اولین تلفن همراه خورشیدی ساخته کمپانی سامسونگ بوده است!

همیشه موضوع تولید برق در خانه جالب و رویایی بوده است و اکنون نیز اغلب کمپانی‌ها سعی دارند تا محصولاتی تولید کنند که خودکفا باشد و بتواند انرژی مورد نیاز خود را از طریق خورشید و… تامین کنند که در زمینه موبایل‌ها نیز چنین محصولاتی وجود دارد.

Samsung-Guru-E1107

در حال حاضر برخی از پاور بانک‌ها قادر به شارژ شدن از طریق خورشید هستند اما آیا تلفن همراهی نیز وجود دارد که بتواند از طریق نور خورشید به‌صورت خودکار شارژ شود؟ باید بگوییم که بله و اولین تلفن همراه این چنینی نیز توسط سامسونگ، غول کره‌ای ساخته شده است که در سال 2009 متولد شد و Guru E1107 نام داشت و پنل‌های خورشیدی در بخش پشتی آن قرار گرفته بودند. سامسونگ این محصول را برای مناطق در حال توسعه‌ای تولید کرده بود که دسترسی زیادی به برق ندارند. البته توان استفاده از انرژی خورشید نیز بر روی این محصول چندان زیاد نبود و تنها می‌توانست 5 تا 10 دقیقه در مکالمه دوام بیاورد.

Samsung-Blue-Earth-(1)

البته Guru E1107 تنها تلفن همراه سامسونگ نیست که از طریق انرژی خورشید شارژ می‌شود و این کمپانی در اواخر سال 2009 نیز یک موبایل را با چنین امکانی معرفی و تولید کرد که Blue Earth نامیده می‌شد و نسبت به محصول قبلی عملکرد باتری بهتری داشت و می‌توانست به اینترنت از طریق 3G متصل شود و به استفاده از اپلیکیشن یوتیوب بپردازد. علاوه بر این امکان استفاده از سرویس‌های موقعیت‌یابی نظیر GPS و یا وای-فای نیز بر روی این محصول میسر بود. همچنین سامسونگ برای هرچه بیشتر بهینه کردن این محصول با محیط زیست Blue Earth را از مواد بازیافتی تولید کرده بود.

Samsung-Blue-Earth

به‌نظر شما آیا این کمپانی دوباره دست به تولید چنین محصولاتی خواهد زد؟

4 در مورد “اولین تلفن همراه خورشیدی ساخته کمپانی سامسونگ بوده است!”

  1. با سلام
    بنده چند سال پیشتر درصحرای طبس پی به کاربردی بودن اولین گوشی سولار سامسونگ بردم زمانیکه شارژتمام گوشیهای همراهان تمام شد وما تنها آز طریق این گوشی امکان تماس داشتیم و البته مدت زمان بیشتری از زمان ذکر شده در بالا توان مکالمه داشت باتشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH