به‌زودی با کمک فن‌آوری جدید، SSDهای 10 ترابایتی اما ارزان قیمت را خواهید دید

به‌زودی و با کمک فن‌آوری اعلام شده از سوی دو شرکت توشیبا و اینتل، SSDها و فلش‌ها ارزانتر شده و دارای ظرفیت بیشتری می‌شوند. هر دو کمپانی اخیرا از چیپ‌های جدید حافظه 3D NAND پرده برداشته‌اند که با استفاده از فن‌آوری لایه لایه بودن ظرفیت بیشتری را در خود جای می‌دهند. توشیبا اعلام داشته که اولین چیپ 48 لایه‌ای ناند را تولید کرده است  که 16 گیگابایت ظرفیت و در سرعت ارتقا داشته است.

intel-3d-nand-2015-03-27-01

این کمپانی ژاپنی فلش مموری‌هایی را تولید کرده که دارای کوچکترین سلولهای ناند 15 نانومتری در دنیا هستند.  فعلا توشیبا برای تست چیپ‌های جدید خود را در اختیار سازندگان قرار داده است، ولی محصولاتی که مجهز به این چیپ‌های حافظه باشند تا سال آینده یا حتی بیشتر وارد بازار نمی‌شوند.

همزمان دو کمپانی اینتل و همکارش میکرون نیز از چیپ‌های 32 لایه‌ای ناند پرده‌برداری کرده‌اند. چیپ‌هایی که در طی یک سال آینده با SSDها عرضه خواهند شد. چیپ‌های اینتل دارای ظرفیت بیشتری نسبت به چیپ توشیبا بوده و 32 گیگابایتی هستند و نسخه 48 گیگابایتی آنها هم در راه خواهد بود.

میکرون اعلام داشته که با کمک این فن‌آوری، SSDهای M.2 PCIe تا 3.5 ترابایت و نوع 2.5 اینچی آن تا 10 ترابایت ظرفیت خواهند داشت.

البته سه شرکت توشیبا، اینتل و میکرون در رقابت با سامسونگ هستند، شرکتی که مدت‌هاست از فن‌آوری 3D NAND استفاده می‌کند. نتیجه این رقابت تنها به نفع مصرف کننده خواهد بود، زیرا در آخر SSDهای سریعتر و ارزانتر با ظرفیت بیشتر نصیبش خواهد شد.

1 در مورد “به‌زودی با کمک فن‌آوری جدید، SSDهای 10 ترابایتی اما ارزان قیمت را خواهید دید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH