در به‌روز رسانی جدید اسپارتان رسما وارد ویندوز 10 شد!

چندی پیش بود که کمپانی مایکروسافت سیستم عامل جدید خود را به‌صورت رسمی معرفی کرد و بعد از آن نیز نسخه‌هایی از آن را برای آزمایش کاربران و توسعه دهندگان منتشر نمود. اما در هیچ کدام از آن‌ها خبر از مرورگر جدید این کمپانی با نام اسپارتان نبود.

اسپارتان نام یک پروژه‌ای است که مایکروسافت آن را شروع کرده و در واقع ادامه دهنده راه اینترنت اکسپلورر است اما بهتر و قدرتمند‌تر، زیرا بسیاری از کاربران عملکرد اینترنت اکسپلورر را مناسب نمی‌دانستند.

spartan

امروز نیز مایکروسافت یک به‌روز رسانی جدید را منتشر کرد که شماره ساخت 10049 را دارد و نکته جالب حضور مرورگر اسپارتان در این نسخه است که پای دستیار صوتی کورتانا را نیز بیشتر از گذشته به ویندوز 10 کشانده است و از طریق آن کاربران می‌تواند اقدامات زیاد و جالبی را انجام دهند. البته این ویژگی فعلا تنها در اختیار کاربران آمریکاست ولی به‌زودی سایر افراد نیز می‌توانند از آن استفاده کنند (در به‌روز رسانی‌های بعدی).

ویژگی‌های جدیدی در اسپارتان وجود دارند که تجربه کاربری افراد را بهبود می‌بخشند. برای مثال بخشی است که از طریق آن کاربران می‌توانند بخش‌های مزاحم صفحات را حذف کنند و مستقیما به مطالعه مطالب بپردازند و یا صفحات را به‌صورت PDF یا معمولی برای مطالعه آفلاین ذخیره کنند. علاوه بر این امکان علامت گذاری بخشی از مطالب در صفحات لمسی میسر است.

اما با این اوصاف مایکروسافت همچنان پیشنهاد می‌کند که کاربران و توسعه دهندگان نسخه‌های آزمایشی ویندوز 10 را به‌صورت ماشین مجازی (virtual machines) بر روی دستگاه خود نصب نمایند. نظر شما در خصوص ویندوز 10 و پروژه اسپارتان چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH