خبری خوش برای توسعه دهندگان، کیت توسعه ویندوز 10 منتشر شد!

بعد از معرفی ویندوز 10 این سیتسم عامل جدید برخی از دوران آزمایشی خود را سپری کرد و اکنون مایکروسافت به توسعه دهندگان این اجازه را داده است تا به توسعه اپلیکیشن‌های ویندوز 10 بپردازند و از ابزار‌های موجود برای این کار استفاده کنند. این درحالیست که فعلا نسخه رسمی ویندوز 10 منتشر نشده و به احتمال زیاد تابستان امسال شاهد این سیستم عامل خواهیم بود.

windows-10

از این پس توسعه دهندگان می‌توانند به SDK‌های ویندوز 10 دسترسی داشته و برنامه‌های خود را برای دستگاه‌های مختلف نظیر ایکس باکس، کامپیوتر، موبایل و تبلت توسعه دهند. علاوه بر این امکان بهینه سازی اپلیکیشن‌ها بر روی صفحات مختلف از لحاظ اندازه نیز وجود دارد و می‌توانند حتی اپلیکیشن خود را کنش‌گرا بسازند تا در مقابل صفحات لمسی و کیبورد تغییر یابد.

این اتفاق برای توسعه دهندگان بسیار خوش آیند است، زیراکه اغلب انتظار داشتند تا مایکروسافت این کیت توسعه دهندگان را در کنفرانس ماه آوریل خود منتشر کند اما اکنون این افراد می‌توانند نگاه دقیق‌تری به ویندوز 10 و روش‌های توسعه آن داشته باشند و اپلیکیشن‌های اندروید و iOS خود را برای ویندوز 10 نیز منتشر کنند. با وجود اینکه فعلا نامی برای اپلیکیشن‌های ویندوز معرفی نشده است اما مایکروسافت در اغلب موارد از آن با نام Windows Apps  یاد می‌کند.

مایکروسافت در ویندوز 10 توانست سر و صدای زیادی به پا کند و گویا این روند همچنان ادامه دارد. تنها راه استفاده از این اپلیکیشن‌های جدید نیز انتظار کشیدن تا تابستان امسال است؛ زمانی که مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 10 را منتشر کند.

2 در مورد “خبری خوش برای توسعه دهندگان، کیت توسعه ویندوز 10 منتشر شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH