبر خوبی که باقی مانده بود، کاهش حجم اشغالی آن در رایانه شما بود اما اگر فکر می‌کنید نمی‌توان انتظار آزادسازی بخش زیادی از حافظه را داشت، سخت در اشتباهید زیرا آخرین شاهکار مایکروسافت به راستی انقلابی در این سیستم عامل ایجاد کرده است.

بر اساس پستی که در بلاگ ویندوز منتشر شده، مایکروسافت مدعی‌ست با استفاده از سیستم فشرده سازی جدید خود خواهد توانست 1.5 گیگابایت در نسخه 32 بیتی و 2.6 گیگابایت در نسخه 64 بیتی از حجم ویندوز کم کند این بدان معنی است که اگر در نظر دارید تا بخش عظیمی ‌از حافظه کامپیوتر خود را برای ویندوز کنار بگذارید، باید بدانید هنوز حافظه زیادی برای نصب برنامه‌های دیگر برای شما باقی می‌ماند زیرا ویندوز بخش زیادی را اشغال نخواهد کرد.

در مقایسه با ویندوز 8 که مایکروسافت 16 گیگابایت برای نسخه 32 بیتی و 20 گیگابایت برای نسخه 64 بیتی پیشنهاد می‌داد، این کم شدن حجم ویندوز فوق‌العاده نیست ولی برای بسیاری از کاربران خشنود کننده است که دیگر نیاز به ارتقای حافظه کامپیوتر خود ندارند. همچنین به نظر می‌رسد سیستم فشرده‌سازی مایکروسافت به تلفن‌های هوشمند هم راه پیدا کند، پس می‌توان گفت کاربران ویندوزفون 10 از این پس می‌توانند فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.

مایکروسافت و شخص ساتیانادلا در تلاش است تا وجهه ویندوز را در نزد کاربران عوض کند و کاربرانی که پس از ویندوز نچندان موفق 8 اعتماد خود نسبت به این کمپانی را از دست داده‌اند، دوباره جذب کند.

8 در مورد “ویندوز 10 حجم کمتری از نسخه‌های قبلی اشغال می‌کند”

  1. سلام. میخام ویندوز سیستممو عوض کنم چون میخام دوتا برنامه سنگین نصب کنم. میخاسم ازتون کمک بخام ببینم کدوم ویندوزبهتره واسه برنامه نصب کردن؟

    1. عزیز گفته 1.5 گیگ از حجم قبلی رو کمتر کرده…یعنی 16 گیگ شده 14.5 گیگ…..
      نه اینکه یهو 16 گیگ بشه 1.5 گیگ!!!

      1
      2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH