پیام‌رسان ایرانی ساینا در برابر غول‌هایی همچون وایبر و واتس‌اپ (همراه لینک دانلود)

در دنیای ارتباطات امروز دیگر کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که حداقل نام یکی از برنامه‌های پیام‌رسان همچون وایبر، واتس‌اپ، تانگو، وی‌چت و… نشنیده باشد. برنامه‌های پیام‌رسان یکی از ابزارهای ارتباطی مبتنی بر اینترنت هستند که کاربرانی بسیار زیادی دارند و همین موجب شده است که طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی هم داشته باشند. به عنوان مثال تیم سازنده وایبر چند ماه پیش اعلام کرد که تعداد حسا‌ب‌های کاربری فعال در وایبر به 608 میلیون رسیده است و جالب است بدانید با توجه به آمار Alexa ایرانی‌ها بزرگترین گروه مخاطبان وایبر را تشکیل میدهند. کاربری آسان، محیطی جذاب و مهمتر از همه رایگان بودن برنامه‌های پیام‌رسانی همچون وایبر، واتس‌اپ و … استفاده از آنها را به شکل جنون‌آمیزی افزایش داده، به‌طوری که عده‌ای به آنها لقب سلطان بلامنازع عرصه برنامه‌های پیام‌رسان را داده‌اند.

the-best-chat-messenger-apps-for-windows-phoneماهیت برنامه‌های پیام‌رسان، همگانی بودن آنهاست. ذخیره، پردازش یا افشای اطلاعات کاربران در این برنامه‌ها مشکل اصلی نیست چون رد و بدل کردن اطلاعات و دسترسی به اطلاعات کاربران اساسا بخش جداناپذیر اینگونه برنامه‌هاست. آنچه کارشناسان امنیتی را نگران می‌کند، قوانین و توافقنامه‌هایی است که کاربر برای استفاده از این برنامه‌ها ناچار به قبول کردن آنهاست. به عنوان مثال هر کاربری برای استفاده از وایبر موافقت خود را دانسته یا ندانسته با موارد زیر اعلام میکند: 1. دسترسی و حتی امکان تغییر اطلاعات شخصی کاربر توسط وایبر که شامل مواردی همچون فهرست تماس‌های کاربر، پیشینه تماس‌های ورودی یا خروجی و کلیه فعالیت‌های کاربر در این برنامه می‌شود 2. دسترسی وایبر به اطلاعات جغرافیایی کاربر از طریق اینترنت یا جی‌پی‌‌اس 3. دسترسی و امکان ویرایش اطلاعات ذخیره شده در گوشی کاربر توسط وایبر 4. دسترسی وایبر به ترافیک ورودی و خروجی از طریق اینترنت یا هر شبکه دیگری 5. دسترسی و ایجاد تغییر در پیام‌های نوشتاری یا صوتی تصویری توسط وایبر؛ تازه اینها بخشی از دسترسی‌های این برنامه به اطلاعات شخصی شماست. اگر می‌خواهید لیست کاملی از این دسترسی‌ها را مشاهده کنید می‌توانید به متن توافقنامه وایبر و کاربران مراجعه نمایید.

25956_688از طرف دیگر یکی از خطرات محبوب شدن برنامه‌هایی با کارکرد اجتماعی همچون وایبر، واتس‌اپ و… افزایش خطر انتشار بدافزارها و احتمال نفوذ هکرها به سیستم کاربران و سوء استفاده از اطلاعات آنهاست. این مجبوبیت دقیقا همان چیزی است که می‌تواند برنامه‌های پیام‌رسان محبوب را از یک ابزار ارتباطی کارآمد به یک سارق بی‌رحم اطلاعات تبدیل کند. حال با وجود تمام خطراتی که در فوق یاد شد این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان جایگزینی ایمن و بومی برای اینگونه برنامه‌ها پیدا کرد که این خطرات را به حداقل برساند؟ خوشبختانه جواب مثبت است: پیام‌رسان ایرانی ساینا.

جاسوسیقبل از پرداختن به امکانات و قابلیت‌های ساینا باید بگوییم بزرگترین مزیتی که این پیام‌رسان نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی دارد آن است که سرورهای آن در داخل کشور قرار دارند بنابراین شما هر فایلی اعم از فایل‌های صوتی، تصویری و … را که برای افراد دیگر ارسال می‌کنید در محدوده سرورهای داخل کشور باقی خواهد ماند و لذا احتمال سرقت آنها نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. از طرفی قرار داشتن سرورهای ساینا در داخل کشور علاوه بر بالا بردن ضریب اطمینان باعث افزایش سرعت این پیام‌رسان در مقایسه با نمونه‌های خارجی خود می‌شود. دلیل آن هم بسیار ساده است: دسترسی به سرورهای داخل کشور بسیار سریعتر است تا سرورهای خارج کشور. همچنین برچسب‌های تزئینی (استیکرهای) این پیام‌رسان توسط طراحان و کاریکاتوریست‌های معروف ایرانی و مطابق با فرهنگ بومی کشور طراحی شده و در مراسم و مناسبت‌های خاص در دسته‌بندی‌های مرتبط به صورت رایگان ارائه می‌شوند.

screenshot_1_q90پیام‌رسان ساینا در مقایسه با نمونه‌های خارجی خود نه تنها چیزی کمتر ندارد بلکه در برخی موارد همچون محاسبه هزینه رومینگ از آنها پیشی نیز گرفته است. برخی از امکانات این پیام رسان به شرح زیر است: تماس رایگان با سایر کاربران ساینا، ارسال پیام متنی رایگان، امکان ایجاد گروه‌های چت با تعداد نامحدودی کاربر، صرفه‌جویی در هزینه‌های رومینگ در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه، عدم نیاز به خرید سیم‌کارت از اپراتورهای خارجی در مسافرت‌های خارج از کشور، نمایش شماره شخصی شما در مقصد تماس، امکان اضافه کردن افراد موجود در دفترچه تلفن گوشی خود به لیست دوستان‌تان در ساینا، برقراری تماس‌های با کیفیت از طریف وای‌فای یا 3G، امکان خرید شارژ بصورت ریالی از درگاه بانک ملت و پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته.

screenshot_2_q90ساینا کار را برای کسانی که با زبان انگلیسی نا آشنا هستند و تا امروز به دلیل مشکل عدم آشنایی با زبان انگلیسی از نرم افزارهای مشابه خارجی استفاده نمی‌کردند نیز آسان نموده به‌طوری که از این پس این دسته از کاربران هم می‌توانند با امکانات فارسی‌ای که برنامه در اختیارشان می‌گذارد به دنیای شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای پیام‌رسان وارد شوند. ساینا به 2 زبان فارسی و انگلیسی ارائه شده که از این لحاظ تنها برنامه پیام‌رسان 2 زبانه‌ای است که هم برای سیستم عامل iOS (نسخه 5 به بالا) و هم اندروید (نسخه 4 به بالا) عرضه شده است. ساینا، کلمه‌ای با ریشه فارسی و به معنای سیمرغ است که در فرهنگ ایران زمین نماد دانایی و خرد و پرنده کامیابی و خوشبختیمحسوب می‌شود.

Download az Iranapps

16 در مورد “پیام‌رسان ایرانی ساینا در برابر غول‌هایی همچون وایبر و واتس‌اپ (همراه لینک دانلود)”

  1. سلام .
    اینکه بیشتر مردم فکر میکنند این پیام رسانهای داخلی شنود می شوند اگر این فرضیه حتما درست باشد .سوال ؟ آیا پیام رسانهای خارجی شنود نمی شود . و حالا این شنود اگر از طرف خودی باشد برای منفعت مملکتمونه ولی اگر از طرف بیگانگان باشد برای منفعت خودشونه نه ما .

  2. این که سرور هاش تو ایرانه که خطر ناکتره
    تازه بعدا امکان داره زن و مردم جدا کنن
    مطمعا باشین شنود کامل میشه و تحت کنترل
    من که به اسراییل ها بیشتر اطمینان دارم

    1. واقعا خجالت بکش که گفتی به اسرائیلی های کودک کش بیشتر اعتماد داری

      با حکم قضایی برای دزدها و تروریستها شنود میشه

      ساینا برای دزدها امنیت ندارد

  3. متاسفانه مردم ایران از اپلیکیشن و نرم افزار های داخلی حمایت چندانی نمیکنن و همین باعث میشه پیشرفت ما به کندی صورت بگیره . قطعا کشورهای اروپایی هم روزای ابتدایی به این صورت نم افزار نمی ساختن

  4. لطفا تبلیغات کنید تو رسانه ها . اینطوری اقبال مردم بیشتر و زحمات نگارنده ها هم هدر نمیره .

  5. با خوب یا بد بودن نرم افزارکاری ندارم، ولی نوشته عکس ها و فایلهای اشخاص امنیت داره چون از کشور خارج نمیشه،انگار داخل کشور سرقت اینترنتی نداریم

  6. دیگه دیر شده اگه قبل از آمدن برنامه های خارجی این برنامه رو می ساختین مردم اقبال می کردن اما الان نه

  7. سلام
    حالا گیریم اینطور باشه
    مرغ همسایه همیشه غازه
    اینور بسازن سوء استفادس اونور بسازن خیر خواهی حتما

  8. حمید آریامهر

    امنیت نداره….این سیاستشونه که دست مردم رو ببندن و مردم رو کنترل کنن اینا رو میسارن…

    1. شما چرا به دشمنتان اعتماد دارید و به حکومت که مدافع امنیت مردم و مرزها هست اعتماد ندارید!؟

      وقتی تو ایران امنیت مثل فرانسه نباشد خوبه؟
      اگر سپاه و ارتش نبود الان داعشیها تو ایران بودن بعدش حتی فوتبال می دیدی شلاق می زدنت

      الان همه اطلاعاتمان تو تلگرام دست اسرائیل هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH