اسلحه جدید و قدرتمندی توسط پریتنر‌های سه‌بعدی ساخته شد!

چاپگر‌های سه‌بعدی، وسیله‌ای که انتظار می‌رود آینده از آنشان باشد. تقریبا هر وسیله‌ای تاکنون با این نوع پرینتر‌ها ساخته شده است و گسترش آن‌ها نیز در سال گذشته بسیار سریع بود. اگرچه چاپگر‌های سه‌بعدی در حال حاضر به بلوغ خود نرسیده‌اند اما در این مدت نیز ابزار‌هایی توسط آن‌ها ساخته شده که کمی عجیب اما هیجان انگیز هستند.

چندی پیش شاهد اخباری بودیم که اولین خانه با این چاپگر‌ها ساخته شد و هفته گذشته نیز اولین خودرو تولید شده توسط پرینتر‌های سه‌بعدی را مشاهده کردیم. اما بر اساس پیش بینی‌ها انتظار ساخت اجزا بدن و… نیز توسط پرینتر‌های سه‌بعدی را داریم. اما محصولی که اکنون در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم جالب‌تر از این‌هاست. سال گذشته اخباری در خصوص ساخت اولین اسلحه توسط پرینتر‌های سه‌بعدی منتشر شد اما موضوع جالب، جنجالی بود که توانست در شبکه‌های اجتماعی و در بین مردم ایجاد کند. همان طور که می‌دانید در فرودگاه‌ها مسافرین از زیر یک دستگاه اشعه ایکس عبور می‌کنند که به ابزار‌های فلزی حساس است و یک اسلحه عادی هرگز نمی‌تواند بدون هشدار از زیر آن عبور کند. اما در خصوص یک اسلحه پلاستیکی که توسط پرینتر‌های سه‌بعدی ساخته شده چطور؟

3dprinted-gun-630

این ماجرا همچنان ادامه داشت که در طی روز‌های گذشته دومین اسلحه توسط پرینتر‌های سه‌بعدی ساخته شد که بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر از نسخه قبلی است و آزمایشات اولیه را نیز طی کرده. اگرچه در طول این آزمایشات اسلحه گاها دچار مشکلاتی شده اما در واقع نسخه نهایی با قیمت 500 دلار قابل خریداری است. در تصویر زیر نیز مراحل آزمایش و کارکرد اسلحه را می‌توانید مشاهده کنید.

21-hKn2cOI

این اسلحه پلاستیکی 7.62 در 51 میلی متری است که کاملا توسط پرینتر‌های سه‌بعدی ساخته شده و عملکرد مناسبی نیز در تیر اندازی دارد. با این اوصاف آینده خیلی نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم و در واقع با همه‌گیر شدن پرینتر‌های سه‌بعدی ابزار‌هایی تولید خواهند شد که اصلا فکرش را نمی‌کنید؟ پیش‌بینی شما از آینده چگونه است؟

5 در مورد “اسلحه جدید و قدرتمندی توسط پریتنر‌های سه‌بعدی ساخته شد!”

  1. بنظر من باید کارى کنن که جلوى این کارها گرفته بشه میتونن به چاپگرها دستورى رو وضع کنن که این نوع ساختار رو چاپ نکنه!

  2. حسین باقری

    من که خیلی وقته تو دنیای اسلحه گیر کردم فقط اینو بگم که هیچ پلیمری طاقت تحمل فشار و گرمای گلوله های 5.56 که از این اسلحه شلیک میشه رو نداره و لوله باید از فلز چکش کاری شده تولید بشه و اون لوله تو گیتهای فرودگاهی کاملا مشخصه………

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH