تست باتری گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge منتشر شد

بالاخره انتظارها به پایان رسید و سامسونگ ششمین کهکشان فضایی خود را به بازارهای جهانی عرضه کرد. این محصولات دیگر از پلاستیک نبوده و سامسونگ کمی دست به نوآوری زده است!

اما در این مطلب قرار نیست به بررسی ظاهر و ویژگی‌های این دو محصول بپردازیم و می‌خواهیم باتری و عملکرد کهکشان جدید سامسونگ را با هم ببینیم.

هر دو کهکشان سامسونگ از صفحه نمایش‌های Super AMOLED بهره برده و دارای وضوح QHD هستند. چیپست نسخه‌هایی که برای عملکرد باتری مورد تست قرار گرفتند نیز Exynos 7420 است!

Galaxy S6 و برادرش Galaxy S6 Edge در تست‌هایی نظیر مکالمه در شبکه 3G، وبگردی، تماشای فیلم و حالت استند بای مورد بررسی قرار گرفتند. بدون توضیح اضافه به سراغ مشاهده نتایج می‌رویم (نتایج از وب‌سایت GSMArena)

زمان مکالمه

اولین تست در حوزه توانایی زمان مکالمه تحت شبکه 3G است. هر دو کهکشان پیش روی ما عدد زیر 20 ساعت را ثبت کردند.

Untitled-1

وبگردی

این دو محصول جدید کره‌ای در حوزه وبگردی نیز نتوانستند در بالای لیست قرار بگیرند و بازهم در میانه‌های این لیست جا خوش کرده‌اند! مرورگر پیش‌فرض این اسمارت‌فون‌ها تصاویر را با وضوح QHD بارگذاری و لود می‌کند که همین باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود. این موضوع سبب می‌شود تا عدد مربوط به این تست به زیر 11 ساعت برسد، نتیجه‌ای نزدیک به گلکسی نوت 4!

web

پخش ویدئو

بازهم شاهد یک نتیجه عادی بودیم. این دو برادر می‌توانند به مدت 12 ساعت برای تماشای فیلم کنار شما باشند!

 video

اما حقیقت اینجاست که اگر تمایل به خرید این کهکشان‌های جدید سامسونگ دارید، اصلا نهراسید! نتیجه نهایی و جمعی در تست باتری، عملکرد استانداردی را به ما نشان می‌دهد. هر دو مدل گلکسی S6، تقریبا نتیجه یکسانی را برای ما ثبت کردند. این دو محصول در نهایت به عدد 73 ساعت رسیدند. این عدد نشانگر این است که شما برای حداقل 3 روز نیازی به شارژ مجدد گوشی خود نخواهید داشت (به شرطی که روزانه یک ساعت مکالمه، یک ساعت وبگردی و یک ساعت تماشای فیلم داشته باشید).

S6-finall

 اما شرایط برای مدل Edge کمی فرق دارد. شاید کاربران این اسمارت فون خوش قیافه باید کمی قید ویژگی‌های حاشیه تلفن همراه خود را بزنند تا بتوانند زمان بیشتری را از باتری استفاده نمایند.

اکثر کاربران حالت ساعت شبانه گوشی خود را روشن می‌کنند، با استفاده از این قابلیت در قسمت منحنی گوشی شما، در طول ساعات شب، ساعت شبانه روز به شما نشان داده می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که در حدود 2 تا 3 درصد مصرف باتری در شب در قیاس با حالت استندبای نرمال بیشتر شود.

در بررسی‌ها مشخص شد که نوتفیکیشن خاص قسمت منحنی Edge تاثیر خاصی بر روی مصرف باتری ندارد؛ اما سایر قابلیت‌های این قسمت، می‌تواند به راحتی بر روی مصرف باتری شما تاثیر بگذارد. می‌توان گفت که اگر قید استفاده از ویژگی‌های خاص دو سوی منحنی اسمارت فون خود را بزنید تا 100 ساعت باتری Edge در کنار شما خواهد بود؛ اما در صورت استفاده عادی این عدد به 54 ساعت تنزل پیدا می‌کند! عدد 73 میانگین مصرف خواهد بود.

final-s-edge

3 در مورد “تست باتری گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge منتشر شد”

  1. خیلی جالب شد
    هر دو دقیقا مثله هم ماه م باور کردیم
    گلکسی آرناست دیگه خدامیدونه سامسونگ چقدر پول بهش داده که همچین تست دروغیو براش منتشر کرده

    برید بررسی اکثر سایتهای معتبر رو در مورد اس 6 بخونید 90درصدشون به عمر باتری ضعیفش بعنوان یکی از نقاط ضعفش اشاره کردند

    این تستهارو به هیچ عنوان قبول ندارم چون مصرف باتری برای هرکس متفاوته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH