سامسونگ و اپل پای در جاده دوستی می‌گذارند!

1شرکت‌های اپل و سامسونگ پس از سال‌ها رقابت و مشکلات مستقیمی که با یکدیگر داشته‌اند، سرانجام به آرامش و صلح رسیده و موفق شده‌اند تا ارتباطی بسیار مناسب را برقرار کنند و در این میان دادگاهی که شرکت سامسونگ و شرکت‌ اپل در آن دخیل هستند، می‌تواند مبلغی نجومی را در سرمایه‌های اپل برای این شرکت رقیب ذخیره کند و سامسونگ در خدمت اپل خواهد بود.

ماجرا از این قرار است که شرکت اپل مطابق معمول با یک پرونده دادگاهی دیگر روبرو شده است که به موجب آن، این شرکت به واسطه استفاده از یک اختراع خاص و عدم کسب مجوز از شرکت ثبت کننده این اختراع، به دادگاه کشیده شده و مجبور به پرداخت رقمی نجومی خواهد بود. بنا به شرایط این دادگاه به‌نظر می‌رسد که اپل مجبور به پرداخت رقم 533 میلیون دلار غرامت باشد ولی ماجرا به همین سادگی تمام نخواهد شد. شرکت ثبت کننده این اختراع که آن را در سال 2002 ثبت کرده است، تنها اپل را به دادگاه نکشانده و شرکت‌های دیگری نیز با این پرونده روبرو هستند.

وجهه دیگر این ماجرا به حضور سامسونگ در این دادگاه بازمی‌گردد زیرا سامسونگ نیز با ماجرای مشابهی روبرو شده است و دادگاهی در زمینه همین اختراع را در پیش روی خود می‌بینند ولی برخلاف شرکت اپل، سامسونگ شانس بالایی برای پیروزی در این دادگاه دارد ولی این پیروزی تنها به نفع سامسونگ نخواهد بود و در صورت پیروزی سامسونگ در این دعوای اداری می‌توان انتظار داشت که اپل نیز بتواند این پرونده را به نفع خود پایان بدهد و این امر می‌تواند صرفه‌جویی 533 میلیون دلاری برای این شرکت را به‌همراه داشته باشد.

در این میان شرکت‌های سامسونگ و اپل به‌صورت روزبه‌روز به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند و در این میان آخرین اخبار نشان از این دارد که اپل برای پردازنده‌های نسل بعدی محصول محبوب خود یعنی تلفن همراه هوشمند آی‌فون 7، تنها از پردازنده‌های سامسونگ استفاده می‌کند. با این حساب باید گفت که اگر شما نیز یکی از طرفداران اپل یا سامسونگ هستید، لازم نیست که بیشتر از حد بر روی شرکت خود تعصب داشته باشید زیرا این دو کمپانی بزرگ در پشت صحنه این رقابت، با یکدیگر دوستی ویژه‌ای را آغاز کرده‌اند که می‌تواند در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان تمام شود.

3 در مورد “سامسونگ و اپل پای در جاده دوستی می‌گذارند!”

  1. پرچم سامسونگ بالاست!
    ببین چی کار کرده که اپل بهش نیاز داره.
    سامسونگ دیگه شرکت هایی مثل سونی،الجی، نوکیا و… رو رقیب خودش نمیدونه چون در حدش نیستن و فقط با اپل رقابت داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH