نگاهی به تکنولوژی شارژ سریع شرکت کوالکام

شرکت کوالکام به تکنولوژی شارژ سریع  Quick Charge 2.0 می‌بالد، این تکنولوژی مربوط به خط تولید آخرین مدل چیپست‌های شرکت کوالکام است که در تلفن‌های هوشمند رده بالا به‌کار گرفته می‌شود. نکسوس 6 از این تکنولوژی بهره می‌برد و شرکت کوالکام نیز از این گوشی‌هوشمند برای تهیه ویدئوی تبلیغاتی تکنولوژی شارژ سریع خود استفاده کرده است.

در این ویدئو سه نکسوس 6 بدون هیچ تفاوت سخت افزاری کنار هم قرار گرفته‌اند و تنها تفاوت آنها استفاده از شارژرهای متفاوت است. نکسوسی که سمت چپ قرار گرفته دارای شارژر 5 ولت 1 آمپری است، شارژر نکسوس وسطی دارای شارژر 5 ولت 2 آمپری است و نکسوس سمت راست با شارژر Quick Charge 2.0 کار می‌کند.

بعد از 40 دقیقه، شارژر سریع کمپانی کوالکام می‌تواند باتری نکسوس 6 را تا 50 درصد شارژ‌ کند، همچنین شارژر 2 آمپری تا 32 درصد و شارژر 1 آمپری باتری نکسوس 6 را تا 22 درصد شارژ کرده‌اند. شاید بتوان از این ویدئو نتیجه گرفت که کوالکام سریع‌ترین تکنولوژی برای شارژ باتری گوشی‌های هوشمند را ابداع کرده است، اما کمپانی چینی اوپو پس از انتشار این ویدئو در اکانت توییتر خود تصویری منتشر کرد تا تکنولوژی شارژ سریع خود را به رخ بکشد.

Vooc

اوپو با این تصویر ادعا می‌کند که تکنولوژی شارژسریع VOOC توانایی شارژ باتری تلفن هوشمند تا 75 درصد در 30 دقیقه را دارد. این تصویر و مقایسه این تکنولوژی با تکنولوژی شرکت کوالکام، مبهم به نظر می رسد زیرا در این تصویر قدرت شارژ سریع شرکت کوالکام بیش از چیزی که کوالکام ادعا می کند به نمایش گذاشته شده است.

در هر حال، تکنولوژی اوپو برای تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند بازار به‌کار گرفته می‌شود، در حالی که Quick Charge 2.0 در گوشی‌های هوشمندی از چیپست‌های کوالکام استفاده می‌کنند، دیده خواهد‌شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH